A Team 17 nem akarta Worms sorozatának sikerét kihasználatlanul hagyni, így idén is újabb epizóddal gazdagította azt. Sajnos kissé úgy érzem, elkapkodták a dolgot, ugyanis a Worms Armageddon nem tartalmaz annyira nagy újításokat az előző részhez képest.
A Worms játékot valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, de ha mégis: az ősrégi Artillery Duel illetve Scorch programok felújításának tekinthető, melyben a főszerepet tankok helyett kukacok kapták. Kukacokból álló csapatokkal kell harcolnunk egymás ellen, különböző fegyvereket felhasználva. A cél a másik fél teljes megsemmisítése.
A Worms Armageddonban elsőként a felújított menürendszert vehetjük észre, mint szembetűnő újítás. Ez a felület viszonylag könnyen kezelhető, de sajnos a sok ikon mellé nem írták oda a jelentést, így egyes funkciókat nem olyan egyszerű megtalálni. A sorozat korábbi részeihez hasonlóan lehetőség van egyedül a számítógép ellen játszani, egy gépen többen harcolni egymás ellen, és nem maradt el a megszokott hálózati opció sem. Ez utóbbinak a kezelését egyszerűsítették az előző részekhez, hogy minél könnyebben indíthasson bárki multiplayer játékot. Újdonság a gyakorlási mód, melyben kipróbálhatjuk a különböző fegyvereket, anélkül, hogy bármi tétje lenne a dolognak. Egyszemélyes módban ugyancsak új az előző részhez képest a deathmatch játéktípus, melyben rengeteg fegyvert kapunk, és a cél a mihamarabbi győzelem a számítógép irányította csapatok felett. Van egy küldetéssorozat is egyszemélyes játék esetén, ilyenkor különböző feladatokat kell végrehajtani, speciálisan azokhoz kialakított pályákon. Cél lehet például egy fegyver megszerzése, vagy egy ellenséges, jól védett helyen lévő kukac mihamarabbi elpusztítása. Minden küldetés teljesítésekor egy érmet kapunk, annak megfelelően, hogy hány próbálkozásból sikerült megoldani a feladatot.
A játékba sok új fegyver került, például a fegyverként és lépcsőépítésre egyaránt használható íj, az igen hatásos lángszóró, a megtámadott kukacok erejét felező harci fejsze, vagy a nukleáris bomba. Egyéb felhasználható dolgok terén új a 4-5 egységnyi híd egymás utáni lerakására alkalmas híd-alapkészlet, vagy az "igazság mérlegének" nevezett valami, melynek alkalmazásakor a gép összeadja a pályán lévő kukacok pontszámát, és azt teljesen egyenlően osztja fel közöttük. A bárány és szuper-bárány mellé már van bárányvető is, a légitámadás rengeteg formában intézhető az ellenség fölé, és a kamikaze mellett újabb lehetőség nyílt az öngyilkos harcra: a Lemmings játékokhoz hasonlóan egyszerűen felrobbanthatjuk bármelyik kukacot, ami így kárt okoz a mellette állókban. A borzot elhajítva a szagát megérzők megbetegszenek (csakúgy, mint a nukleáris támadás áldozatai), és körönként 5 pontot vesztenek erejükből, míg az 1-re nem csökken. A beteg kukacok pedig "aranyosan" köhögnek.
Azonban nemcsak fegyverek találhatók a programban, hanem speciális segédeszközök is. Az egyik segítségével gyorsabban mozoghatunk, egy másiktól lecsökken a gravitáció, így magasabbra ugorhatunk, egy harmadik láthatatlanná teszi csapatunkat, a jet packkel pedig repülhetünk. Egy eszköz felvételével megduplázódik a rendelkezésünkre álló idő, egy másik pedig láthatóvá teszi számunkra, hogy mik vannak a pályára leesett ládákban.
A sírkő és a kukacok nyelvének (melyek választéka azért természetesen bővült) kiválasztása mellett ezúttal beállíthatunk egy fanfárt is, mely időnként megszólal siker esetén. A magyar zászlóhoz például a himnusz bevezető dallamának kissé furcsa feldolgozását tették. A csapat beállításainak módosításakor kiválaszthatunk egy speciális fegyvert is csapatunk számára.
Grafika tekintetében nem igazán lehet újítást felfedezni. A kukacok ugyanolyanok maradtak, a táj rajzolata se nagyon változott. Persze vannak új textúrák az új környezetekhez, de jelentős változás nincs. Ráadásul az előző két rész legjobb extrái is elmaradtak, mégpedig a rendkívül vicces és aranyos animációk, sőt, még intro sincs a program elején... Ezek annyira viccesek voltak a korábbi részekben, hogy önmagukban is érdemes volt többször végignézni, de sajnos most hiányolnunk kell a rövid történeteket.
A zene szokás szerint Bjorn Lynne alkotása, csakhogy ezúttal nem audio track-ként szól, hanem 280 MB WAV file formájában került a korongra. Ez azzal az előnnyel jár, hogy játék közben gyorsabban tud a program váltani a különböző zenék között, viszont nem hallgathatjuk meg egy normál audio CD játszóban. A játék közben szóló zenék amúgy kicsit unalmasabbra sikerültek az eddigieknél, inkább a különféle effektekkel operált Lynne ezek elkészítésekor. A főcímzene a jól ismert Wormsong legújabb diszkósított változata lett, egy újabb történettel kiegészítve.
A Worms Armageddon a maga nemében egy nagyon jó program, csak a sorozat előző részeihez viszonyítva sajnos nem hoz annyi újítást, amennyit az ember elvárt volna a készítőktől. (Figyelembe véve még azt is, hogy a program kiadása sokat késett az eredeti tervekhez képest.) Aki még nem játszott a korábbi részekkel, azoknak mindenképpen ajánlom, mert egy remek játékról van szó, akik pedig ismerik az előzményt, azoknak elsősorban az új fegyverek és az új játékmódok miatt éri meg kipróbálni a programot. No és persze azért, mert az interneten feltételezhetően sokan tértek át erre az újabb programra, és nincs nagyszerűbb annál, mint amikor egy Izlandi illető ellen indulunk harcba kukac-csapatunkkal...