26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Tribes 2

A Dynamic befejezte csapatjátékra kihegyezett akciójátékának második részét.

Írta: Madrac

Véget ért a BioDerm ellen vívott háború. Az emberiség nyert, de nagy árat fizetett a győzelemért. Most hogy megerősítsék seregeiket minden újoncot behívnak. Téged is.

Előre elmondom, soha nem játszottam az első résszel, a Starsiege: Tribes-szal így bizonyos szempontból pártatlan leszek a játékkal kapcsolatban, de más részről, mint fanatikus Unreal Tournament játékos, már kevésbé. Nem is nagyon vártam a játékot, míg meg nem láttam az első kiadott animációt. Azonnal megtetszett benne a jetpack. A lehetőségeket nagyban megnöveli és a játékélményt is javítja. A másik dolog, ami azonnal elnyerte tetszésem, az a különféle repülő és földi szerkezetek. Lehet egyszerre meglepetésszerű támadást rendezni levegőből és földről, vagy gyorsan megkerülve az ellent hátba támadni a ledobott csapatokkal. Annyit azért mindenesetre tudni érdemes az első részről, hogy az első olyan akciójáték volt, mely elsősorban a multiplayer csapatjátékra helyezte a hangsúlyt. Nincs ez máshogy a folytatásban is, ahol hálózatban akár 50-60 játékos is részt vehet egy-egy ütközetben.

A fegyverek hasonló összeállításban vannak, mint a többi akciójátékban, de itt sokkal több az egyedi. Megvan a szokásos gépágyú, gránátvető, lézerfegyver (ez a mesterlövész fegyver itt), de vannak eredetiek is, mint a Spinfusor, mely robbanó korongokat jó ki magából, és az egyik legjobban használható fegyver talán, vagy ott a Shock Lance, mely egy jól használható közelharci fegyver, mely az álcázóval együtt használva különösen hatásos. Az Electro Flux Gun is elégé jó bír lenni, nem az okozott sebzéssel, hanem azzal hogy elszívja az ellenfél energiáját, így nem tudja használni a pajzsokat és a jetpack-et. Ötletes egy darab a Targeting Laser is, mely semmi sebzést nem okoz, de a csapattársak nekiállják lőni azt a pontot, ahova mutat.

A járműveknek, mind a földinek mind a léginek, három fajtája van, melyek egyre erősebb páncéllal és tűzerővel rendelkeznek, de egyre nehézkesebbek is mozgásra. Ezeket némelyikét ketten is használhatjuk, az egyik játékos irányítja a szerkezetet, a másik meg lőheti róla az ellenséget.

A páncélzatoknak is három fajtája van. Erősségi sorrendben a Scout, Assault és Jaggernaut névre hallgatnak és elég látványos különbség van köztük, már kinézetre is. Egy könnyű vértben nagyon mozgékony az ember, de a nagyobb fegyvereket nem tudja magával vinni és sokkal kisebb sebzéstől is kifekszik már, a nagyobb vértek pedig igencsak kiszolgáltatottá teszik az embert azzal, hogy igen lassan lehet közlekedni bennük, bár a plusz tűzerő sokat segít.

A különböző csomagok melyeket magunkkal cipelhetünk, szintén sok lehetőséget biztosítanak a különböző stratégiák megszervezésekor. Ott van az álcázó berendezés, ami szinte teljesen észrevehetetlenné teszi a használót, bár az energiát gyorsan fogyassza, vagy a pajzs mely sokkal ellenállóbbá teszi a karaktert. De vannak letehető csomagok is, mint a távirányítású bomba, vagy az automata gépágyú.

Öt gyakorló küldetés mutatja be a játék irányítását. Mind az öt más és más feladatokat mutat be. Ezután az ember már nyugodtam mehet a netre, vagy játszat otthon a botok ellen, hisz az alapokat tudja már. Ott pedig majd elsajátítja a trükköket.

Helyi hálózatos játékot kell akkor is választani, ha az ember egyedül akar játszani a botok ellen. Ott lehet engedélyezni őket, és beállítani az erősségüket is. A játékmód és a pálya kiválasztása után pedig már kezdődhet is a játék. Persze be tudjuk állítani a küzdelem időtartamát, célját is és még sok más dolgot is melyek több-kevesebb fontossággal bírnak az adott játékmódban. A botok sajnos nem a legokosabbak, de más híján jó partnerek.

Internetes játéknál ezek a lehetőségek sokkal szélesebbek lesznek. Elolvashatjuk a friss híreket sok oldalon, vagy akár a fórumokra is írhatunk, de van benne még egy e-mail postafiók is, sőt az Unreal Tournament óta már alapvetőnek számító IRC kliens is megtalálható benne. Van egy kis browser is, mely a többi játékossal való kapcsolatfelvételt és a Törzsekbe való belépést segíti elő. És persze ott vannak ugyanazok a lehetőségek is, mint a helyi hálózatnál voltak. Csinálhatunk saját játékot vagy beszállhatunk egy már meglévőbe. Ha úgy döntünk, hogy egy már meglévő játékba szállunk be valamely szerveren, akkor miután a játék lekérte a központi szerverről az épp futó játékok listáját, egy nagyon jó kis szűrő segítségével kiválaszthatjuk a nekünk legjobban megfelelő küzdelmet. A csata közben lehetőség van arra is, hogy élőszóban tartsuk a kapcsolatot a csapattársakkal.

A multiplayer játékmódok egy része már ismerős lehet más hasonló stílusú játékból, de van egy-két új ötlet is, bár ezek egy része is szerepelt már valami nem hivatalos kiegészítőben.

Deathmatch: A szokásos játékmód, mely mindenhol megtalálható. Ölj és te éld túl. Az nyer akinek több pontja lesz.

Capture the Flag: Ez is a szokásos: el kell lopni az ellenfél zászlóját és elvinni a sajáthoz, de persze ezt csak úgy lehet, ha az a helyén van. Tehát erőteljesen védeni is kell. Ebben szinte minden pályán segítségünkre van néhány automata ágyú is.

Siege: El kell foglalni valamit, amit a másik csapat véd. Ha sikerült elérni a célt, akkor ugyanannyi ideig meg kell tartani, mint amennyi idő alatt elfoglalta.

Capture and Hold: A térképen van x darab ellenőrzési pont, ezeket kell elfoglalni, és minél tovább megőrizni. Az első néhány másodpercben még nem kap pontot az ember az elfoglalásáért, de utána másodpercenként általában kettőt. Előre meghatározott pont elérésekor a csapat megnyerte a mérkőzést.

Bounty: Mindig mindenkinek van egy célpontja, akire vadászik. Ha meghal a célpont, újat jelöl ki a gép. Ha olyat lő le, aki nem a célpontja, akkor büntetőpontot kap, kivéve, ha az az ember volt, aki épp rá vadászik.

FlagHunters: Aki meghal elhagy maga után egy zászlót. Ezeket a zászlókat össze kell gyűjteni és bevinni egy előre meghatározott pontra. Minél több zászlót visz be valaki egyszerre annál több pontot kap (1 zászló 1 pont, 2 zászló 2 pont, de 24 zászló már 300 pont).

Team FlagHunters: Hasonló, mint a FlagHunters csak itt csapatok vetélkednek egymással.

Grafikailag nem sok panasz lehet a játékra. Mind a tájak mind az épületek belseje szépek kidolgozott és megjelenített. Talán csak a látótávolság túl kicsi néha. Az időjárási effektusok is szépen ki lettek vitelezve, az eső is és a hó is nagyon jól néz ki. A figurák is jól kidolgozottak és szépen textúrázottak. A fegyverek és hatásuk úgyszintén jól meg lett valósítva.

A hangokkal már ennyire nem voltam megelégedve. A zenéje nagyon jó és hangulatos, a bekiabálások is jól sikerültek, de a fegyverek hangja nem a legjobb. Némelyik a legkevésbé sem fegyverre emlékeztető hangot ad ki magából.

Összességében szép és jó játékot készített a Dynamix, bár még lett volna mit csiszolni rajta, és egy-két további pályát is belezsúfolhattak volna. Kellemes kikapcsolódást nyújt egy stresszes nap után, mikor az ember fellép a netre. Ha az embernek sikerül bekerülnie valamelyik törzsbe, akkor pedig még akár barátokat is szerezhet. Sajnos a boltokba került verzió hemzseg a bugoktól, de ezeket a Dynamix folyamatosan orvosolja újabb és újabb patchekke. Mindenkinek ajánlani tudom a Tribes 2, aki szereti a csapatjátékot. Remélem olyan jól fognak vele szórakozni, mint én tesztelés közben.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

85%
grafika
9
hangok
8
játszhatóság
9
hangulat
8
Pozitívumok
  • Szép grafika; Ötletes játékmódok
Negatívumok
  • -

További képek

  • Tribes 2
  • Tribes 2
  • Tribes 2
  • Tribes 2
  • Tribes 2
  • Tribes 2

Tribes 2

Platform:

Fejlesztő: Dynamix

Kiadó: Sierra

Forgalmazó: N-Tec

Megjelenés: 2001. április

Minimális rendszerigény: Pentium II 400, 64 MB RAM, 4xCD-ROM, 3D gyorsító

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!