26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Rendezvények

ECTS 2000: Activision

Írta: Dino

Az Activision a szokásos helyen, egy közeli szálloda egyik termében mutatta be játékait a sajtó meghívott képviselőinek. A konzolos játékok kaptak nagyobb teret, de azért jópár PC-s programot is látni lehetett.

A Wizards and Warriors RPG prezentátora sajnos nem állt a helyzet magaslatán, sajnos nem tudott elindulni a kiinduló helyszínről (csak pár napja kapta meg a feladatot, hogy két játékot mutasson be itt), de anyit sikerült megtudni tőle, hogy a játék a Vampire-hoz is használt engine-re épül. [GAME:Wizards & Warriors]

A Call to Power II az előző rész bővítése, sok kisebb-nagyobb újítással. 6300 év fejlődését játszhatjuk le benne, miközben igen fontos szerepet kap a diplomácia is. [GAME:Call to Power II]

A Star Trek játékokat képviselte egyrészt a Star Trek Voyager: Elite Force, mely egy Quake III Arena engine-re épülő akciójáték. A programról már elég sokat olvashattatok nálunk, nemrég láthattátok a fejlesztők naplóját is. Az Elite Force-ban nem irányíthatjuk közvetlenül csapattársainkat, ők azonban a játék folyamán sokszor maguktól a segítségünkre sietnek. A multiplayer játékban a HoloDeck teremti meg a tájakat, így elég változatos környezetben játszhatjuk a szokásos többszemélyes módokat, mint a deathmatch vagy a capture the flag. [GAME:Star Trek: Voyager: Elite Force]

A Star Trek: Away Team-et a Commandos és X-COM keverékének lehet tekinteni, ugyanis valós idejű taktikai akciójáték, mely sci-fi környezetben játszódik. Nincs benne semmilyen konkrét Star Trek környezet, mint az előbb említett játékban, ez csak úgy általánosságban a Star Trek univerzumban játszódik. A csapatunkat mi válogathatjuk össze a rendelkezésre álló emberekből, kiválasztva a vezetőt és a többieket. Érdekesség, hogy ellenségeink a hangokat is meghallják, ha például futunk, az nagyobb zajt csap, így könnyebben felfigyelhetnek ránk. Segítségképpen bekapcsolhatjuk az embereink által keltett zaj kijelzését is. [GAME:Star Trek: Away Team]

Nem mutatták be a Quake III: Team Arenat, de annyit sikerült megtudni, hogy a játék teljesen új interfészt kap, mellyel például könnyebben kommunikálhatunk a csapattagokkal. A Q3A kiegészítés - ahogy az a nevéből is sejthető - kimondottan a csapatjátékhoz tartalmaz újításokat: új fegyvereket, pályákat és játékmódokat. Ez utóbbiakra példa a Harvester, melyben ellenségünk obeliszkjének megsemmisítése a cél, vagy a Skull, melyben a lelőtt ellenfelek koponyáit kell mintegy skalpként összeszednünk, és az nyer, akinél a legtöbb gyűlik össze. [GAME:Quake III: Team Arena]

Az idei ECTS-en a LucasArts nem nagyon erőltette meg magát, hogy a készülő programokat mindenáron bemutassa. Az egyetlen kint lévő PC-s játék a Escape from Monkey Island volt. Amit viszont ebből láttunk, az nagyon meggyőző volt. A grafika minden túlzás nélkül egyedülállóan szép volt: kinézetében a jól megszokott rajzfilmszerű kalandjátékok következő generációját képviseli. A karakterek kidolgozottsága nagyon részletes, és a hátterek is hasonló alapossággal lettek kidolgozva: színesek, plasztikusak, változatosak. A program előtt üldögélő hölgy valószínűleg nem egy demonstrátor volt, annyi azonban kitűnt a látott játékból, hogy egyes részeknél, amikor főhősünk a képernyő egyik részéből a másikba megy, bizony csak elég lassan cammog át. Ez egy kicsit lassítja az eseményeket, bár biztosan valahogy át lehet lépni ezeket a részeket, de az sem az igazi megoldás, hiszen egy kicsit az is kizökkent a játék folytonosságából. A kezelőfelületből annyit lehetett látni, hogy amikor odaérünk egy tárgyhoz, akkor mellette megjelenik a rajta elvégezhető tevékenységek listája (megnézni, felvenni, stb.), tehát a képernyőn egyetlen gomb vagy menüsor sem látható. Már pár perces bemutató után kitűnt, hogy a játék másik nagy vonzerejét a LucasArts-féle szellemes humor képviseli majd, ami szinte a teljes játékmenetet végigkíséri. Az egyes karakterek hatalmasat alakítanak, mindegyik hozza a saját egyéniségét, olyannyira, hogy a szereplők egymás közti beszélgetéseinél zsinórban követik egymást a szellemes helyzetkomikumok, illetve a poénos beszólások. A játék történetéről részleteket korábbi előzetesünkben találtok. [GAME:Escape from Monkey Island]

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Wizards & Warriors
  • Star Trek: Voyager: Elite Force
  • Star Trek: Away Team
  • Quake III: Team Arena
  • Escape from Monkey Island
Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!