A DreamWorks új játékához a nagysikerû Jurassic Park mozifilm második részét, a The Lost World-öt vette alapul. A történet a film cselekménye után egy évvel játszódik. A fõhõs - aki egyébként egy nõ - egy hajótörés következtében a dinoszauruszok szigetére kerül, a Lost World expedíció által otthagyott bázisra. Feladatunk nem más, mint hogy Anne-nal megmeneküljünk a szigetrõl, ahol nincs hiány a dinoszauruszokból.
A program annak ellenére, hogy egy first-person akciójáték, irányításában a megszokottaktól jelentõsen eltér. Ugyanis azon kívül, hogy a tekintetét szabadon irányíthatjuk, ugyanezt tehetjük a kezével is: felemelhetünk és cipelhetünk tárgyakat, forgathatjuk karunkat, kézfejünket. Sajnos a megvalósítás nem sikerült tökéletesre, így néha igen nehéz elérni, hogy Anne az általunk kitalált mozdulatokat hajtsa végre, valamint idõnként elég furcsa mozgáskombinációkat tud végrehajtani, például karjának hosszanti tengelye körül teljesen körbeforgatja karját. Ez pedig a valóságban ugyebár elég furcsán nézne ki. A környezetünkben lévõ tárgyakra azonban láthatóan valós fizikai törvények hatnak, ha megütünk egy hordó tetején lévõ rudat, az hintázni kezd, vagy ha erõsebben lökjük meg, leesik. A hordókat is feldönthetjük, lelökhetjük az épületek tetejérõl, vagy megfoghatjuk és arrébb vihetjük. (Na jó, itt azért nem annyira a fizika a mérvadó, ugyanis amilyen módon Anne megfogja a hordót, nem valószínû, hogy akár 1 centivel is arrébb tudná vinni...)
A program során fõhõsünk folyamatosan kommentálja az eseményeket, így ismerjük meg a történetet. Mászkálásunk során sokféle fegyvert találhatunk: az egyszerû vasrúdtól kezdve a pisztolyon keresztül a puskáig mindenféle lõfegyver hever szanaszét a szigeten. Ezek a valóságnak megfelelõen korlátozott tölténnyel rendelkeznek, és ha kifogy a lövedék, új fegyverre lesz szükségünk. A dinoszauruszok közül a nagyobbak is általában 4-5 lövéstõl holtan terülnek el, ez már talán kevésbé valóságos.
Az engine aprólékos és szép grafikával rendelkezik, de nem hiányoznak belõle az ilyen jellegû grafikus motoroknál megszokott hibák sem, néha átlóg Anne karja egy falon, vagy belenyúl egy ládába. Egy óriási hibája van még az engine-nek: nagyon lassú. Ez ráadásul látszólag géptõl független, még egy komolyabb, PII-es, Voodoo2-t is tartalmazó konfiguráción is szaggat a grafikája. A tereptárgyakra pedig csak akkor kerül textúra, ha elég közel kerülünk hozzájuk, és ez bizony rondán néz ki. Szép viszont a víz megvalósítása, ha beledobunk egy követ, hullámok alakulnak ki, csakúgy, mint amikor besétálunk a vízbe, és a kezünkkel csapkodjuk a tetejét.
A játék hangjai nagyrészt a környezet hangjaira szorítkoznak: madárcsicsergés, vagy a dinoszauruszok mászkálása, vagy az általunk keltett zajok: egy hordó fellökése vagy a lövöldözések.
A Trespasser rengeteg kisebb-nagyobb jó ötletet tartalmaz, ezeknek megvalósítása azonban nem sikerült mindenütt száz százalékosan. A fizika törvényeit nagyon élethûen valósították meg a programban, ez mindenképpen pozitívumnak mondható. Aki inkább a Quake jellegû, akciódús játékokat kedveli, nem valószínû, hogy sokáig fog vele játszani, de akit a kaland érdekel, vagy egyszerûen szereti a Jurassic Park világát, bizonyára sokat elszórakozik a programmal, mire végigviszi a küldetést.