26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Egyéb

Black and White FAQ - Első rész

Kétrészes tippgyűjteményünkben Warhawk részletesen kivesézi az elmúlt hónapok egyik legsikeresebb játékát.

Írta: Warhawk

Előszó

Először is leszögezném, hogy a leírás korántsem teljes. Egy ilyen volumenű játékhoz teljes leírást készíteni abszolút lehetetlen. Ezért inkább azok számára készítettem, akik most fognak majd belekezdeni, ezért megpróbáltam mindent belegyűjteni, amit tudtam, ha mégis hiányzik valami, vagy ki akarjátok egészíteni, esetleg valami hibámra hívnátok fel a figyelmemet, akkor nyugodtan írjatok nekem a i_ep("pcdome","hu","warhawk");"> címre! Jó szórakozást!
 

1. A játékról tömören, avagy bevezető egy nem mindennapi világba

Üdvözöllek éden világában. Egy világban, ahol azt tehetsz, amit akarsz, és akkor, amikor akarod. Hiszen isten vagy. Egy újszülött isten. Csak rajtad múlik, hogy csak egy maradsz-e a sok közül, vagy te legyél az egyedüli, a leghatalmasabb Isten. Vagy el is tűnhetsz az örökkévalóságban. Csak rajtad múlik.
 
 

2. Gépigény, avagy mitől is döglik a légy?

A Lionhead szerinti minimum konfiguráció:
Processzor: 350 Mhz
RAM: 64 Mbyte
Merevlemez: 600 Mbyte + swap hely
Videokártya: 8 Mbyte-os D3D, DirectX 7.0a kompatibilis meghajtó programmal
Hangkártya: DirectX 7.0a kompatibilis
Billentyűzet, egér
Windows 9x, ME

Amin én futtatom:
AMD Duron 700 Mhz
256 Mbyte RAM
GeForce2 MX 32 Mbyte
Megfelelő merevlemez kapacitás
A többi periféria nem fontos

Ezen a konfiguráción a játék 1024*768*32 felbontásban és max részletességgel kicsit akadozva (de az is a későbbi, illetve a sok szereplős skirmish pályákon), 800*600*32 felbontásban viszont villámgyorsan megy.
 

A grafikai beállítások részletesen:
A grafikai opciókat a játékon kívül lehet beállítani. A felbontást a program a számítógépedhez próbálja beállítani, ez néha sikerül is. Azért ajánlom mindenkinek, hogy turkáljon bele a részletesebb beállításokba. Most megpróbálom lépésről lépésre elmondani, hogy mi mit jelent.

2.1. Landscape rész:
Use hi-res textures, és use detail textures: A játék részletesebb és nagyobb felbontású textúrákat használ. észrevételeim szerint ezek bekapcsolása nem nagyon húzta lejjebb az FPS-t, ellenben sokkal szebb, élettel telibb képet adtak.
Shadows on landscape: árnyékok megjelenítése a földön. én speciel kikapcsoltam, lévén több óra játék után beláttam, hogy semmivel sem rontja a képminőséget, ellenben valamennyit ad a frame ratehez!
Reflections on landscape: Visúszaverődések a talajon, illetve a vízen. Ha le akarod nyűgözni az ismerősöket, akkor hagyd bekapcsolva, egyébként pedig nem igazán vagy annyit vízfelület felett, hogy nagyon fontos legyen.

2.2. Objects rész:
Lightning on objects: A tárgyak (Tárgyak alatt minden olyant értek, ami a földön van. Emberek, kövek, stb.) "fényre érzékenyek" lesznek. Hagyd nyugodtan bekapcsolva, mert nem számottevően csökkenti az FPS-t, de nélküle kicsit fakó lesz a világ.
Shadows és Reflections on objects: árnyékok és visszaverődések a tárgyakon. Ha a landscape résznél bekapcsoltad, akkor nyugodtan kapcsold be itt is.
Draw distance: Megszabja, hogy milyen messze kezdje kirajzolni, illetve részletesíteni a dolgokat. Szerintem, megéri kb. a csúszka 3/4-éig felhúzni.

2.3. Weather/Special FX rész
Ez az a rész, amiről mindenki döntse el, hogy kell-e neki. én speciel mindent bekapcsolva hagytam, mert nem húzza lejjebb nagyon az FPS-t, de ha low end géped van, lehet, hogy ezek kikapcsolásával kicsit gyorsíthatsz...

2.4. Temple interior rész:
Ez szabja meg, hogy a templomod belsejében milyen effektek éljenek. Mivel egy átlag játékos nem igazán sokat van a templomában (legfeljebb a mentésre, ill. a Lény piszkálására lehet használni), szerintem nyugodtan kapcsoljátok be őket!
Még annyit, hogy a fenti beállításokat megéri szépen kipróbálni, és a ti gépetekhez mérten ki-bekapcsolni.
 

3. Beállítottság, avagy Black OR White?

Ez a játék fő kérdése. én először is azt tanácsolom mindenkinek, hogy ne legyen jó, és ne legyen gonosz. Legyen öNMAGA! Sokkal élvezetesebb a játék így, bár tapasztalataim azt mutatják, hogy előbb-utóbb úgyis a gonosz felé kezd el az ember hajlani. Ez persze nem feltétlen rossz dolog, sőt! De nézzük kicsit jobban meg a két oldalt!
A jó oldal:
Fő varázslatai: Food, Wood, Water, Forest, Heal, Physical és Spiritual Shield. A faluiban nincs semmiből hiány, az emberek imádják (leginkább ezért nehéz)! A másik faluk meghódításához a fenti varázslatokon kívül még a Flock of Birds-öt, illetve az imádsággal feltöltött varázsköveket használhatják. Varázslataikhoz a manát a hívők imádságaiból nyerik. Sajnos én inkább gonoszkodtam, ezért nem igazán tudom még, mit kell cselekedni. Kérem, ha valakinek vannak tippjei, írjon nekem a i_ep("pcdome","hu","warhawk");"> címre. Köszi!
A gonosz oldal:
Fő varázslatai: Fireball, Lightning, Mega Blast, Pack of Beasts. Faluiban a félelem uralkodik, ha az embereknek szükségük is van valamire, nem fontos istenük számára. Másik falukat meghódíthat, de akár el is pusztíthatja. Varázslataihoz a manát áldozatokból nyeri. Meg kell jegyeznem, hogy a gonosz isten nem bolond isten. Lehet, hogy jó móka falukat kiirtani, de ez előbb-utóbb saját halálodhoz vezet! Tehát csak óvatosan azokkal a villámokkal!
Mivel én inkább ezt az oldalt preferálom, ezért kicsit több dolgot tudok róla leírni. Első és legfontosabb dolog, hogy nagyon sok breeder kell, mert - főleg az utolsó pályákon - iszonyatos mértékű áldozások lesznek! (A negyedik szigeten pl. spiritual shield kell, hogy a tűzlabdákat megállítsd, de ez a varázslat folyamatosan szívja a manát!) Ezért érdemes minimum a lakosság felét breedernek beállítani. Második legfontosabb, az élelmezés. Nem akarjuk, hogy gyorsan meghaljanak, mivel úgy csak 5-6000 manát érnek (humanitás über alles... J ). Tehát kb. 30 emberre kell egy egységnyi búzamező (4 scaffold = 1 búzamező), illetve egy farmer, aki megműveli, de inkább kettő. Amire nem kell figyelni, az a házépítés. úgyis előbb-útóbb áldozatként végzik, minek azzal még vesződni... :)
Mindkét oldalhoz tartozó megjegyzések:
Van egy nagyon nehéz mozzanat a játékban, ez pedig a passzív/aktív vonal! Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül okos megoldás a falulakók összes kívánságát kielégíteni, mert könnyen ellustulhatnak. Ellenben van néhány mozzanat, amit neked kell megtenned, pl. házépítés (bár, hallottam már olyat, hogy bizonyos esetekben a falulakók, vagy a Lény segít építeni). Tehát kétszer is gondold meg, mit, és mikor csinálsz!
 

4. Mivel találkozhatsz Eden világában?

4.1. Emberek:
Mágikus erőd, mi több egész lényed alapjai. Minél több van belőlük annál jobb. Mit kell tudni róluk? Először is, szeretik, ha lenyűgözik őket. Dobálj felettük pár követ, vagy fát (esetleg lényed ürülékét...), hidd el tetszeni fog nekik! Az már kevésbé, ha a mutatványhoz őket, esetleg egy-két tűzlabdát használsz. Persze ennek is megvan a szépsége... :) A következő, hogy nem átallnak különböző dolgokban hiányt szenvedni! Hát igen, emberek... Hogy éppen mi kell nekik, azt a raktáradnál lévő zászlókon láthatod. Minél magasabb egy zászló, annál inkább szükségét érzik a dolognak. Megéri egyébként kielégíteni ezeket az igényeket, mert általában ha érzik, hogy tőrödnek velük, valamennyivel több manát "generálnak"! Mint említettem, mágikus erőd forrásai. Manát imáikból nyerhetsz, de hogyan oldod meg, hogy imádkozzanak? Egyszerű. Amint meghódítasz egy népet (meghódítás alatt azt értem, hogy hinni kezdenek benned, nem pedig, hogy földig romboltad a falujukat), akkor megépül egy imahely a templomod körül. Hogy az emberek odamenjenek imádkozni, a totemet kell használnod. Ez az a magas oszlopszerű építmény a város közepén, lényed alakjával a tetején. Minél magasabbra emeled, annál többen mennek imádkozni. Figyelj arra, hogy meghúzd a határt az imádkozók száma, és a dolgozók száma közt, hiszen, ha mindenki imádkozik, akkor lehet, hogy több manád lesz, de nem fogsz tudni terjeszkedni! Még valami! Sajnos az ima embereid minden idejét elveszi, így enni sincs idejük elmenni. Ha tehát látsz egy "éhesek vagyunk" zászlót az imahely mellett (Könnyen rá lehet ismerni), akkor dobjál le nekik egy kis ennivalót. Persze fel is lehet áldozni őket, de ennek vannak negatívumai. Először is - bár nagy mennyiségű manát kapsz egyszerre - ez a manamennyiség csak akkor nő, ha folyamatosan áldozol fel embereket (itt jegyzem meg, hogy a köveken kívül mindent fel lehet áldozni!), míg imádkozásnál ugye folyamatosan nő a szint. Ezenkívül egy jóságos isten nem áldozza fel az embereit!
Ha embereid nem imádkoznak, akkor két eset lehetséges. Vagy mindennapi tevékenységeiket végzik (esznek, alszanak, fát gyűjtenek, stb...), vagy egy speciális munkát végeznek. Ezeket a munkákat te tudod meghatározni. Lássuk csak, milyen munkák is vannak:
- Breeder - "szaporodó" (elnézést, de nincs jobb szavam rá :) )
- Harvester - mezőgazdász
- Builder - építész
- Fisherman - halász
- Forester - erdész
- Trader - kereskedő
- Missionary - hittérítő
- Craftsman - ács
Akik ezeket a munkákat végzik (illetve CSAK ezeket, tehát te osztottad be erre), discipline-oknak hívjuk. Róluk azt kell tudni, hogy életük végéig, illetve amíg meg nem változtatod őket, a számukra kijelölt munkát végzik, és addig nem mennek imádkozni, amíg van rajtuk kívül nem discipline ember. A speciális munkákat úgy tudod nekik beosztani, hogy a munkájuknak megfelelő helyre teszed le őket.
- Breeder - férfit nő mellé, nőt férfi mellé; egy szív fog megjelenni felettük
- Harvester - búzamezőre kell letenni, stilizált bála fog megjelenni
- Builder - bármely félkész épület mellé kell letenni, téglák fognak megjelenni
- Fisherman - halban gazdag vízrész mellé kell letenni, stilizált hal fog megjelenni
- Forester - fa mellé, fejsze fog megjelenni
- Trader - meg nem hódított város raktára mellé, egy stilizált teherhordó fog megjelenni
- Missionary - meg nem hódított város bármely lakóépülete mellé kell letenni, egy jin-jang jel fog megjelenni
- Craftsman - a workshopba kell tenni, és ott fog dolgozni. Egy szöget beverő kalapács jelenik meg a feje felett
Ha azt akarod, hogy tovább ne végezzél az adott munkát, vedd fel őket, és kicsit rázd meg jobbra-balra a kezed. Discipline-okat onnan lehet elsőre megismerni, hogy aranyló ragyogás veszi őket körül.

4.2. Állatok:
Két részre oszthatjuk őket. Vannak a veszélyes állatok (farkas), és a nem veszélyesek (összes többi). A nem veszélyes állatokat viszont ételként fel lehet használni. Illetev a döglött farkasok is mehetnek a raktárba, de csak, ha tuti döglöttek! Más hasznuk nincs.

4.3. Másik istenek:
A történetben összesen három isten ismersz meg. Nemezis-t, mely a fő ellenséged, Lethys-t, aki Nemezis szövetségese, a harmadik szigeten pusztíthatod el, és Khazar-t, akivel a második szigeten kötsz szövetséget, és mellesleg azon a szigeten is pusztul el. Találkozhatsz persze még más istenekkel Skirmish játékban, illetve Multiplayer játékban.

4.4. Titánok:
Más néven lények, kreatúrák, szent állatok. Isteni lényed fizikális megtestesítői. A gondozásukkal fog elmenni időd jelentős része. Bővebben majd a saját fejezetükben.

4.5. Más lények:
Ezek egyenlőre az Ogrékban, illetve a Gremlinekben kimerülnek. Mindegyikük ellenséges.

4.6. Tekercsek:
Eredeti nevükön scrollok. Két fajtájuk van, arany és ezüst színűek. Az arany színűek a történet előrehaladását szolgálják, megoldásuk kötelező, az ezüst színűeket nem fontos megoldani, de mindegyik után különböző nyereményeket kapsz.

4.7. Természeti elemek:
Azaz a fák és a kövek. A fák használata egyértelmű, belőle lesznek az épületek. A köveket több dologra lehet használni. Egyszer ugyebár lehet pusztítóeszközként. Megfogod, aztán nekidobod az ellenség falujának. Ennek a fejlesztett változata az un. máglyarakás technika. Pár követ egy rakásra pakolsz, majd rápakolsz pár fát. Ezután rájuk dobsz egy tűzlabdát, és vársz egy picit. A fák felgyulladnak, és felhevítik a köveket. Ilyenkor az égő fákat is lehet dobálni, de az igazi móka a tűzforrón izzó kövek dobálásában van! Hamradik felhasználási módjuk az, hogy szépen leraksz egy követ a városod közepén. Ha vannak olyan embereid, akiknek semmi dolguk, akkor egy idő múlva elkezdenek táncolni körülötte, feltöltik energiával. Ha egy ilyen feltöltött követ (akkor van feltöltve, mikor a kő alja elkezd villogni, illetve megjelenik a logód felette) átraksz egy ellenfél falujába, akkor igen nagy mennyiségű hit pontot kapsz, szóval megéri minél többet csinálni! Ráadásul akárhányszor felhasználhatod! és az utolsó jó dolog vele kapcsolatban: A szentjános bogarak nappalra általában kövek alá gyűlnek, és ott varázslatokká alakulnak!
 

5. Varázslatok listája, avagy mivel is pusztítsunk? :)

Alapvetően három fajta varázslattípus van. Pusztító, nem pusztító, és lényre ható. A pusztítók pusztítanak, a nem pusztítók nem pusztítanak, a lényre hatók pedig csak a lényekre hatnak. :) A legtöbb varázslat két szinten lehet fejlesztve, ezek az Incrase, és az Extreme. Ezek nem feltétlen ugyanazok, mint amikor egy varázslat valamelyik feladattól fejlődik! Ezen kívül még a csodák is fejlesztik egyes, a népekhez kapcsolódó varázslatokat. A fejlesztések igen jótékony hatással vannak a varázslatra, példának okáért, míg egy tűzlabda varázslatnál alap szinten egy labdát dobálhatsz, incrase szinten már hármat, extreme szinten pedig ötöt. Nem is beszélve az amúgy is igen erős megablastról, mely extreme szinten egy lövésre pusztít ki akár egy egész falut! Tehát nézzük sorban a varázslatokat!
Food miracle: Ételt tudsz vele varázsolni. Egy szinten erősíthető. Az azték csoda van rá hatással.
Wood miracle: Fát tudsz vele varázsolni. Mindkét varázslatra igaz, hogy ha a raktárod bejárata fölött kezded nagyon gyorsan ellőni, akkor sokkal többet tudsz varázsolni belőle! (egészen a patch kiadásáért, ahol többek közt ezt a bugot is kijavítják) A kelta csoda van rá hatással.
Forest miracle: Egy mágikus erdőt tudsz vele varázsolni. Ajánlom, hogy a varázslat után rögtön locsold meg egy kicsit! A varázslat egyébként lehet támadó is. Elég, ha az ellenfél falujába varázsolod, majd rádobsz egy tűzlabdát. :)
Water miracle: Esőt varázsolsz. Lehet vele fákat, búzamezőt öntözni, illetve égő dolgokat eloltani. (Jééé, biztos senki nem gondolta volna...) Egy szinten lehet erősíteni. A kelta csoda van rá hatással.
Physical Shield miracle: Egy félgömböt varázsolsz, amely minden fizikai támadást visszaver! Ilyenek a kövek, fák, emberek dobálása. Ellenben varázsolni lehet a belsejében! A tibeti csoda van rá hatással.
Spiritual Shield miracle: Az előző ellentéte. Varázsolni nem lehet, sőt a varázslatokat visszaveri (pl. tűzlabdát), de nyugodtan lehet kövekkel bombázni az alatta levő dolgokat. Mindkét pajzsra jellemző hogy megjelenésük után folyamatosan fogyasztják a manát! A tibeti csoda van rá hatással.
Miracle Flock of Birds: Egy adag galambot (sirályt?)/denevért enged el, beállítottságtól függően. Az eredmény viszont mindig ugyanaz: Az ellenséges faluk fölött elrepülve tetemes mennyiségű belief pontot lehet szerezni! Ajánlatos gyakran használni, ha lehet! A kelta csoda van rá hatással.
Teleport miracle: Nevéből adódóan teleportálni lehet vele dolgokat. Kettőt kell elhelyezni belőle.
Heal miracle: Meggyógyítja az embereket/lényeket. Egy szinten fejleszthető. A japán csoda van rá hatással.
Fireball miracle: A legjobb varázslat, ha belejössz. A tűzlabdának csak az irányát, a lendületét és a magasságát kell megadni, aztán megy és pusztít! A profik legerősebb fegyvere! Két szinten fejleszthető. Az azték csoda van rá hatással.
Storm miracle: Egy területen esőfelhőt csinálhatsz vele. Első szinten nem sokat ér, de extreme fokozatban látványos és pusztító. Két szinten fejleszthető. A norvég csoda van rá hatással.
Lightning miracle: A másik nagyágyú, a villámlás. Két szinten fejleszthető. Az azték varázslat van rá hatással.
Pack of Beasts: Egy csorda farkast enged el, akik minden élőre rávetik maguk, legyen az ember, vagy állat. A kelta csoda van rá hatással.
Megablast: Az abszolút pusztító. Akcióban láthatod, mikor Nemesis elpusztítja Khazar faluját. Két szinten fejleszthető. Az azték csoda van rá hatással.
Weak Creature: Legyengíti a lényt.
Strong Creature: Felerősíti a lényt.
Freeze Creature: Lefagyasztja a lényt.
Grow Creature: Megnöveszti a lényt.
Shrink Creature: Lekicsinyíti a lényt.
Compassion Creature: Barátságossá teszi a lényt.
Angry Creature: Gonosszá teszi a lényt.
Invisible Creature: Láthatatlanná teszi a lényt.
Holy Flies: Bolhákat enged a lényre, aki ettől vakarózni kezd.
A lényre ható varázslatok csak bizonyos ideig élnek!
 

5.1. A varázslatok manaigénye:
 

Varázslat Első szint Második szint (incrase) Harmadik szint (extreme)
Food 7000 10000 N/A
Wood 7000 N/A N/A
Forest 13000 N/A N/A
Water 5000 7000 N/A
Physical Shield 7000+ N/A N/A
Spiritual Shield 7000+ N/A N/A
Flock of Birds 12000 N/A N/A
Teleport 15000 (*2) N/A N/A
Heal 6000 9000 N/A
Fireball 3500 7000 10000
Storm 8000 15000 20000
Lightning 5000 7500 10000
Beast 14000 N/A N/A
Megablast 16000 32000 60000

 
Varázslat neve Manaigény
Weak 8000
Strong 8000
Freeze 8000
Grow 7000
Shrink 6000
Compassion 6000
Angry 6000
Invisible 9000
Holy Flies 8000

6. Népek

Eden világában az emberek népekbe tömörültek. Minden népnek megvan a maga sajátos építészeti stílusa, a maga csodája, és a maga varázslatai. Az alábbi nyolc nép él Edenen:
Kelták: Csodájuk a természeti és az időjárási varázslatokat erősíti, és növeli az egy fából nyerhető nyersanyag mennyiségét.
Egyiptomiak: Növeli a Flock of Birds erejét (nem fejleszti!), és csökkenti a teleport manaszükségletét, valamint növeli az emberek ellenálló képességét.
Tibetiek: Erősíti a Pack of Beasts varázslatot, és kevesebbe kerül az összes Shield varázslat.
Aztékok: Erősíti a pusztító varázslatok erejét (Evil ugrál örömében), és az imádkozók ugyanannyi idő alatt több manát imádkoznak.
Görögök: A Pack of Beasts erejét növeli a csoda, és a gyerekek gyorsabban születnek tőle.
Norvégok: A legjobb. A csoda növeli az étel, fa és vízi varázslatok erejét, növeli a búzamezőkről és a vízből nyerhető étel mennyiségét, és csökkenti az épületek fa igényét!
Indiánok: Felgyorsítja a falulakókat, és növeli a villámok erejét a csoda.
Japánok: A csodától erősödnek a gyógyító varázslatok, növeli a születések esélyét, és csökkenti az emberek ételigényét.
Minden egyes csodára jellemző, hogy tetemes mennyiségű fa kell hozzá, és minél többen hisznek az adott népcsoportból benned, annál nagyobb lesz.
 

6.1. Más faluk meghódítása:
Tegyük fel, hogy van egy semleges falu a közeledben, amit meg akarsz hódítani. Egy semleges faluban összesen 500 belief (hit) pontot kell szerezni, hogy higgyenek benned. Az aktuális szintet meglátod, ha a falu totemjén tartod egy ideig a kezed. Minél kevesebb van kiírva, annál jobb. Hogyan érheted el ezt? Több mód is van rá, nézzük sorban: (Megjegyzem, ez nem az összes mód, mindenkinek a saját kreativitására bízom, hogy még miket talál ki...)
- Lényed segítségével. Beviszed oda a lényedet, és beállítottságodtól függően rárakod a kedvesség, vagy a gonoszság pórázát, majd hozzákötöd egy házhoz. Ennek előnye az, hogy nem kell odafigyelned, csak ritkán. Hátránya, hogy nagyon lassan megy. Az mondjuk egy előny, ha a lényed nem feltétlenül áll neki elpusztítani mindent.
- Varázslatok. Itt a beállítottságtól függ minden. Szinte az összes varázslat bejön, a lényeg, hogy ne mindig egyet erőltess, mert könnyen megunják. Mindenféleképp érdemes egy flock of birds-el kezdeni, aztán rajtad múlik. A shield-ek nagyon be szoktak jönni, meg a villámlás.
- Dobálózás. Köveket, fákat, embereket. A lényeg, hogy nem feltétlenül kell telibe lőni az épületeket, elég ha alacsonyan elszállnak felettük. Ennek egyik módja a hulladobálás, mikor is a halott emberek csontvázát fogják, és elkezdik a város felett dobálni, aztán elkapni. Ez elég sok pontot hoz, külső szemlélő számára pedig igen poénos, ahogy egy falu felett egy-két csontváz elkezd Supermant játszani.
- Hittérítők. Három szó: Lassú, lassú, lassú!
- Varázskövek. Egyszerűen leteszed a város közepére és vársz egy picit. Mindig bejön.
- Etetés: Ez mondjuk a varázslatok egy vállfaja, de általában külön emlegetik. A lényeg, hogy figyeled, mi kell  falunak, és mindig azt adod.
- Scaffold dobás. általában nagyra értékelik a faluban, ha átadsz nekik egy-két ház alapot.
Persze a fenti megoldások egy részéhez szükségeltetik, hogy a falu a SEI-n (SEI = Sphere of Influence; Az a terület, amin belül varázsolhatsz) belül, vagy közel legyen. Ha már egyszer meghódítottad a falut, akkor viszont megéri megtartani, úgyhogy valamennyire azért gondoskodj róla, mert könnyedén elfoglalhatja az ellenség! Hogy mennyien hisznek benned, azt szintúgy a totemen tudod megnézni. Ha a számláló nullára esik, akkor a falu vagy megint semleges lesz, vagy egyik ellenfeled kaparintja meg.
 

7. A teremtmények

7.1. Kezdetek
Tegyük fel, hogy megvan a lényed. Hogy milyen, az most lényegtelen. Mit is lehet vele kezdeni? Először is meg kell tanítani az alapvető dolgokra, mint evés, ivás, stb... Ezek a legfontosabbak, mert már itt el lehet rontani a dolgokat. Szabd meg, mit ehet, és mit nem, honnan ihat, hol végezheti el a dolgát. Ha valamit jól csináld, dicsérd meg, simogasd, ha valami rosszat, akkor pedig fenyítsd meg!

7.2. A pórázok
Három pórázfajta van. A tanulás, a kedvesség, és a gonoszság póráza. A nevük azt hiszem el is mondja, mire valók. Azt azért megjegyzem, hogy a lényed mindegyik pórázban tud tanulni, csak a tanulás pórázában jobban! A pórázok, azon kívül, hogy a lény lelkiállapotát befolyásolják, még arra is jók, hogy kikösd velük. Fogd meg a póráz végét, majd kattints duplán valamire. Ha azt akarod, hogy a pórázt újból te foghasd, nyomd le az L gombot!

7.3. A lényed tanulása
Sokmindent meg tud teremtményed tanulni. Hogy mit tanult meg, azt láthatod a templomban a Creature Cave szobában, illetve kijelzi a program, ha éppen megtanult valamit kedvenced. Az biztos, hogy elsőre semmit nem fog megtanulni, ezt ne is várd. Egy lény neveléséhez nagyon sok türelem kell. Tanítsd meg a varázslatokra (Ajánlom, hogy először a food, wood, water hármast, mert akkor később már maga is el tudja látni a falvakat), a totem használatára, táncra stb...

7.4. Harc
Ha két ellenséges lény találkozik, és a gonoszság póráza van rajtuk, akkor harcolni kezdenek, feltéve, hogy a két lény közel megegyező méretű/korú. Harcban, ha akarod te irányíthatod kedvenced, ha akarod magától megy. Ha nem akarod irányítani, dupla-klikkel kiléphetsz az arénából, bár sajnos a lények maguktól nagyon buták. Harcon belül lehet használni varázslatokat, illetve speciális mozdulatokat. A harcnak akkor van vége, ha az egyik lény energiája nullára csökken. Akkor az adott lény meghal, de azonnal feltámad gazdája templomában, és csak egy kis önbizalmat veszít.
Többet nem igazán akarok írni a lényekről, mert ez az a része a játéknak, ami emberenként más és más. Gondozd szeretettel állatod, és meglátod, később még hasznodra lesz!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Black & White

Platform:

Fejlesztő: Lionhead

Kiadó: Electronic Arts

Megjelenés: 2001. április 27.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!