Joggal állíthatjuk, hogy a sportjátékok körében a legnépszerűbbek az EA Sports játékok. Az EA ugyanis a maga NHL, NBA, és FIFA sorozatával már sok-sok évvel ezelőtt meghódította a világot. Évről évre várják a rajongók, hogy kijöjjön a folytatás, amely valószínűleg még élethűbb lesz, mint az eddigiek. De vajon tudnak-e még javítani a fejlesztők magán a játékon?
Az NBA-nél sajnos azt voltam kénytelen megállapítani, hogy maga a program szinte semmiben sem fejlődött. Amiben javítottak, az csak a játék hangulatát dobhatja fel, mint például a játékosok beszédei/kiáltásai, az élő meccsek elején megszokott "pacsi", kézösszetartás, egymást hergelő játékosok, stb. Szó se róla, ez tényleg feldobja a játékot, és ahogy azt már megszokhattuk, a grafika jelentős javuláson esett át az előző kiadáshoz képest. Megmaradt természetesen a kommentár, és a stadion-hangszóró hangja, amik már jól beváltak az évek során.
A játék irányítása mit sem változott, és az irányíthatóság is megmaradt az elfogadhatón belül. Még a mai napig is az jelenti a játékban a legnagyobb élményt a nehezen megszerzett győzelmen kívül, ha sikerül zsákolni egyet a jól megszokott Turbo-gomb segítségével. Az ellenfél védői mellesleg keményebbek, mint valaha. Igencsak komoly cselezésekbe kell bonyolódnunk ahhoz, hogy sikerüljön lerázni egy-egy védőt. Persze, ha sikerül lerázni a védőt, és elég időt hagyunk éppen aktuális emberünknek, természetesen az esetek többségében a hálóban landol a labda. Ennek persze az egész nézőtér nagyon örül, de legfőképpen a kispad fejezi ki érzelmeit. Ebből a szempontból is élethűbb lett a játék, hogy nem egy ismétlődő kifeszített képfájl alkotja a lelátókat és a kispadot, hanem valóban úgy látszik, mintha ott lennénk a parkettán. A játékosok mozdulatait is már egyenesen az életből merítették. Ez annyit jelent, hogy egy vérbeli NBA-figura segített bedigitalizálni (a motion capture technológia alkalmazásával) a mozdulatsorokat, amit már megszokhattunk más sportjátékoknál is. (Amúgy ezt a folyamatot láthatjuk a játék intrójában, Kevin Garnet közreműködésével). Ezeket a mozdulatokat élvezet látni, és irányítani is, de vannak helyzetek, amikor nincs időnk a gyönyörködésre. Ez a helyzet például, ha hálózatban játszunk barátaink, vagy esetleg egy vad idegen ellen. A multiplayer-módok a szokásosak: modem, LAN, internet. Játszhatjuk a játékban található összes játékmódot multiplayer-ben is. Ezeket a játékmódokat is megszokhattunk már az évek során. A legnagyobb ötletnek még mindig a streetball-t tartom, ami hála Istennek nem tűnt el a játékból, plusz megjelent egy újabb is. Ez pedig a Franchise-mód, melyben a jövő csapatát kell felépítenünk. Ezek mellett pedig természetes a rég jól bevált szezon, amikor egy teljes évadot kell végignyomnunk, már ha eljutunk a végéig.
De minderre ma már azt mondanánk, hogy egyáltalán nem nagy dolog, amit összehozott az EA, de mivel hihetetlenül részletes grafikával, finoman kiélesített hangokkal és fantasztikus hangulattal kombinálták mindezt össze, így már az egész Világ hanyatt dobhatja magát a játék előtt! Én személy szerint, nem tudom, mi az EA titka, hogy minden évben képes megbabonázni a tömegeket, de egyértelmű, hogy idén sem tudják őket megszorongatni a konkurencia termékei.
Szóval, az EA ismét lefoglalta a vasárnap délutánjainkat, és ezután a játék után már csak a Superbike-sorozat következő kiadását várom.