Bár Magyarországon kevésbé elterjedtek a Games Workshop játékai, néhány ember számára azért talán ismerősen cseng a játékgyártó cég neve. Nos, ezekről annyit kell tudni, hogy minden játék egy-egy külön világot alkot, a közös bennük annyi, hogy megtalálhatóak bennük harcosok, speciális képességekkel rendelkező karakterek, varázslók, és ahogy az lenni szokott, van a jó oldal és a rossz oldal. Az egész amolyan társasjáték-féleség, ami tartalmaz egy alapkészletet (pár karakter és kellékeik), de ezeket kedvünk szerint bővíthetjük újabb és újabb csapatokkal, amiket külön lehet kapni. A Warhammer 40000 is egy ilyen világ, ami a 41. évezredben játszódik, amit a játék készítői így mutatnak be:
A távoli jövő zord sötétségében csak háború van. Embernek lenni ilyen időkben nem jelent mást, mint egynek lenni a számtalan billió között, és megélni az elképzelhető legkegyetlenebb és legvéresebb rezsimet. A technikának és a tudománynak már nincs ereje és az emberiesség fogalma is kiveszett a gondolkodásból. Jólétet és reményt alig találni. A fejlődésbe és a megértésbe vetett hit kihalt. Az univerzumban sehol sincs nincs béke, csak örök vérontás és öldöklés.
Valóban kecsegtető kilátások a jövőre nézve, és ha még hozzávesszük, hogy maga a játék az ifjúságot célozza meg, akiknek a szemlélete mégiscsak befolyásolja bizonyos szempontból a dolgok alakulását... Tehát ez egy ilyen építő jellegű játék.
Valószínűleg a visszajelzésekből és az eladási statisztikákból a készítők szükségét érezték egy számítógépes program megjelenésének, amelynek segítségével jobban elmerülhetünk ebben a világban. Ez lett a Chaos Gate.
Legfőbb feladatunk, hogy felvegyük a harcot a gonosz Zymrannal, a káosz úrral, és az általa irányított hadsereggel.
A programban van egy 15 egymásra épülő pályából álló küldetéssorozat, amelynek célja az ősi ereklyék megszerzése. Ezen kívül egy véletlen pályagenerátor segítségével növelhetjük egységeink erejét, javíthatjuk képességeiket, és tapasztalatot gyűjthetünk. Itt sok jellemzőt beállíthatunk, mint például: a pálya mérete, a hegyek magassága, szélessége, és egyáltalán előfordulásuk gyakorisága, az objektumok mennyisége (épület, bunker, romok, stb.), a terep típusa (mocsár, dzsungel, erdő stb.) és még sok egyebet. Sőt mi több, mellékeltek egy pályaeditort is, amivel aztán teljesen testre szabott küldetést állíthatunk össze. Továbbá támogatja a program a multiplayer üzemmódot négy játékosig (TCP/IP protokollal). Ezekből látszik, hogy igazából nem a történetre fektették a hangsúlyt, hanem sokkal inkább az eredeti játék hangulatának visszaadása volt a fő szempont.
A hadjárat során nyolc szakasz áll rendelkezésünkre. Egy megsemmisítő, öt taktikai, egy rohamosztag és egy pusztító szakasz. Persze angolul félelmetesebben hangzanak :). A fő különbség a páncélzatukban van. Mindegyikben található egy szakaszvezető és négy közlegény. Továbbá vannak speciális karaktereink is, szám szerint tíz. Ha egy bevetés során valamelyik katona átlagon felül teljesít, például sok ellenséget semmisít meg, vagy valami nagy tettet hajt végre, akkor képességei javulnak. Célzó képesség, erő, páncélzat stb. Egy bevetés előtt összeállíthatjuk a csapatot és a felszerelést. Érdemes úgy válogatni a csapatokat, hogy mindegyik közel egyenlő arányban vegyen részt ütközetekben, így nem lesznek nagy eltolódások az egységek erejét illetően. Magyarul ne maradjon "zöldfülű" egyik osztagunk sem.
Minden küldetés előtti eligazításon megtudhatjuk, hogy milyen terepen harcolunk majd. Az ennek megfelelő fegyvereket a fegyverraktárban szedhetjük össze. Például dzsungelbe érdemes növényzetirtó gránátot vinni, tiszta terepre nagy hatótávolságú lőfegyvereket, és így tovább. Egyébként füstbombát javaslok minden bevetésre, nagyon hasznos kis jószág, azon kívül, hogy puszta felszínre "kötelező" felszerelés...
Az első egy-két pályától eltekintve különböző járművek is állnak rendelkezésünkre. Ezek kapacitásuktól függően 2-10 embert tudnak befogadni, és esetleg saját fegyverrel is rendelkeznek.
Még nem ejtettem szót a kezelésről. Aki játszott az UFO című alapjátékkal, annak nem lesz szokatlan, ugyanis lényegét tekintve az irányítás ugyanaz, körökre osztott akció-stratégia. Van persze egy-két újítás is, például a terepet három különböző méretben szemlélhetjük. Továbbá minden lépés előtt kijelzi a célpont eléréséhez szükséges akciópontok számát. A különböző fegyverek használata a megszokott módon zajlik. Ha gránátot dobunk vagy tárat cserélünk, azokat először ki kell választani abból a listából, ami jelzi, hogy milyen tárgyakat cipelünk magunkkal. Egy jó tanács, hogy az egység mozgatása előtt mindig vessünk egy pillantást a képernyő jobb alsó sarkára, hogy éppen lépés vagy futás van-e beállítva, ugyanis egy villámtámadás lendületét eléggé vissza tudja fogni az, ha csak nyugodtan lépkedünk a célpont felé. Párszor én is megjártam.
A játék nehézségét állítva tulajdonképpen a küldetéseken fellelhető ellenségek számát állítjuk, ahogy tapasztaltam, megfelelő taktika rutin megszerzése után nem kell sokat gondolkodni egy-egy lépésen, mivel - legalábbis úgy néz ki - a gép sem viszi túlzásba... De hát ez érthető, mint már korábban kifejtettem, nem az egyszemélyes játékra fektették a hangsúlyt, inkább a multiplayer csatáknak érdemes több időt szentelni.
Összességében nem rossz játék, aki otthonosan mozog a szerepjátékok világában, és ráadásul az UFO stílusú játékokat sem veti meg, az szerintem mindenképpen értékelni fogja annál is inkább, mivel nem hemzsegnek az ehhez hasonló programok.