Valószínűleg a húsz felett található azoknak az átlagéletkora, akik szeretik a South Park című rajzfilmet. Ez egyrészt köszönhető annak, hogy - legalábbis Angliában - az éjjeli órákban sugározzák, másrészt pedig annak, hogy a történeteket is inkább felnőtteknek találták ki, ugyanis nem mellőzték a csúnyább szavakat és a brutalitást sem (például az egyik főhős, Kenny, mindegyik részben meghal, különböző módozatokban). Mindenesetre ha egy zenei CD lenne a South Park, akkor mindenképpen megkapná a Parental advisory - explicit lyrics matricát... (Itthon ennek a megfelelője a Szókimondó, durva szövegek felirat.)
Az Iguana az elmúlt év folyamán úgy gondolta, elég sok kedvelője van a sorozatnak ahhoz, hogy érdemes legyen egy játékot is készíteni belőle. Munkájukhoz pedig a Turok engine-jét választották, és annak segítségével készítettek egy egész eredeti 3D first-person shootert, mely mostanában kerül a boltokba.
A játék kerettörténete röviden annyi, hogy egy üstökös közeledik a Földhöz, melynek következtében érdekes dolgok történnek: megvadulnak a különböző állatok. Az ellenfeleink a programban ezek, és mutálódott változatai lesznek. Találkozhatunk bevadult pulykákkal, valamint ennek nagyobb verziójával, mely időnként tojásokat szül, amikből újabb pulykák lesznek. Vannak még például tehenek és medvék is, mind-mind a rajzfilm sajátos stílusában megrajzolva.
A játék elején a rajzfilm négy főhőse közül választhatunk, hogy melyikkel szeretnénk lenni, majd össze kell gyűjtenünk barátainkat, és indulhat a kaland. A játék során általában a választott szereplőt irányítjuk, de néhány fegyver választásakor átvált a program másik gyerekre, igaz, ezt nem vesszük észre közben, minden úgy folytatódik, mintha simán csak a fegyvert váltottuk volna. Annyi különbség azért felfedezhető, hogy mindegyik szereplő mást mondogat a harc hevében. Kenny - mivel beszélni nem tud - csak hümmög, másikuk pedig néha káromkodik, ezt még ki is sípolták a programban :-) Enyhébb esetben pedig csak ennyit mond vicces hangján: Die, evil turkey, die! (Dögölj meg, gonosz pulyka!)
Ha már a fegyverekről esett szó: természetesen ezek is elég viccesek. Az alapfelszerelés a hógolyó, melyből végtelen mennyiség a rendelkezésünkre áll (ami még reális is lehet, mert végig havas tájakon rohangálunk). Ezután következik a gumilabda, majd a WC pumpa lövő, és a Quake nailgunjának megfelelő játékfegyver. (A többi fegyverhez sajnos nem tudtam hozzájutni, mert a tesztelésre kapott program az egyik pálya egy pontján következetesen kifagyott, több próbálkozás után is...) Mindegyik fegyvernek egy másodlagos funkciója is van, ezek erősebbek, mint a normál használatuk. A WC pumpából például egyszerre hármat lőhetünk ki, a labdát pedig maximális erővel hajíthatjuk neki a célpontnak.
A programok egyik fő értékelési szempontja a grafika szokott lenni. Na, a South Park ebből a szempontból kivétel, mert grafika terén messze elmarad a nagyoktól, a Quake II és Unreal szép textúrájaitól. De az igazság az, hogy az ember nem is nagyon hiányolja ezt, mivel a játék annyira humoros, hogy az eltereli a figyelmet az engine kisebb hibáiról, és az igénytelennek nevezhető textúrákról. A történet alakulását egyébként rövid átvezető animációkból tudhatjuk meg, általában Cheftől (ő is egy főbb szereplője a sorozatnak, ráadásul már egy videoklipje is rendszeresen látható például az MTV műsorán, Chocolate Salty Balls címmel). Ezekhez az animációkhoz látszólag a játék engine-jét használták, külső nézetre állítva.
A program zenéjét valószínűleg a rajzfilmből kölcsönözték. Több audio track is található a CD-n, ezek viszont sajnos nagyon hasonlóak, így egy idő után már unalmas lesz, viszont az újra és újra csipogni kezdő pulykák valamennyire feledtetik ezt.
A tesztelésre kapott verzió korábban említett hibája miatt többet egyelőre nem tudok elmondani a programról, de biztos vagyok benne, hogy még számos vicces meglepetést tartogat mind a fegyverek, mind az ellenségek, és mind a történet terén. Amint kezembe kerül egy hibátlan teljes verzió, mindenképpen folytatom a program ismertetését.