A Saitek a játékvezérlő-piac minden területén képviseli magát, így gamepad-eket is gyárt. Legkomolyabb terméke ebben a kategóriában a Cyborg 3D, melyet igyekeztek úgy megtervezni, hogy mindenféle játéktípushoz használható legyen.
Már első ránézésre látni lehet a Cyborg 3D-n, hogy nem egy hétköznapi szerkezet. Köszönhető ez óriási méretének, rengeteg gombjának és kissé szokatlan alakjának is. Ugyanis ez a gamepad nem egyszerűen két szarv-szerű részt ad a játékos kezébe, a két "szarv" vége ugyanis össze van kötve, valószínűleg főleg azért, hogy minél masszívabb legyen. Ezen az összekötő részen azért egy háromállású kapcsoló is helyet kapott, melynek segítségével a kezelőegységek funkcióját változtathatjuk. A kényelmesebb fogás érdekében egyébként tetszés szerint felrakhatunk oldalra egy-egy gumi borítást, melyet kézméretünknek megfelelően pozícionálhatunk. (Három helyzetbe tehetjük.)
A gamepaden 12 gomb, egy tolóerő-szabályzó, egy rudder, valamint egy digitális és egy analóg pad található. Jobban megvizsgálva azonban hamarosan kiderül, hogy azért nem ennyire egyszerű a helyzet, ugyanis a három funkció között váltva különbözőképpen viselkednek az irányítóegységek. Itt kap szerepet az előbb említett kapcsoló, mely az F (Flight, repülőgép-szimulátorok), D (Drive, autóversenyek) és A (Arcade, akciójátékok) módok közötti váltást teszi lehetővé. A repülőgép-szimulátorokhoz lévő módban 10 gomb áll rendelkezésünkre, egy nyolcállású hat-switch (a digitális irányító), egy, a digitális pad-et körülvevő rudder, mely középállással is rendelkezik, egy tolóerő-szabályzó, valamint természetesen egy kis analóg joystick. Autóverseny módban a ruddert használhatjuk kormányzásra, a throttle-t gázadásra, a mini analóg joysticknek azonban csak az Y tengelyét vehetjük igénybe. 8 gomb van ebben a módban, ugyanis két gombot más funkcióra használ a gamepad. Ezeken kívül a hat-switchet is használhatjuk. Arcade módban is nyolc gomb van, a nyolcirányú digitális pad használható irányításra, működik még a throttle is, az analóg joystick azonban nem. Az F1 és F2 gombok a Drive módhoz hasonlóan működnek. Érdekes, hogy két gomb tulajdonképpen kihasználatlan maradt, a két pad körüli 3-3 gombból ugyanis két pár azonos funkciót tölt be.
A gombokat sikerült úgy elhelyezniük a tervezőknek, hogy azok elég jól kézre állnak. A rudder megoldása kissé furcsa, a gyűrű elég lazán mozog, kicsit az az érzése az embernek, hogy le akar jönni a helyéről, ráadásul pedig veszélyesen közel van a digitális padhez, emiatt fennáll annak a lehetősége, hogy véletlenül megnyomjuk a hat-switch-et is. A triggereknek nevezett gombokból négy van ezen a gamepaden, melyek a mutató- és középső ujjakhoz esnek. A mutatóujjaknál lévők igen nagyméretűek, és a hangjuk alapján feltételezhetően mikrokapcsolósak (emiatt ráadásul nagyon nyikorognak is). A többi gomb hagyományos megoldású, az említett F1 és F2 gombok a szarv rész belső oldalán, a gyűrűsujjnál találhatók, azonban ezeket valamivel kényelmesebb a középső ujjal nyomni.
Furcsa megoldás a funkcióváltó kapcsoló, főleg amiatt, mert mindegyik módhoz külön drivert kell installálni. Igaz, a tesztelt USB-s gamepadnél nem volt túl nagy probléma a váltásnál, a Windows 98 automatikusan felismerte a másik módot, és eltávolította a régi drivert és bekapcsolta az újat. Az első telepítés is hasonlóan egyszerű volt, rá kellett csatlakoztatni a kábelt az USB portra, és már indult is az installálás, ahogy ez az USB eszközöknél lenni szokott. Régebbi konfigurációkhoz a Cyborg 3D-nek létezik egy nem USB-s változata is, mely a hagyományos gameport-ra kapcsolható.
A Cyborg 3D egy masszív, kényelmes kialakítású gamepad, mely sok gombjának és egyéb kezelőszervének köszönhetően valóban jól használható mindenféle játékhoz, de nagy kérdés az, hogy megéri-e az árát. Aki többféle játékhoz szeretne egyetlen irányítót használni, annak valószínűleg igen, de aki pl. csak repülőgépes programokkal játszik, az jobban jár egy komolyabb joystickkel.