A Hasbro egy újfajta first-person akciójátékot készít. Az Unreal engine-jére épülő Nerf Arena Blastban nincs vér, a játék maga inkább egyfajta paintball. A helyszín egy vidámpark, ahol egy négyfős csapat tagjaként kell megküzdenünk hat másik csapat ellen, és megszereznünk a Világ Nerf Bajnoka címet. Ehhez nem kell megölnünk egy ellenfelet se, ehelyett pontokat kell gyűjtenünk az ellenség eltalálásával, illetve a játékból így kiiktatott szereplők által elhagyott ikonok felvételével. Emellett a pályákon lévő különböző célpontokra is lövöldözhetünk pontokért.
A Nerf Arena Blastban minden szereplőn egy speciális ruha van, mely érzékeli a találatok pontosságát és fajtáját. A játékosok maximumra feltöltött ruhával indulnak, és ha eltalálják őket, túl nagyot esnek, vagy sokáig maradnak a víz alatt, csökken az energia. Ha teljesen elfogy az energiánk, rövid időre kimaradunk a játékból, majd máshonnan kezdhetjük újra. Az energiát játék közben egyébként fel lehet tölteni.
Az Unreal engine-nel a készítők nem döntöttek olyan rosszul, igaz, a másfél éves motor már nem számít a legmodernebbek közé, de egy ilyen stílusú játékhoz nem is feltétlenül van szükség a legmodernebb engine-re. A programozók ráadásul az Unreal Tournamentből is átvettek elemeket, melynek eredménye az igen komolyan kidolgozott mesterséges intelligencia.
A játékban nyolc pályán három különféle játékmódban versenyezhetünk majd, négy nehézségi fokozatban, egyedül, vagy multiplayer módban az interneten. A Nerf Arena Blastra még jövő év februárig kell várni, a demója azonban már most letölthető.