Az Interplay jóvoltából 1999. februárjában a Black Isle Studios fejlesztésében egy újabb, rengeteg újítást tartalmazó fantasy-kalandjáték kerül a boltok polcaira. A program fejlesztői az igényes grafikán túl nagy hangsúlyt fektettek a többszemélyes játékmenet újdonságainak kidolgozására, valamint a Doomhoz és a Quakehez hasonlóan minden játékos számára hatalmas szabadságot engedélyeznek a pályaszerkesztés, vagy új szörnyek a játékba helyezése terén.
Történetünk főhőse előtt nem kisebb feladat áll, mint hogy egy város alatti hatalmas mélységben mindig továbbküzdve magát nyomára bukkanjon annak a félelmetes erőnek, ami a legutóbbi mészárlás mögött áll. Hogy feladata ne legyen ilyen egyszerű, a várostól ellopott varázserőt is vissza kell szereznie, és persze rá hárul a mészárlás elkövetőinek a felelősségre vonása is. A játékmenet során a szerepjátékok igazi hangulata várja a sötét mélységbe merészkedőket, köszönhetően a félelmetes szörnyeknek, látványos varázslatoknak, valamint a furfangos csapdáknak.
A Mordor II legnagyobb újdonsága azonban sokkal inkább a játékos szabadságában jelentkezik. Ennek egyik formája a többszemélyes üzemmód, ahol gépünket egy szerverként üzemeltethetjük, aminek köszönhetően szinte saját sötét birodalmunk online vagy off-line urává is válhatunk. Természetesen minél robosztusabb géppel rendelkezünk, annál több játékos tud gépünkre csatlakozni. Ennek a megoldásnak köszönhető az is, hogy nem kell olyan sok ideig online módban lenni, mint az az Ultima Online esetében volt tapasztalható. A szabadság másik forrása, mint már korábban említésre került, a Doomhoz vagy a Quakehez hasonlítható. Ezek az akciójátékok ugyanis nem kis részben könnyű szerkeszthetőségüknek köszönhetik sikerüket. Ezeket a szempontokat szem előtt tartva a szerepjátékok közt elsőként nyílik lehetőségünk rá, hogy saját szerkesztésű pályáinkon vegyük fel a küzdelmet mások ellen, vagy saját tervezésű szörnyeinket helyezzük el a sötét labirintus falai közt. Így akár egy teljesen új kinézettel rendelkező birodalmat is kreálhatunk magunknak, ahol eddig soha nem látott szörnyek rémisztgetnek minket, és nem utolsó sorban másokat. A játék jellemzői nagyon könnyen módosíthatók a mellékelt pályaszerkesztővel, az újonnan kifejlesztett feladatleíró nyelv segítségével, valamint a szörnyek szerkesztését lehetővé tevő editorral. A játék hangulatának tehát egyedül a játékos képzelőereje szabhat határt!