Az Activision minden bizonnyal jó üzletet kötött a MicroProse-zal, amikor licenszjogot vásárolt a Civilization név használatához. A készülő játék ugyanis alapjaiban az eretei Civilizationre hasonlít, és a maga idejében - de talán még manapság is - igencsak kedvelt program neve a dobozon csak pozitív hatással lehet az eladásokra.
A játék a megszokott körökre osztott stratégiai játék stílusát követi. Városokat építhetünk, katonákat toborozhatunk, és harcolhatunk az ellenséges birodalmak ellen. Mindezt szép grafika kíséri, a hagyományos izometrikus nézetben.
A program bemutatásakor megtudhattuk, hogy a játékban küldhetünk az ellenség városaiba hittérítőket, akik az ottani lakosságot áttérítik a mi népünk hitére, így egyrészt adót fognak nekünk fizetni, másrészt pedig a harcok folyamán nem fognak ellenünk támadni.
A készítők - bármennyire is divatos ma a 3D - megmaradtak a hagyományos grafikánál, de ez egyáltalán nem lesz hátrányára a játéknak. A tervezők a real-time módra való áttérésen sem gondolkodtak, az ugyanis szerintük teljesen az ellentéte lenne a megszokott játékmenetnek. Ebben végülis igazuk van...
A Call to Powerben lehetőség lesz többszemélyes játékra is. Mivel egy normál egyszemélyes játék akár 20-30 órás is lehet, ezért a multiplayer játék kicsit más lesz, többféle játékmóddal, 1-2 órás játékidőkkel.