A Dominion története elég régen kezdõdött. Az 1996. tavaszi ECTS-en még a 7th Level standján mutattak részleteket a Command & Conquer egyik konkurenciájának tekinthetõ játékból, mely végülis csak mostanra készült el. Csakhogy közben a fejlesztés irányítását átvette Todd Porter, aki John Romero cégének, az ION Storm-nak dolgozik. Így a játék némileg más nevet kapott, a Storm Over Gift 3 alcímmel látták el. A StarCraft-hoz hasonló futurisztikus világban játszódó programban négyféle fajt irányíthatunk a köztük dúló háborúban, melynek célja egy bolygó elfoglalása. A programban fontos figyelmet szenteltek az átvezetõ képsoroknak is, az intro mellett a küldetések elõtt is szépen kidolgozott animációkat láthatunk.
A nagyfelbontású grafika is nagyon szép, kisebb gondot okoz ugyanakkor az egységek megkülönböztetése. A kis figurák ugyanis nem eléggé térnek el egymástól (hol vannak már a Warcraft ork harcosai), és hiába árulja el a program az egység nevét, ha pár másodpercig felette állunk a kurzorral, hosszú távon kicsit idegesítõek a kis emberek. A küldetéseket egy kisebb csapat emberrel kezdjük, valamint némi pénzzel és valami matériával, amibõl építkezhetünk. A bolygókon található kráterekbõl késõbb kibányászott anyagból aztán természetesen növelhetjük pénzünket. Építkezésnél a szokásos dolgokkal találkozhatunk: központi épület, erõmû, kolónia, vagy a helyi bányának megfelelõ létesítmény. Különbözõ katonai egységek elõállításához különbözõ épületekre (vagy valamilyen létesítmény fejlesztésére) van szükségünk, valamint itt se nélkülözhetjük erõforrásainkat.
Egységeinknek nagyon sokféle parancsot adhatunk, ez a játék egy pozitívumának mondható, bár lehet, hogy kicsit zavaró, hogy egy adott helyzetben letérdeltethetjük katonánkat vagy akár le is hasaltathatjuk a földre. Korábban már találkozhattunk más stratégiai játékban az iránypontokkal, ezeket itt is használhatjuk, azaz megmondhatjuk egy egységnek (vagy egy egész csapatnak), hogy ne egyenes úton menjen el a kijelölt célba, hanem egy általunk meghatározott útvonalon. Így persze megadhatjuk az õrjárat útvonalát is.
A Dominion tehát egy szép real-time stratégiai játék, de ennél nem sokkal több. Az eddigi játékokhoz - Command & Conquer, Starcraft, stb. - képest nincsenek benne forradalmi újítások, igaz, a grafikája szép, jó nagy felbontású. Aki szereti az ilyen típusú programokat, annak megéri kipróbálni, a játék teljesítése hosszú idõre leköti az embert, de aztán hamar meg is feledkezünk róla.