Jópár éve már, hogy megjelent egy program, amely minden játékteremben megtalálható volt, és megtalálható a mai napig is. Bizony sok ember volt képes órákig tátott szájjal figyelni az akkoriban tökéletesnek számító grafikát és az egészen élethű mozgást. Megjelent a PC-re szánt verzió is, mely már nem ragadta magával annyira a tömegeket, mint játéktermi rokona. Az akkoriban magasnak számító gépigény és az összesen három pálya a két féle autóval igencsak levitte a népszerűségét a programnak. A játék - mely nem más, mint a Sega Rally - tehát nem volt egy világklasszis, de sokaknak tetszett, mivel eben a versenyzési stílusban (rally) akkoriban még nem volt nagy választék. Illetve választhattunk Network Q Rac Rally és Network Q Rac Rally között. De vajon arra mi lehet a válasz, hogy miért nem próbáltak meg valami feledhetetlent alkotni, sosem fogjuk megtudni. A program grafikailag a padlón volt, pixel-hegyek mindenfelé és a maximum három kameraállás nagyon megkönnyítette a döntést miszerint "dobjuk a sarokba a programunkat". De ennyit a múltról.
Itt van a folytatás, mely a játéktermekben ugyancsak régóta megtalálható. Sajnos kicsit ismét az első rész esete forog fenn… Megláttuk, beleszerettünk, de lássuk a folytatást! A kézikönyvet lapozgatva egyből elragadt az a hév, hogy kipróbálhassam, merthogy olyan ígéretes a menümagyarázat és a mellékelt képek (az autók fotójáról nem is beszélve), hogy szinte megszólal.
Hát jó! Próbáljuk ki! Telepítés, billentyűzet beállítása, autó, pálya, és ami ilyenkor szokásos. Várjunk egy kicsit, és már az autóban ülünk… - Hé! Mi ez? Csak nem egy másik program? Vagy csak simán ilyen rossz? - Sajnos rá kellett jönnöm, hogy az utóbbi megállapítás igaz. Még annyi fizikai hatás sincs az utódban, mint elődjében. Valahogy túl arcade-ra sikeredett. Természetesen lehetőségünk van választani szimuláció és arcade-mód között, de valahogy mindkettő túl könnyű. Az autónak semmi mozgása, alig van (aszfalton nincs is) csúszkálás, ami mondjuk a rallyban egy kissé szokatlan. A 90 fokos kanyarokat padlógázzal bevehetjük, nyugodtan felkenődhetünk a falra, ugyanúgy mehetünk tovább, mintha semmi nem történt volna (és ez csak pár példa volt a számtalan hiba közül).
Autók és pályák terén viszont roppant bőkezűek voltak a fejlesztők. Pontosan lemodellezték a világbajnokságban szereplő autókat. Összesen 21 autó áll rendelkezésre, melyek között szerepel pl. a Lancia Delta, a Mitsubishi Lancher, a Subaru Impreza, Peugeot 106 Maxi/306 Maxi, és még néhány egyéb autó. A fejlesztő csapat rendelkezésünkre bocsátott továbbá 17 pályát, melyek között van havas, hegyvidéki, stb. Ezeken belül is akár reggel, délelőtt, este vagy éjjel is róhatjuk a köröket a pályákon.
És hogy miben tehetjük próbára autóinkat? Szerencsére megmaradtak az első kiadás versenyzési módjai. Vagyis játszhatunk bajnokságot és körözhetünk gyakorló módban is. Legnagyobb ellenfelünk továbbra is az idő, de természetesen nehezíthetjük dolgunkat a megtehető körök számával is. Autónkat beállíthatjuk, hogy a pályákhoz még jobban alkalmazkodjunk. Hogy valamennyire megkönnyítsék dolgunkat, a főmenüben található Car Profiles menüpont részletesen bemutatja nekünk az autók tulajdonságait. További újítás, hogy megválaszthatjuk a gumik fajtáját. A választási lehetőségek: aszfalt - ezen belül is száraz vagy esős -, sáros, kavicsos, havas és jeges. Állíthatunk továbbá a sebességváló áttételein és a fékeken is. Tanácsos a versenyek megkezdése előtt tesztelni az autót!
Ha megunjuk a magányos versenyzést, vagy a gépi ellenfeleket, barátaink ellen is kipróbálhatjuk magunkat. Játszhatunk osztott képernyőn, értelemszerűen egy versenytárs ellen, de szerepel a játékban a hálózati mód is, melynek egyetlen nagy hátránya, hogy mindössze négy játékos indulhat.
A játék megjelenéséről annyit, hogy a grafika igen szépre sikeredett, és nagyon látványos dolog, hogy az autókon igen jól látszanak a rá került szennyeződések. A hangok ennél kevésbé sikerültek jól. Ez főleg az ide-oda csapódásoknál nyilvánul meg.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy a játékot a rengeteg újítás elfogadhatóvá teszi, emellett viszon nagyon sajnálhatjuk, hogy a szimuláció nem sikerült túl jól, de legalább a program felnőtt a "nagyok" szintjére, ha az igen sokoldalú autó-beállítási panelt szemléljük.