Kíváncsian ültem le a számítógép elé, amikor a Fighter Pilot tesztelésébe kezdtem. Mikor még félkész állapotban láttam a játékot, nem túl sokat lehetett sejteni, hogy igazándiból mi is vár ránk, de az már akkor is látszott, hogy a készítők a fejlesztés során különösen ötletes és látványos grafikai elemekkel tűzdelik tele programjukat. Ennek eredményeként a teljes tesztverziót látva hosszú és izgalmas órák teltek el a botkormányt tekergetve.
A Fighter Pilot alapvetően egy lövöldözős játék, vagyis senki ne számítson olyan realisztikus repülési elemekre, mint az mondjuk egy repülős szimulátor esetében elvárható lenne. Ennek megfelelően nem hinném, hogy bárkinek is problémája adódna valamivel is a játékmenet során., hiszen az eligazítás is teljesen egyértelmű, illetve az irányításhoz sem kell egy-két billentyűnél többet használnunk. De azért szerencsére nem minden ilyen egyszerű a játékban, legfőképpen az egyes küldetések végrehajtásánál kell ügyességünket bizonyítani.
A játék során küldetés küldetést követ, vagyis nem sok időnk jut kifújni magunkat egy misszió után, ennek köszönhetően már a kezdetektől rendkívül pergő hangulat fogad minket. Elsőként egy hosszú listában láthatjuk a ránk váró küldetéseket, amelyeken szép sorjában részt kell vennünk. Itt nincs is választási lehetőségünk, automatikusan a soron következő küldetésen kell elindulnunk. A előttünk álló eseményekről itt még csak annyit tudhatunk meg, hogy milyen géppel is fogunk repülni: F-18, F-117, F-22, vagy Su-35, illetve pár szóban olvashatunk a küldetésünkről. Felszállás előtt még át kell esni egy eligazításon is. Itt aztán részletesen is megismerkedhetünk a feladattal. Egy nagy térképen láthatjuk pirossal megjelölve, hogy hol helyezkednek el az ellenséges objektumok, amelyek lehetnek vadászgépek, vagy földi létesítmények. Ezek közül pár ki van jelölve mint elsődleges, másodlagos stb. célpontok, vagy pedig egy szövetséges gép elkísérése esetén az kék színnel van jelezve a sok-sok piros közt. A célpontok sűrűjében egy repülési útvonal is látható, amelyet a sikeres küldetés érdekében ajánlatos követni. Olykor választhatunk további légi kíséretet is, akik nekünk fognak segíteni. Ez nem mindig áll rendelkezésünkre, de ha igen, akkor általában az F/A-18, F-22, EF-111, F-4G géptípusok valamelyikét jelölhetjük meg, vagy pedig egy AWACS-ot. A küldetésekről csak annyit, hogy rendkívül változatos feladatokat kell végrehajtanunk; a teljesség igénye nélkül példaként: egy gépnek kíséretet kell adnunk, ellenséges vadászgépeket kell megsemmisítenünk, katonai célpontokat kell hatástalanítanunk, drogkereskedők elleni akcióban kell kommandósokat védelmeznünk stb. Ha végigkövettük az eligazítást, ellenőriztük az ellenséges objektumok helyét és számát, különösen figyelve a küldetés célpontjaira, nincs más hátra, mint a kivitelezés.
A repülést rögtön a levegőben kezdjük. Magunk előtt láthatjuk a feladathoz kijelölt gépünket hátulnézetben, valamint egy függőleges csík reprezentálja a bal oldalon a sebességet, egy másik a jobb oldalon a magasságot, az alsó részben pedig a radart, illetve a befogott ellenséges célpont képét vagy az aktuális fegyverünk képét láthatjuk. Az alsó részen található még egy nagyobb mező is, ahol a kommunikációs üzeneteket olvashatjuk, ami legtöbbször pilótánk elmés megjegyzéseit jelenti az ellenség megsemmisítésének nyugtázásaként. A kezelés mindössze pár alapvető billentyű használatából áll, mint fegyver váltása, következő célpont, nézőpontváltás, tűz stb. A radaron láthatjuk pirossal az ellenséges objektumok sziluettjeit, valamint a kijelölt repülési útvonalat egypár navigációs pont kíséretében. Értelemszerűen az aktuális fegyverrel vagy légi, vagy pedig földi célpontokat foghatunk be. Ha befogtuk a célt, azt egy villogó sárga karika jelzi számunkra, ekkor lehet tüzelni. Rakétáink javarészt nem nagyon ismerik a fizikai törvényeket, ezért sokszor a leglehetetlenebb helyzetekben is célba találnak, és csak nagyon nyakatekert szituációkban vétik el a célt. A mellétrafálás inkább a levegő-föld rakétánál fordul elő gyakrabban, ezért ajánlatos ellenőrizni, hogy rakétánk valóban célt ért-e. Ügyeljünk arra, hogy ha mozgó földi célpontot támadunk (tank, konvoj), inkább csak kis távolságból eresszük el rakétánkat, mert egyébként nagy valószínűséggel célt fog téveszteni. Ha pedig újra akarunk tüzelni, azt csak a rakéták újratöltődési idejének lejárta után lehet, ami pedig nagy mértékben függ a játék kezdetekor kiválasztott nehézségi szinttől: