26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Final Fantasy VII

Írta: Dino

Egy nagyvállalat igencsak gonosz dolgokat tervez: céljuk, hogy az egész Univerzum az õ irányításuk alatt álljon. Természetesen - mint az ilyen helyzetekben szokás - vannak lázadók, akik ennek a tervnek a véghezvitelét akarják megakadályozni. A játék fõhõse Cloud, aki a gonosz cégnél volt zsoldos, de beállt a felkelõk csapatába, hogy együtt szálljanak szembe a Shrina Corporation-nel.

Röviden ez lenne a kerettörténete az Eidos Interactive kiadásában megjelent új kalandjátéknak. A Final Fantasy sorozat 1987-ben indult, akkor még a Nintendo NES konzolra készítették a részeket. A nemrég kiadott hetedik rész elõször Playstation-re készült el, és több mint 3 millió példányt adtak el belõle Japánban. Ezután döntöttek úgy a készítõk, hogy - tekintve a PC-s videokártyák mai 3D képességeit - elkészíthetõ, és érdemes is elkészíteni a játék PC-s átiratát. Ennek eredményeként a SquareSoft munkájának eredményeképpen négy CD korongra került a Final Fantasy VII. (A négy CD közül az egyikre ugyan csak installáláskor van szükség, a játék a többi három korongon foglal helyet.)

A programban csodálatos 3D környezet tárul elénk, melyhez azért nem árt valamilyen 3D gyorsítókártya (a program fut gyorsító nélkül is). Mivel az eredeti játékot japánban készítették, talán nem meglepõ, hogy a grafika stílusa a japán rajzfilmekben megszokott manga stílust követi. A játék egy igazi RPG játék, kevés karaktertulajdonsággal, élvezetes játékmenettel. A harcok a korábbi RPG játékokhoz hasonlóan folynak (mint például a klasszikus Eye of the Beholder-ben), azaz nagyjából körönként üthetünk vagy varázsolhatunk egy-egy játékosunkkal, aztán bizonyos ideig várnunk kell az újabb támadással. Harc közben támadásonként fokozatosan nõ egy számláló, mely ha eléri maximális értékét, akkor jön egy úgynevezett Limit Break lehetõség, mely sokkal erõsebb ütésre teremt lehetõséget. Az említett számláló nagyobb ütések hatására jobban nõ.

Kalandozásaink során sok-sok szereplõvel találkozunk, jókkal és rosszakkal egyaránt. A jók közül aztán néhányan társul állnak mellénk, így egy-egy csatában hamarosan már nem egyedül kell kiállnunk a ránk támadó 3-4 fõs csapatra.
Egy kis negatívumot azért meg kell említeni: játékállást menteni csak meghatározott helyeken lehet, ami néha elég idegesítõ tud lenni (pl. valami miatt abba kéne hagynunk azonnal a játékot, de a következõ hely, ahol menteni lehet, 10 percnyi játékra van tõlünk).

Összességében azonban mindenképpen egy nagyon jó kalandjátékot kaptunk az Eidos-tól, mely az elmúlt hónapok igencsak szegényes RPG kínálatát tekintve éppen jókor került a boltokba. A program hangulata is remek, a MIDI zene jól passzol a cselekményhez, talán csak a szereplõk beszédét lehet hiányolni.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

91%
Pozitívumok
  • Szép 3D grafika
  • Hangulatos MIDI zene
Negatívumok
  • Korlátozott állásmentési lehetőség

Final Fantasy VII

Platform:

Fejlesztő: Square Soft

Kiadó: Eidos Interactive

Minimális rendszerigény: Pentium 133+3D gyorsító vagy Pentium 166, 32 MB RAM

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!