Valami bűzlik Dániától kicsit délnyugatra, Németországban. Gothic néven egy új akció-szerepjáték van készülőben, ami - legalábbis a fejlesztők szerint - ha a játékipart nem is, stílusát egészen biztosan forradalmasítani fogja. A készítők egy teljesen új rendszert dolgoztak ki, az unalmas statisztikák, és számok helyett kicsit a látványra fektették a hangsúlyt. Nem kell félreérteni, ez nem azt jelenti, hogy egy Diablo-szerű játékmenetet gondoltak ki, igenis masszív RPG lesz, csak mondjuk, ha a 15. szintről a 16-ra lépsz, az nem csak abban fog megmutatkozni, hogy a HP-d kettővel nő, és mondjuk plusz kettő akció pontod lesz, hanem minden változást vizuálisan is észlelhetünk majd! Ha például a kardvívást részesítjük előnyben, akkor a kezdő karakterünk úgy bánik a karddal, mint szőke nő a matematikával (gyk. Örül, ha nem döfi le magát), de ahogy egyre képzettebb lesz, úgy fogja egyre biztosabban forgatni a vágószerszámot, jobban céloz, légiesebb lesz a mozgása. A varázslatrendszer is így alakul, kezdő szinten legfeljebb grillcsirkét lehet a tűzgolyóval sütni, míg később egész erdőségeket lobbanthatsz lángra (na jó, mondjuk 1-2 fát... :-) ).
Persze ez az egész elbukhatna, ha a látványvilág nem lenne szép, de az előzetes képekből ítélve ettől nem kell félni. Minden tárgy, szereplő aprólékosan ki lesz dolgozva, olyannyira, hogy ha látod, hogy egy katona előtted páncélinget visel, akkor 100%-ig biztos lehetsz benne, hogy ténylegesen azt viseli (nem úgy, mint némely másik játékban, ahol még akkor is lovagi páncélban ugrál főhősünk, ha előzőleg az inventory-ban egy szál gatyára lett vetkőztetve).
Az ellenfelek terén is nagy újítások várhatók. Más játékokban a készítők leteszik a szörnyeket egy helyre, megszabják, hogy meddig látnak el, mikor vesznek észre, és egyébként úgy állnak ott, mintha odanőttek volna. Itt, az sem lesz meglepő, ha mondjuk az egyik sarkon befordulva egy olyan látványtárul eléd, hogy egy ork ül a földön játszadozva, hirtelen, ahogy meghallja a zajt, amit csapsz, feléd bámul, majd felkapja a fegyverét (kéretik észrevenni, hogy felkapja! Tehát nem a szokásos előkapja a hátizsákból olyan 0,1 másodperc alatt eset forog fenn), majd üvöltve rádront. A készítők azt ígérik, hogy a szörnyek saját pici életüket fogják élni, járkálnak, beszélgetnek (mondjuk szívesen kihallgatnám két troll társalgását), játszanak, stb... Ráadásul nem mindegyikük 100% haverja a másiknak! Tehát nyugodtan össze lehet uszítani a szörnyeket, de ezt ők is megtehetik. Biztos emlékeztek, a Rune-ban, vagy a Die By The Sword-ban volt olyan rész, hogy vérgőzösen a kis goblin után rohanva szépen belefutott a főhős egy csapdába. Na, valami ilyen lesz itt is, tehát nem biztos, hogy a kis szörny megijedt tőled, lehet, hogy csak a két és fél méteres bratyót akarja hívni...
Tehát, ha szerencsénk van, és valóra vállnak ezek az ígéretek, azt hiszem, be leszünk biztosítva jó néhány estére, hogy utána a suliban / munkahelyen / klubban (megfelelő aláhúzandó) meséljük karikás szemekkel élményeinket!