Az 1997-ben alakult, melbourni székhelyű ausztrál Stromlo csapat első játéka lesz ez a hamarosan megjelenő first-person shooter. A történet egyéni: miniatürizálási kísérleteket végeznek egy titkos amerikai katonai bázison, azonban az eredmény nem egészen a várt lesz, a mikrotechnológiát ugyanis ellopja az egyik professzor. A játékos feladata miniatürizálva végigverekedni magát a program pályáin, és visszaszerezni az elrabolt Splinter kódnevű fegyvert.
A játék története napjainkban játszódik, a Mississippi állambeli Blount Island kikötőjének egyik raktárépületében. Egy titkos felderítőegységet készítenek, mely a MERC (Micro Experimental Reconnaissance Craft, azaz Kísérleti Mikro-Felderítőegység) nevet kapta. Ebbe maximum három fő szállhat be, majd egy részecskegyorsító segítségével egy pénzérme méretére kicsinyítik őket. Így a MERC a leghatásosabb felderítő eszköz, mellyel teljesen észrevétlenül be lehet jutni bármilyen védett helyre, ráadásul pedig rengeteg fegyver is az "utasok" rendelkezésére áll. A technológia tehát készen áll, az egyetlen probléma az, hogy valaki ellopta...
Mint az a játék elején kiderül, Trilling professzor és az egyik mérnök vitte el a MERC-1 egységet kísérletezés céljára, csakhogy nem egészen ez volt a szándékuk, és leléptek vele. A játékos a MERC legénységének egyik tagját alakítja, akinek feladata két segítőjével megtalálnia az elveszett MERC-et.
A Splinterben tehát egy űrhajó-jellegű szerkezetet irányíthatunk. A játék készítői igyekeztek minél több újdonságot belevinni a programba, hogy az sokban különbözzön a Descenttől vagy más hasonló játéktól. Különös hangsúlyt helyeztek a pályák megtervezésére, így nem csak folyosókon, alagutakban kell repkednünk, hanem különböző valós életből vett helyszíneken. A pályákon vegyesen lesznek kisebb helyek, ahol kénytelenek vagyunk szemtől-szembe megküzdeni az ellenséggel, valamint nagyobb területek, ahol a stratégia is számítani fog a győzelemhez.
A fegyverek mind animáltak lesznek, ráadásul a legtöbbnek másodlagos tüzelési funkciója is lesz. A fegyverek nem fognak szanaszét heverni a pályákon, a játékosnak az ellenséges gépeket megsemmisítve kell megszerezni azok fegyverzetét. Persze az új fegyverek használatához az azok működtetéséhez szükséges információkat is meg kell szereznünk az ellenségtől. A pályákon lévő fémhulladék újrafelhasználásával is előállíthatunk energiát magunknak.
Az ellenfelek igen sokrétűek lesznek, ráadásul nem csak az általunk irányított MERC-hez hasonló mesterséges gépek lesznek, hanem különböző élőlények, rovarok is, melyek - mivel méretben nálunk nagyobbak - igen veszélyesek lesznek. Összefuthatunk hangyákkal, darazsakkal, skorpiókkal csakúgy, mint ellenséges MERC-ekkel, földi rakétakilövőkkel vagy más repülő objektumokkal. A mesterséges intelligenciát is igen fejlettnek ígérik a Stromlo munkatársai, a különböző ellenséges egységek különbözőképpen reagálnak majd a különböző helyzetekben. Az emberi készítésű egységek viselkedésére ráadásul befolyással lesz a történet is. Egyes egységek pedig halálukhoz közel akár kamikaze akciót is végrehajthatnak.