Már közel három éve, hogy egy müncheni fejlesztőcsapat bejelentette, hogy játékra viszi Michael Ende novellája, a Végtelen történet szereplőit és különleges világát. Aki ismeri a könyvet és a filmet is, az tudhatja, hogy igazából ez nem egy gyerekeknek való történet, ahogy azt sokan hiszik. Igaz hogy Fantáziaország túl meseszerű, ahogy a filmben is mutatták, de a szereplők többsége és talán a történet is inkább az idősebb korosztálynak szól.
Az új kalandról a discreet monsters gondoskodik, akik egy teljesen új történetet találtak ki a már ismerős világba. A játék színvilága meglehetősen élénkre sikerült, de ez cseppet sem lesz zavaró. Ez az a világ, ahol minden megtörténhet, és ezt a készítők is így gondolják. Épp ezért létrehoztak egy teljesen új grafikai motort is. Ez a MonsterEngine, ami olyan fantasztikus dolgokról gondoskodik, mint a vetett árnyékok, külvilág és belső tér egyszerre való megjelenítése, látóhatár ködösítése, különböző fény és környezeti hatások. A csodálatos mindebben az, hogy ezt a látványt 3D gyorsító kártya nélkül is megkaphatjuk. Ennek a motornak köszönhetően rengeteg poligont tud a program egyszerre megjeleníteni. Más játékokban, ha kimentünk a "természetbe", az csak egy nagy doboz volt, melynek a falain volt a messzi táj, a felhők pedig a plafonra voltak felfeszítve. Ebben a játékban, ha a távolba elnézünk a hegyekre, azok valóban ott is vannak, és nem csak egy bitmapes tapétát látunk. Sőt, az egész környezetet befolyásolni is lehet földrengéssekkel és csuszamlásokkal.
Maga a játékmenet leginkább a kaland, játék, kockázat típusú könyvekhez hasonlítható. Adott egy küldetés, melyet több féle képen is teljesíthetünk. Az úgynevezett "rugalmas történetvezetésnek" köszönhetően, mely szintén discreet monsters találmány, a játékban egyszerűen nem tudunk eltévedni. A különböző szituációk folyamatosan a végcél felé löknek minket. Ha netán valamit elszalasztunk, mondjuk nem találkoztunk valakivel, akkor lesz helyette más. Rendkívül változatos lesz a cselekmény, épp ezért a játékot többször is érdemes lesz végigvinni. S hogy az adott szituációk még jobban hasonlítsanak a mindennapi élethez, a párbeszédekbe be lehet csatlakozni, és bármikor ott hagyhatjuk a csevegőket. Most már akármikor megszólíthatunk bárkit, akár harc közben is. A játék nem fog leállni emiatt, mert nem kell a sorok között böngészgetni, hogy melyik lehet az adott pillanatban a helyes válasz. Karakterünknek mindenről eszébe jut valami, ezeket az előtörő gondolatokat alul fogjuk látni és megoszthatjuk bárkivel. Ebben a játékban tényleg nem csak vagyunk, mint darab bot, hanem ott élünk a lények között ebben a fantasztikus világban. Maguk a csatajelenetek ugyan úgy fognak működni, mint a first-person akciójátékokban. Látjuk fegyverünket és az ellenséget, és már csak össze kell kettőjüket hozni egymással. De lehet, hogy ésszel többre megyünk, mint a puszta erővel. Érdekessége még a játéknak, hogy a szobákba kulcslyukon át is be tudunk kukucskálni, és hát lehet látni majd ezt-azt. S hogy mindez mikorra várható? Németországban már decemberben ki szeretnék adni, de a világ többi országaiba csak 2000 áprilisában jut el a játék.