26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Serious Sam

A horvát Croteam egy igen szép engine-re alapozta Doom jellegű FPS-ét.

Írta: Madrac 10 hozzászólás

A XXI. század hajnalán az emberiség nagy felfedezést tesz. A sivatag homokjában, mélyen az első ismert civilizáció romjai alatt egy másikat találnak. Egy ősi, fejlett, idegen civilizáció nyomait. Az ott talált technológiák segítenek abban az emberiségnek, hogy kijusson a világűrbe és meghódítson más bolygókat is. Minden tökéletesnek tűnt. Talán túlságosan is…

2104-ben az emberiséget megtámadja egy idegen faj, mely számtalan szörnyeteget küld át egy másik dimenzióból. Az ezt követő karcokban az emberek vitézül küzdöttek, de ez nem volt elég az invázió megállításához. Szép lassan bolygóról bolygóra visszaszorultak az Alpha Centauri-tól egészen az anyabolygóig.

Hihetetlen bátorsága miatt Sam "Serious" Stone valóságos legenda lett a harcok során. Sokszor megsérült, de sosem győzték le. Ő lett szinte a jelképe az ellenállásnak De mindegy volt, milyen bátran küzdöttek a csapatok, sorra mindenhol vereséget szenvedtek. Nem bírták feltartóztatni a támadókat, így azok már magát a Földet támadják.

A világ vezetői elhatározták ekkor, hogy utolsó esélyként felhasználják az ősi nép egyik hátrahagyott gépezetét, az "Időzárat", mely képes egy embert a múltba visszarepíteni. A személy, aki visszamegy, egyértelmű volt…

Szörnyű vihar tombolt a gépezet miatt, mikor Sam megérkezett az ősi Egyiptomba. A NETRICSA-n (NeuroTRonically Implated Combat Situation Analyser - ezen kapja Sam az utasításokat és a tanácsokat) keresztül azonnal meg is kapta az eligazítást. Meg kell szereznie a négy mágikus elemet, és el kell vinnie őket Karnak-ba. Mind a négy elem más-más helyen van elhelyezve, és valószínűleg erősen őrzik is őket.

A Take 2 kiadásában megjelent 3D akciójátékban, mint már kiderült, Sam-mel kell végigküzdenünk magunkat az ellenfelek tengerén (ez néha szó szerint értendő) és megszereznünk a négy mágikus elemet, majd még egy ötödik tárgyat is, és eljutnunk Thébába. Ott előbb a négy elemet, majd a megnyíló új úton áthaladva az ötödik tárgyat is felhasználva jutunk tovább Luxorba, a királyok városába, majd a gízai Nagy Piramishoz. Itt el is jutunk a végkifejlethez. Eközben persze a történet is szép lassan kibontakozik előttünk. Sokat megtudhatunk az ősi népről és az egyiptomiakhoz fűződő viszonyukról.

Az első techdemo óta nagyon vártam a játék megjelenését, mert már ott megfogott a játék egyedülálló hangulata. Grafika terén sem lehetett panasz rá, pedig az még csak egy félkész teszt volt. Hiába, a horvát illetőségű CroTeam csapat által kifejlesztett engine véleményem szerint megállja a helyét a többi ma használatos grafikus motor mellett is. Mikor megkaptam a várva-várt programot, nagyon féltem, hogy csalódni fogok benne. De szerencsére nem így történt. A végleges változatban is sikerült megőrizni azt a hangulatot, ami a bemutatóban már megfogott. Sőt! Még rá is tettek egy lapáttal, a zenék sokszínűségével és a helyzethez illeszkedésével és az ellenfelekkel.

Az ellenfelek külön ódát érdemelnének. Fantasztikus látvány mikor az ember megküzd egy vagy 50 méter magas lávaszörnnyel. De a kisebb ellenfeleknek is mind megvan a maga támadási stílusa. És általában ki is használják, hogy ők vannak túlerőben.

A fegyverarzenál is szépen kibővül utunk során. Először csak egy késsel és egy pisztollyal érkezünk meg a múltba, de később különféle segélyszállítmányokat kapunk a jövőből. Két féle sörétes puska lesz a jutalmunk először (mind a kettő jól használható mivel az egyik gyors, a másik pedig erős), megszerezzük második pisztolyunkat, majd épp időben a Thomson géppuskát, melyre azonnal szükségünk is lesz. A nehézfegyverek sem maradnak ki, lesz rakéta- és gránátvetőnk is. Az extra fegyverek még csak ez után jönnek. Először a birtokosai leszünk a még kísérleti lézerfegyvernek az XL2-nek, majd egy gépágyúnak is. Legutoljára egy "kis" kézi ágyút kapunk, mely urániummal dúsított lövedékeivel hatalmas pusztítást képes végezni.

A játék összhatása szerintem fantasztikus lett. Bár néha meg-megtöri az ember lelkesedését, ha ugyanannak a csatának már vagy harmincadszor ugrik neki, de a játék van annyira magával ragadó, hogy az ember újra és újra megteszi ezt. A legrosszabb az általam csak "rajzásnak" nevezett dolog. Mikor a szörnyek szabályosan ömleni kezdenek különféle helyekről. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy legalább csak egyféle lény támad általában ilyenkor. Ezek a részek roppant nehezek lettek még normál fokozaton is, de megoldhatók, ha egy-egy jól sikerült akció után elmentjük a Quicksave-vel a játékot, és így nem kell mindig elölről kezdeni a csatát.

A grafikai motor tulajdonságai is meggyőzőek. Támogatja az új technológiákat, mint a T&L és a textúra tömörítés. Kellően jól skálázható, így a kisebb gépeken is élvezhető a játék, bár ezért a grafika minőségével kell fizetni. A helyszínek és a szörnyek jól megrajzoltak és szépen textúrázottak. Sehol sem tapasztaltam grafikai hibákat, ami még az olyan játékokról sem elmondható mindig, mint a Quake 3 és az Unreal Tournament.

A játék hangjai jól eltaláltak és a zenei aláfestés is illeszkedik az adott szituációhoz. Csak azt sajnáltam, hogy egy fájlban van az összes zene (melyek egyébként MP3-ak), így nem tudtam egy-kettőt meghallgatni a játékon kívül.

A multiplayer részt sajnos nem tudtam kipróbálni, mert egy példányom volt a játékból, neten pedig 56k-s modemről játszhatatlan volt. Feltételezésem szerint ISDN kell az élvezhető játékmenethez, de később még megjelenhet hozzá valami patch, ami kijavítja ezt a hiányosságot. Ami ellenben talán korrigálja ezt, az az osztott képernyős játék. Egy számítógépen többen is játszhatunk, persze az irányítással lesznek kisebb gondok kettőnél több személy esetén. Alapvetően háromféle játékmód van: cooperative, fragmatch és scorematch. A cooperative-ban ketten vagy többen egymást segítve haladhatunk előre a pályákon és élvezhetjük minden előnyét (több szem többet lát, több kéz többet lő), és minden hátrányát (a lőszer nem osztódik és az energiaital sem). A Fragmatch a szokásos Deathmatch, csak itt így hívják. Ha te ölsz meg valakit, kapsz egy pontot, ha megölöd magad, vesztesz egy pontot. Mehet meghatározott ideig és pontig is. A Scorematch ellenben végre valami új dolog. Amit beszállsz egy ilyen játékba, azonnal elkezd nőni a pillanatnyi pontértéked. Ha megölsz valakit, az ő pillanatnyi pontértéke hozzáadódik a tiedhez, de ha öngyilkos leszel, akkor levonódik a te pontodból. Ez is mehet meghatározott ideig vagy pontig.

A játék határozottan elnyerte a tetszésemet, nyugodtan merem ajánlani a stílus szerelmeseinek, és azoknak is, akik csak néha-néha játszanak ilyenekkel. A hangulata, grafikája és hangaláfestése - mind a zene, mind a hangok - nagyon jó összhatást alkot. Bár ha valaki úgy érzi, nincs türelme egy-egy rész többször is megpróbálni, mire erőfeszítéseit siker koronázza végre, akkor az csak a könnyebb fokozatokon álljon neki a játéknak.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

90%
Pozitívumok
  • Szuper grafika, nagyméretű szörnyek, hangulatos zene és kiváló hanghatások
Negatívumok
  • Néha túl nehéz csaták

További képek

  • Serious Sam
  • Serious Sam
  • Serious Sam
  • Serious Sam
  • Serious Sam
  • Serious Sam
  • Serious Sam
  • Serious Sam
  • Serious Sam

Serious Sam

Platform:

Fejlesztő: Croteam

Kiadó: Take 2 Interactive

Forgalmazó: H&H '92 Kft.

Megjelenés: 2001. március

Minimális rendszerigény: AMD K6 400 vagy Celeron A 300, 64 MB RAM, 8xCD-ROM, 3D gyorsító

Ajánlott konfiguráció: Athlon vagy PIII 500, 128 MB RAM, 20xCD-ROM, 32 MB-os 3D gyorsító

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Ron Ragm
Ron Ragm [51]
Nekem megvan a tech demo,és nagyon tetszik:)
Bali
Bali [115]
Én tavaly végigvittem a demót.
Nagyon fasza volt.
HoriG
HoriG [2557]
Szerintem is nagyon jó a game, töménytelen lövöldözés miegymás. És rettentő gyors és szép grafika. Nagyon cool hangulat egyszerűen király.
The Lord
The Lord [3553]
Nemtom mér kiráj ez a játék, bennem nem hagyott mély nyomot, lehet hogy erről én tehettem, de már néha untam azt hogy ottállok egy hejben és már vagy 20 perce forgok körbe-körbe hogy írtsam az ellent. Szar ez így, semmi intelligencia, legalább néha lehetne gondokodni jobb eredményért, de itt csak a nyilakat és az egér bal gombját kell használni, buta eccerűen.
hungi
hungi [2]
Nekem a geforce2MX-emen szebb, mint minden eddigi játék (nem vicc, alárug a Q3, meg az UT highres tex. alá is), bár én minden játékot 1024x768 ban játszok 2x2-es FSAA-val (tudjátok, teljes képernyős élmosással).

A játékmenetről meg csak annyit, hogy bár 10-12 óra alatt végigjátszottam normál erősségben (bár talán sokan azt mondanátok, hogy ez kevés, de így legalább nem lett uncsi a game), már alig várom a folytatást(ha valaki már szintén végigért tudhatja miről beszélek :-)

ui:
Én pécsi vagyok de itt már 19e+Áfáért is lehet geforce2MXet kapni... érdemes venni egyet!
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (10 db)