A Core Design programozói nem hagytak fel a sikeres Tomb Raider sorozattal. Kihasználva Lara Croft népszerűségét ez év novemberében tervezik megjelentetni az újabb epizódot, a harmadik részt.
A történet ezúttal öt különböző helyen fog játszódni, többek között a nevadai sivatagban, Londonban és Indiában. Az előzmények:
Több millió évvel ezelőtt egy óriási meteor csapódott be az Antarktiszba. Ennek hatására egy vulkáni sziget keletkezett, melynek sugárzása hatására a környezetében a környék élőlényeinek életműködése felgyorsult. Mivel az Antarktisz teljesen jéggel van borítva, a közelben az egyetlen lakható hely a sziget, melyet egy polinéziai törzs be is népesít. A törzs tagjai rájönnek, hogy a meteor energiát ad, ki is használják azt, négy darabját a mag köré helyezve. Az évek múlásával a törzs és az általuk tartott állatok genetikai felépítése megváltozik. Évszázadokkal később kitör a szigeten lévő vulkán, így az ottaniak menekülni kénytelenek, elátkozva a szigetet.
1830-ban Darwin a világot járva rátalál erre a szigetre, a törzs egykori lakóhelyére. Magukkal viszik a négy meteordarabot. A kutatócsapat tagjai nem sokkal később valamennyien meghalnak.
Évekkel később kutatók rátalálnak az Antarktiszon egy olyan anyagra, mely képes élőlények genetikai felépítését megváltoztatni. Megtalálják Darwin feljegyzéseit is, melyben említésre kerülnek a meteordarabok, melyeket elkezdenek keresni.
Lara Croft ekkor éppen Indiában van, és ő is az egyik meteordarabot keresi. A meteor történetével ugyan nincs tisztában, de azt tudja, hogy nagy erő van ezekben a meteordarabokban. Ekkor kapcsolódunk be mi a történetbe, átvéve Lara irányítását.
Természetesen nem marad el a többféle ruha, az új járművek és egyéb finomítások. Emellett javítani fognak a 3D engine-en, elsősorban a környezet megjelenítésén szépítenek majd, hogy az minél életszerűbb képet adjon. Javítják az ellenségek mesterséges intelligenciáját is, a fények kezelését (színes fények is lesznek), valamint lesz néhány újfajta mozgás is, mint például lehajlás, vagy kúszás.
Kisebb újítások még az engine-ben, felsorolás jellegűen: a szél leveleket fúj a földön, madarak repkednek a levegőben, Lara után lábnyomok maradnak a hóban, köd és sötétség effekt.
Az eddigi lineáris játékmenettel szemben lehetőség lesz választanunk, hogy az egyes kalandokat milyen sorrendben szeretnénk végigjárni.