26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Sudden Strike

Írta: Lacko

Németország megnyitotta szigorú kapuit a külföldi informatikusok előtt. Látszik, hogy készülnek valamire. Talán arra, hogy utolérjék sikerekben kis keleti szomszédaikat a játékpiacon. Itt például a cseh Hidden and Dangerousre vagy a magyar Imperium Galacticára gondolok. Tavaly már kijöttek ugyan a németek a Panzer Elite-tal, ami megpróbálta bebizonyítani, hogy a német tankokat igazán csak a német programozók tudják szimulálni. Most újra készülnek valamire. A kis, karlsruhe-i CDV csapat újabb II. Világháborús játékba kezdett, amihez - valljuk meg - van némi közük a németeknek.

A Sudden Strike egy real-time stratégiai-taktikai játék, mely a II. Világháborúban játszódik. A fejlesztők állítják, hogy messze lepipálja majd a Close Combat sorozatot, mivel sokkal több egység sokkal élethűbb harcát szimulálja majd, gyönyörű grafikával. Aki letölti a demót, valóban meggyőződhet róla, hogy a kvázi 3D-s. izometrikus grafika, tényleg lélegzetelállítóan szép. A terep, a fák, a katonai ügyködések nyomai, a házak és nem utolsó sorban maguk az egységek fantasztikusan ki vannak dolgozva. Ráadásul minden él és mozgásban van. A mezők holdbéli tájjá lövődnek a tüzérség által, a hidakat fel lehet robbantani (és újjá is lehet építeni), a házak is szép lassan leamortizálódnak egy hevesebb csata során.

A nehézséget az okozza, hogy real-time létére olyan gyors, hogy képtelenség ilyen sebességnél irányítani számtalan egységet. Ebben elmarad a Close Combatok mögött, hiszen ott amíg a gyalogságunk a kijelölt pozícióba cammogott, addig figyelhettünk a többiekre is. Itt azonban katonákat meghazudtoló sebességgel a pozícióba rohannak, ahol aztán persze lemészárolják őket, mert nem lehet különbséget tenni a futás, a járás és a kuszás között, ami szerintem elhanyagolhatatlan. A baromira valósághű marketing-szövegbe sem fér be szerintem, hogy egy tanknak, egy embernek van egy életerőt megtestesítő csíkja, ami fogyogat a találatok után, bár igaz, hogy a real-time játékokban ez megszokott és talán már íratlan szabály is, mégsincs sok köze a valósághoz. Az azért jó benne, hogy ez a csík nem lineárisan fogy, mivel több életerőt veszít egy oldalról jövő ugyanakkora lövéstől, mint egy szemből jövőtől (hiszen a frontpáncél vastagabb).

Az viszont nagyon tetszett, hogy az ellenség elhagyott technikáját (egy lerongyolt, de meg nem semmisült ágyút például) kezelésbe vehetnek a saját gyalogosaink, sőt, akár meg is javíthatják a műszakiaink. Az utászoknak amúgy is nagy szerepük van. Ők viszik a lőszer utánpótlást a tankokhoz, ágyúkhoz. Ők szerelik meg a lerobbant tankokat, ők javítják meg a hidakat (sőt, ponton hidat is építhetnek), ők rombolják le (vagy építik fel) a tankcsapdákat. Aknákat az egyszerű gyalogosok is tudnak szedni és telepíteni.

A feature listában számtalan német, angol, amerikai, francia és orosz egység neve megtalálható, ami finomra hangolt játékra utal. Ezen kívül természetesen kampányokban harcolható a játék, amiben az egységek tapasztalatai fejlődnek és így egyre professzionálisabb haderővel (vagy egyre demoralizáltabbal) küzdhetünk a továbbiakban.

A Sudden Strike egy nagyon szép játék, amit talán még a Age of Empires rajongók is megkedvelnek, hiába II. Világháborús, de lehet, hogy a II. Világháborúsoknak nem fog tetszeni a real-time miatt. A megjelenését 2000 második negyedévére igérik.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Sudden Strike
  • Sudden Strike
  • Sudden Strike
  • Sudden Strike
  • Sudden Strike
  • Sudden Strike

Sudden Strike

Platform:

Fejlesztő: Fireglow

Kiadó: CDV

Forgalmazó: Ecobit Rt.

Minimális rendszerigény: Pentium 233, 32 MB RAM, 4xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

Lacko

Lacko
Még ZX Spectrumon kezdte stratégiai játékokkal. Azóta megkedvelte a taktikai FPS-eket, a point'n'click kalandjátékokat, a gazdasági- és társadalomszimulátorokat. Örök Arma-játékos és tartalomfejlesztő.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!