26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Conquest: Frontier Wars

Írta: Thomas

A Digital Anvil a StarLancer sikere után nem üldögél a babérjain, hanem egy új, flotta-alapú, 3D valós-idejű stratégiai játékon dolgozik.

A készítők látványos 3D grafikát, részletes kidolgozást, látványos robbanásokat, objektumokhoz és fegyverekhez rendelhető fényeffekteket, és sérülések esetén aktiválódó textúrákat ígérnek. Az biztos, hogy támogatni fogja a D3D grafikus gyorsítókat, de még nem eldöntött, hogy elindul-e nélkülük. A Homeworldhöz hasonlóan a hajók teljesen 3D-ben mozognak majd, de az irányítás az ígéretek szerint egyszerű és áttekinthető lesz.

Az eredeti tervek szerint egyetlen hadjárat lesz csak, ami 12-14 küldetésből fog állni. Ezek azonban olyan hosszúak lettek, hogy esetleg átdolgozzák őket, és a végleges játék inkább több rövidebb küldetést fog tartalmazni. A történet szerint a terraniak egy régi tárgyat fedeznek fel, ami egy ősi civilizációhoz vezeti el őket. Ennek a megtalálása viszont a Mantis-nak nevezett, rovarszerű élőlények felfedezéséhez vezet, akivel rövid időn belül háborúba is keverednek. Később a terraniak oldalán a fejlett technológiájú, energia alapú Solariaiak is beavatkoznak a konfliktusba. A hadjáratban csak a terraniak lesznek játszhatóak, de kapunk lehetőséget a mási két faj irányítására is, multiplayer, vagy skirmish játékmódban biztosan. Mindegyik faj eltérő harcmodorral, egységekkel és technológiával rendelkezik. Egyesek a gyorsabb, de gyengébb páncélzatú hajókat favorizálják, másoknál ez pont fordítva van. Fajonként 8 épület és 12 hajótípus lesz építhető. A számos hajótípus és fegyver (pl. bénító fegyverek, álcázható hajók, hordozók, aknatelepítők) nem csak dísznek lesznek a játékban, a pontos ismeretük fontos lesz az ütközetek megnyeréséhez. Míg egyesek hajók például csak előre tudnak tüzelni, addig mások inkább oldalról okoznak komolyabb károkat. A hadjárat, a multiplayer és a skirmish mód mellett lesz még hat gyakorló küldetés is, fajonként kettő-kettő.

Több nyersanyagot kell majd gyűjtenünk. A fémet bolygókról, a gázt pedig az űrködökből nyerhetjük ki. A hajók irányításához szükség lesz még személyzetre is, amiket az M osztályú bolygókról szerezhetünk be, persze ki is kell képezni őket. A roncsokat be lehet gyűjteni, és újra lehet hasznosítani. A készletek menedzselése fontos része lesz a játéknak, hajóink ugyanis korlátozott készletekkel rendelkeznek, ami a harc közben folyamatosan csökken. Mikor elfogy, egész addig csökkent hatékonysággal küzdenek, míg újra fel nem töltjük őket. Rákényszerülünk, hogy alaposabban megtervezzünk egy-egy támadást, vagy egy adott környék védelmét.

A világűr nem üres, fekete lyukak, űrködök, antianyag szalagok és meteorok mind megkeserítik a flottánk életét, de a tulajdonságaikat kis is lehet használni a harcban. A galaxis 16 rendszerből áll, ezek között féreglyukak segítségével közlekedhetünk, de ugrókapukat is építhetünk. Mivel még a legjobb játékos sem lehet ott mindenhol egyszerre, a flottáinkat admirálisok irányítására is bízhatjuk, akik a parancsaink szerint támadnak, vagy támadás esetén önállóan védekeznek. Ezek az admirálisok minden győzelemből tanulnak, és idővel egyre összetettebb taktikákat képesek alkalmazni, és egyre nagyobb flottákat tudnak irányítani. Ezzel lehetővé válik, hogy a játékos csak az igazán fontos csatákra koncentráljon, a többivel majd foglalkoznak az admirálisok.

Nem maradhat ki a multiplayer rész sem, interneten négyen, helyi hálózaton pedig nyolcan játszhatnak egymással.

A megjelenést valamikor a negyedik negyedévre tervezik.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Conquest: Frontier Wars
  • Conquest: Frontier Wars
  • Conquest: Frontier Wars
  • Conquest: Frontier Wars
  • Conquest: Frontier Wars
  • Conquest: Frontier Wars
  • Conquest: Frontier Wars
  • Conquest: Frontier Wars
  • Conquest: Frontier Wars

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!