Amikor az angolok szorult helyzetbe kerültek a II. Világháború elején, új fegyverre volt szükségük, amivel távolról és viszonylag biztonságosan tehetnek kárt a németekben és szövetségeseikben. Ez a fegyver nem is volt annyira új, hiszen már a búr háborúban is használták: a frontvonal mögött bujkáló, hirtelen lecsapó és gyorsan felszívódó kommandók ezek. Hamar szervezni kezdték a kalandorokból, hivatásos tisztekből és lelkes hazafiakból álló Különleges Légi Szolgálatot. Rövidebb nevén az SAS-t. Ezek a mindenre elszánt férfiak rejtve és veszélyesen éltek az ellenség területén. Innen adódott a cseh Illusion Softwork játékának címe is: Hidden and Dangerous. A játék hamar meghódította a - teljesen elhanyagolt - II. Világháborús FPS piacot és jelenleg sem akadt vetélytársa, pedig elég szép eredményeket ért el az eladási listákon. Olyannyira, hogy a Mission Pack-je után nekiláttak a verzióváltásnak is és ígéretük szerint 2001 második negyedévére megjelentetik a Hidden and Dangerous 2-t.
A H&D játékok és a Flying Heroes engine-jének továbbfejlesztett változatát - az Insanity 2-t - tették meg a grafika motorjává, amiben remélhetőleg a Maffia piacra dobása után (melyben szintén ezt a motort használják) már semmi olyan hiba nem marad, mint az első H&D-ben: levitálás meg ilyenek... Viszont megmarad az a hamisítatlan érzés, amit ez a grafikai hatás kelt az emberben: olyan az egész, mint egy valódi háborús film.
Ezt szeretnék megtetézni a valóság még apróbb részletekig való mímelésével: fegyverek hatásfoka, vitorlázó repülők fizikai tulajdonságai, valós vezetési élmények a járművekkel... A fegyverek valósághűségéhez tartozik, hogy nem csak egyféleképpen használhatjuk őket, hiszen egy puskával nem csak lőhetünk, hanem tussal is fejbe kólinthatunk néhány krautot, bár ez kicsit már Tenkes kapitánya feeling.
Az ellenségről is többet ígérnek a fejlesztők: komolyabb MI-t, valósághű - színészekkel felvett, motion-capture-ölt - mozgást és olyan kis finomságokat, mint az őrjárat közben rágyújtó német baka... Remélhetőleg a nyelvi világukat is kibővítik, mert az első részben csak két dolgot tudtak mondani: "Der Tommy" és "Englandär"...
Különb irányítást terveztek az egy csapatban harcoló SAS katonáknak, hiszen az értelmesebb ellenség ellen értelmesebb bajtársakra és komplexebb haditerv szerkesztőre is szükség van.
Természetesen a sztori se marad ki a játékból, hogy valami izgalom is érjen minket egy-egy lövöldözés után (vagy előtt).
Összességében az eddig megjelent információkban hozzáteszik a fentiekhez, hogy ez a játék olyan közelbe visz minket a 40-es évek katonáinak életéhez, amilyen közel csak lehet... Nem tudom, mit szól ehhez egy láb nélküli, félkezű veterán, mindenesetre nekünk - egérrángató hősöknek - jól hangzik...