26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Allegiance

Írta: Viper

A Microsoft fejlesztésében készülő űrhajós szimulátor alapötlete nagyon hasonlít a Descent sorozatéra: vagyis egy olyan inkább a lövöldözős stílus felé hajló űrhajós szimulátort szeretnének készíteni, amiben a játékosok egymás ellen vívhatnak Deathmach küzdelmeket, vagy éppenséggel egymással szövetkezhetnek, illetve Capture the Flag játékot játszhatnak. Vagyis a jól ismert első személyű lövöldözős játék mozgástere kibővül három dimenziósra. A Descenttel ellentétben itt azonban nem bonyolult labirintusok a csatározások színterei.

A first person játékok mostani divatos irányzatának megfelelően ez a játék is elsősorban többszemélyes csatákhoz készül, amikor is sok-sok ember kergeti egymást valamilyen küzdőtéren. Az Allegiance-ban legfeljebb 6 csapat vehet részt egyszerre egy viadalban, amelyek mindegyikét 3-tól 15 fő alkothatja. A csapatmunka elsődleges feltétele a kapcsolattartás, amit teljes egészében a csapattagok hanggal történő kommunikálásával oldottak meg a készítők. Ezen túl különböző billentyűket is használhatunk parancsok gyors kiadására, például a "támadd az én célpontomat" lenyomásakor a csapattársaink egy emberi hangon hallják az utasítást, és a kijelzőn egy nyíl jelzi a kérdéses célpontot.

Az űrben való csatározás alapfeltétele egy jó űrhajó. Először is - akárcsak egy igazi hadseregnél - különféle hajóosztályok vannak, mint vadászok, kém-űrrepülők, csatacirkálók, illetve 16 különböző vezérhajó. Aztán a különböző hajók egyes paramétereit is megváltoztathatjuk bizonyos extrák felszerelésével. A csatagépek kezelése természetesen más és más módszerekkel történik, amiket értelemszerűen kulcsfontosságú, hogy a lehető legjobban elsajátítsunk. Aztán amiben a legprofibbak vagyunk, abban a szerepkörben érdemes részt venni a csapatjátékokban. Ezek a szerepkörök a hajók sokféleségéből adódóan meglehetősen változatosak: kém, vadászpilóta, ágyútorony-kezelő, bombázótiszt stb.

Az FPS elemeken túl az Allegiance stratégiai vonásokkal is bír, ugyanis fontos része a játéknak a nyersanyagokkal való gazdálkodás, illetve újabb technológiák kifejlesztése. További eltérő elem, hogy a játékosok képességeit figyelembe véve ki kell osztani a szerepköröket a csapatokon belül, sőt ezen túl valakinek a harmadik személyű stratégiai áttekintő térképen kell állandó jelleggel figyelemmel kísérni az eseményeket, hogy koordinálni tudja a többieket.

Grafikailag a játék igencsak ígéretesnek tűnik. A környezet rendkívül részletes kidolgozott, és mozgalmas, köszönhetően az aszteroidáknak, a különböző bolygóknak, illetve a katonai és a civil forgalomnak. Az más kérdés aztán, hogy mindez hogyan fog működni mondjuk egy modemes kapcsolaton keresztül…

Az Allegiance január közepe óta béta tesztelés alatt van, és letölthető a játék hivatalos honlapjáról. A megjelenést márciusra ígérik.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Allegiance
  • Allegiance
  • Allegiance
  • Allegiance

Allegiance

Platform:

Kiadó: Microsoft

Minimális rendszerigény: Pentium II 266, 32 MB RAM, Internet Explorer 4.01

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!