Nagy divatja lett mostanában a különböző RPG játékoknak. A Monolith kiadásában megjelenő Odium azonban az RPG elemeket kicsit keverte a körökre osztott stratégiai játékok elemeivel. Eredményként egy Fallout-jellegű játékra számíthatunk, kb. 50 óra játékidővel.
A történet röviden a következő: egy speciális NATO egység egy elhagyott orosz kémkiképző-központra lel, mely a legapróbb részletekig pontos mása egy tipikus amerikai városnak. A jelek szerint a hidegháború óta elhagyatott városról azonban furcsa jelentéseket kap a NATO, így a csapat - Cole Sullivan hadnagy vezetésével - azt a megbízást kapja, hogy derítse ki, mi is folyik ott. Mi irányíthatjuk a hadnagyot, aki a kalandok során furcsa hibrid - részben ember, részben gép, részben pedig állat - lényekkel találkozik, miközben egy összeesküvésre derül fény.
A program cselekménye nem lineáris, kilenc fő fejezetből áll, 4 alküldetéssel és 23 fő eseménnyel, melyek a játék többszöri újrajátszására buzdíthatják a játékosokat. 40 szörnnyel és több NPC-vel találkozhatunk a játékban, melyeket motion-capture technológiával animáltak. Nem hiányoznak a játékból az olyan speciális effektek sem, mint a tűz, villámlás és robbanások. Dinamikus fényekkel és 3D-s árnyékokkal találkozhatunk majd.
A játék 800*600-as felbontású, 16 bites színmélységű grafikával készül, kézzel festett hátterekkel. A program a Pentium III új képességeit is ki fogja használni.
A képek alapján látszik, hogy valóban sokat foglalkoztak a játék grafikájával, a környéket a legapróbb részletekig kidolgozták. Maga a történet is érdekesnek ígérkezik, és valószínűleg izgalomból se lesz hiány, a furcsa lények biztos szolgálnak majd meglepetésekkel.