26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Interjú

Insane interjú

Írta: Dino 2 hozzászólás

A külföldön a Codemasters kiadásában pénteken megjelenő Insane offroad autóversenyt készítő Invictus csapat vezetőjét, Kozák Tamást kérdeztük játékukról és terveikről.

PC Dome: Először is röviden mondj valamit légy szíves magatokról.

Kozák Tamás: 1996-ban Diviánszky Ákossal és Tóth Leventével alapítottuk az Invictus csapatot, melynek első programja az Amigára megjelent, onEscapee című akció-kalandjáték, amolyan Flashback-klón volt. Ákossal programoztunk, Levente pedig a zenét szerezte.

PCD: Tehát ekkor még nem volt a csapatban Nagymáthé Dénes, a Terep 2 készítője.

K.T.: Pontosan. Kb. két és fél évvel ezelőtt találtunk rá a sokak által kedvelt Terep 2-re, melyet Dénes írt. Megkerestük, és felvettük vele a kapcsolatot, hogy készítsünk együtt egy komoly PC-s játékot a programjából. Ezt először Off the Roadnak neveztük el, amit egy hasonló című konkurens játék miatt a kiadó javaslatára meg kellett változtatnunk. Az általuk javasolt cím nekünk nem tetszett, végül pedig az Insane-ben egyeztünk meg.

PCD: Az Insane alapötlete tehát Dénestől származott, de ő egyedül érthetően kevés volt a projekthez. Hány főre bővítettétek a csapatot?

K.T.: Jelenleg velünk együtt hat programozó, öt grafikus és két zenész dolgozik az Invictusban, az Insane intróját pedig külsős grafikusok készítették (amúgy ők készítették az Imperium Galactica II intróját is).

PCD: Miben nyújt többet az Insane a többi autóversenynél?

K.T.: Úgy érzem, rengeteg olyan dolog van, ami egyedi a programban. Igen komoly fizikai engine-re épül az egész, nagyfokú szabadsága van a játékosnak, szinte bármerre mehetsz a terepen, rengeteg különböző játékmód van a programban, és online is játszható. Sokféle jármű közül lehet választani, a négykerekű motoroktól kezdve a teherautókon és rendőrautókon keresztül a terepjárók négy kategóriájáig (4x4, Sport, Pickup és Extreme). Emellett pár bónusz jármű is belekerült a programba, például Pod-dal, illetve rally kocsival is lehet versenyezni.

PCD: Pontosan milyen játékmódok kerültek a játékba?

K.T.: Összesen hétféle versenyzési mód van. A Jamboree során mindig az aktív kapu elérése a cél, aki elsőként halad át, az kap pontot. A Catch the Flag játék tulajdonképpen egy fogócska, melyben a zászló megszerzése a cél. Ha nálunk van a zászló, másodpercenként kapjuk a pontokat. Ha a zászlóval átmegyünk a soron következő kapun, bónusz pontokhoz juthatunk. A Gate Hunt-ban a kijelölt kapuk birtoklásáért folyik a verseny. A Return the Flagben ismét szerepet kap a zászló, azonban a pontokat akkor kapjuk, ha a zászlóval egy adott helyre megyünk. akiknél nincs a zászló, értelemszerűen az ellen küzdenek, hogy ellenfelük ne futhasson be a pontszerző helyre vele, így stratégiai szövetségek is alakulhatnak, hogy valaki például kergeti a zászlót, míg a másik védi a pontszerző helyet. A Gate Trail módban elsőként kell áthaladnunk mindegyik kapun. A Destruction Zone játékban a többiek járművének összetörése a cél, de különböző helyek birtoklásával bónusz pontokhoz is juthatunk. Végül az Off Road Race a hagyományos versenytípus, a kapukon végigmenve elsőként kell a célba érnünk.

PCD: Mondanál pár szót az engine-ről? Mi kapta a nagyobb hangsúlyt, a realizmus vagy a látvány?

K.T.: Mind a kettő. Igaz, egyiket se nevezném tökéletesnek, de nem is ez volt a célunk, mert az Insane nem egy szimulátor. Volt például felező, és egykoron fogyott az üzemanyag is, de ezeket kivettük, a játszhatóság kedvéért, de a járművek viszont törnek benne. A grafika elég szép lett, rengeteg poligonból épül fel minden, mind a táj, mind a járművek, de még a bennük ülő sofőrök is. A grafikus motor dinamikusan változtatja a megjelenítendő objektumokat, hogy tartani lehessen a megfelelő 25 FPS sebességet.

PCD: Az ősz során több terepjárós program is megjelenik, gondolunk itt az ugyancsak magyar fejlesztésű Screamer 4x4-re és a Take 2 kiadásában megjelenő 4x4 Evolution-re. Mi a véleményetek ezekről, mennyire érzitek konkurenciának?

K.T.: Egyáltalán nem, mivel teljesen más típusú programok. A 4x4 Evolution valamivel korábban jelent meg, csak körverseny van benne, nem törnek az autók, és szerintem a mesterséges intelligencia és a fizikai modell se az igazi. A Screamer 4x4 inkább egy komolyabb szimulátor, a versenyben pedig elsősorban a triál szerepel.

PCD: Sokáig kellett kopogtatni, míg elértetek kiadótokhoz, a Codemastershez?

K.T.: Igen, elég sok munkánkba került a kiadóra találás. Tizenegy cégnek küldtünk el egy CD-t, rajta az Insane játékot bemutató videóval és a Terep 2-vel. Közülük hatan válaszoltak. A legkomolyabb érdeklődő az SCi és a Codemasters volt. Az előbbi játékai kevésbé voltak szimpatikusak számunkra, főleg a Carmageddonnal nem nagyon békültünk ki, nem tetszett az agresszív játékmenete. A Codemasters igen sokszor felhívott bennünket, és az ajánlatuk is kedvező volt, így választottuk végül őket.

PCD: Kívülről nézve úgy tűnik, hogy igen jól jártatok a Codemasters-szel, az idei ECTS-en a Ti programotokat helyezték a középpontba.

K.T.: Igen, hat gépen az Insane-t lehetett kipróbálni a kiállításon, míg a Colin McRae Rally 2.0 csak két gépen futott. Emellett egy 4000 font értékű kis terepjáró járművet is az Insane-hez kapcsolódóan lehetett megnyerni. Amúgy azóta is szervezik az újabb és újabb Insane versenyeket, például a londoni taxisok számára. Ennek mi mind nagyon örülünk, mert egyetlen magyar programot nem hirdettek még ennyire ezelőtt.

PCD: Milyen előnyeitek, esetleg hátrányaitok származtak abból, hogy a Codemasters lett a kiadó?

K.T.: A Codemasters filozófiája az, hogy egy játékot csak akkor adnak ki, ha az tökéletes. Tehát nem érdekli őket, ha késik a megjelenés, de ne legyen hibás a program. Ebből az az előny származik, hogy valóban minőségi termékek készülnek. Hátrány viszont, hogy egy-egy új ötlet esetén még azt is bele kell tenni a programba, ha úgy érzik, hogy az sokat segít a játék eladhatóságán. Az Insane fejlesztése során is több ilyen momentum volt.

PCD: A Codemasters játékszerverét úgy hirdetik, hogy azon keresztül különböző platformon futó játékok között is lehet egymással játszani. Az Insane-ről is elmondható lesz ez, lesz konzolos verziója?

K.T.: Egyelőre a PC-s verzió jelenik meg, vannak viszont tervek PS2-es és később esetleg egy Xboxos verzióra is, azonban ezek között nem lehet majd egymás ellen játszani. Ehhez az kellett volna, hogy a fejlesztés kezdetétől szem előtt tartsuk ezt a szempontot is, így utólag már túl sok munka lenne ezt megvalósítani. A PC-s változat viszont maximálisan támogatja az internetes játékot. Igyekeztünk úgy megoldani a hálózatkezelő részt, hogy lassabb netkapcsolat esetén is folyamatos legyen a játék, így például egy kisebb adatkimaradás esetén ellenfelünk autója nem ugrik át hirtelen egyik helyről a másikra, inkább becslések alapján mozgatjuk járművét, majd a beérkező adatok alapján pontosítjuk ezt.

PCD: Lesz a játékból magyar verzió? Ha igen, milyen formában, külön korongon, vagy választható nyelvként?

K.T.: A boltokba kerülő CD alapból tartalmazza a magyar nyelvet, melyet az installálás során választhatunk ki. Mind a menük nyelve, mind a kommentátor szövege magyarul lesz ekkor a játékban.

PCD: Lesznek később különböző kiegészítések az Insane-hez, esetleg egy küldetéslemez?

K.T.: Igen, mindenképpen szeretnénk letölthető járműveket, pályákat, talán még új játékmódokat is megjelentetni. A küldetéslemez szóba került, de nem biztos, hogy el fog készülni.

PCD: Mikor jelenik meg az Insane?

K.T.: A hivatalos megjelenési dátum november 24., a magyarországi megjelenés viszont attól függ, mikorra készül el a magyar doboz és kézikönyv.

PCD: Mi lesz az első dolgotok a játék befejezésekor?

K.T.: Természetesen pihenünk egy nagyot. Emellett pedig végre lesz időnk válaszolni a rengeteg levélre, mely a demo megjelenése óta összegyűlt.

PCD: Mik a további terveitek, lesz Insane 2?

K.T.: Mindenképpen maradunk ennél a stílusnál. Nem lenne értelme egy kalandjátékba vagy egy first-person shooterbe belekezdenünk, abban már mások jók, nehezebb lenne náluk jobbnak lenni. Az Insane-t folytatva egy új autóversenyt fejlesztünk, a tervek szerint azonban ezúttal nemcsak PC-re, hanem várhatóan PS2-re és Xboxra is.

PCD: Köszönjük az interjút, további sok sikert a fejlesztéshez!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Insane

Platform:

Fejlesztő: Invictus Games

Kiadó: Codemasters

Megjelenés: 2000. november 24.

Minimális rendszerigény: Pentium II 233, 64 MB RAM, 4xCD-ROM

Ajánlott konfiguráció: Pentium II 500, 128 MB RAM, 8xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Csaba86
Csaba86 [97]
Fantasztikus játékprogram, mindenkinek csak ajánlani tudom! :)
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)