Előszó
Először is leszögezném,
hogy a leírás korántsem teljes. Egy ilyen volumenű
játékhoz teljes leírást készíteni
abszolút lehetetlen. Ezért inkább azok számára
készítettem, akik most fognak majd belekezdeni, ezért
megpróbáltam mindent belegyűjteni, amit tudtam, ha
mégis hiányzik valami, vagy ki akarjátok egészíteni,
esetleg valami hibámra hívnátok fel a figyelmemet,
akkor nyugodtan írjatok nekem a i_ep("pcdome","hu","warhawk");">
címre! Jó szórakozást!
1. A játékról tömören, avagy bevezető egy nem mindennapi világba
Üdvözöllek éden világában.
Egy világban, ahol azt tehetsz, amit akarsz, és akkor, amikor
akarod. Hiszen isten vagy. Egy újszülött isten. Csak rajtad
múlik, hogy csak egy maradsz-e a sok közül, vagy te legyél
az egyedüli, a leghatalmasabb Isten. Vagy el is tűnhetsz az
örökkévalóságban. Csak rajtad múlik.
2. Gépigény, avagy mitől is döglik a légy?
A Lionhead szerinti minimum konfiguráció:
Processzor: 350 Mhz
RAM: 64 Mbyte
Merevlemez: 600 Mbyte + swap hely
Videokártya: 8 Mbyte-os D3D,
DirectX 7.0a kompatibilis meghajtó programmal
Hangkártya: DirectX 7.0a kompatibilis
Billentyűzet, egér
Windows 9x, ME
Amin én futtatom:
AMD Duron 700 Mhz
256 Mbyte RAM
GeForce2 MX 32 Mbyte
Megfelelő merevlemez kapacitás
A többi periféria nem fontos
Ezen a konfiguráción a
játék 1024*768*32 felbontásban és max részletességgel
kicsit akadozva (de az is a későbbi, illetve a sok szereplős
skirmish pályákon), 800*600*32 felbontásban viszont
villámgyorsan megy.
A grafikai beállítások
részletesen:
A grafikai opciókat a játékon
kívül lehet beállítani. A felbontást a
program a számítógépedhez próbálja
beállítani, ez néha sikerül is. Azért
ajánlom mindenkinek, hogy turkáljon bele a részletesebb
beállításokba. Most megpróbálom lépésről
lépésre elmondani, hogy mi mit jelent.
2.1. Landscape rész:
Use hi-res textures, és use detail
textures: A játék részletesebb és nagyobb felbontású
textúrákat használ. észrevételeim szerint
ezek bekapcsolása nem nagyon húzta lejjebb az FPS-t, ellenben
sokkal szebb, élettel telibb képet adtak.
Shadows on landscape: árnyékok
megjelenítése a földön. én speciel kikapcsoltam,
lévén több óra játék után
beláttam, hogy semmivel sem rontja a képminőséget,
ellenben valamennyit ad a frame ratehez!
Reflections on landscape: Visúszaverődések
a talajon, illetve a vízen. Ha le akarod nyűgözni az
ismerősöket, akkor hagyd bekapcsolva, egyébként
pedig nem igazán vagy annyit vízfelület felett, hogy
nagyon fontos legyen.
2.2. Objects rész:
Lightning on objects: A tárgyak
(Tárgyak alatt minden olyant értek, ami a földön
van. Emberek, kövek, stb.) "fényre érzékenyek"
lesznek. Hagyd nyugodtan bekapcsolva, mert nem számottevően
csökkenti az FPS-t, de nélküle kicsit fakó lesz
a világ.
Shadows és Reflections on objects:
árnyékok és visszaverődések a tárgyakon.
Ha a landscape résznél bekapcsoltad, akkor nyugodtan kapcsold
be itt is.
Draw distance: Megszabja, hogy milyen
messze kezdje kirajzolni, illetve részletesíteni a dolgokat.
Szerintem, megéri kb. a csúszka 3/4-éig felhúzni.
2.3. Weather/Special FX rész
Ez az a rész, amiről mindenki
döntse el, hogy kell-e neki. én speciel mindent bekapcsolva
hagytam, mert nem húzza lejjebb nagyon az FPS-t, de ha low end géped
van, lehet, hogy ezek kikapcsolásával kicsit gyorsíthatsz...
2.4. Temple interior rész:
Ez szabja meg, hogy a templomod belsejében
milyen effektek éljenek. Mivel egy átlag játékos
nem igazán sokat van a templomában (legfeljebb a mentésre,
ill. a Lény piszkálására lehet használni),
szerintem nyugodtan kapcsoljátok be őket!
Még annyit, hogy a fenti beállításokat
megéri szépen kipróbálni, és a ti gépetekhez
mérten ki-bekapcsolni.
3. Beállítottság, avagy Black OR White?
Ez a játék fő kérdése.
én először is azt tanácsolom mindenkinek, hogy
ne legyen jó, és ne legyen gonosz. Legyen öNMAGA! Sokkal
élvezetesebb a játék így, bár tapasztalataim
azt mutatják, hogy előbb-utóbb úgyis a gonosz
felé kezd el az ember hajlani. Ez persze nem feltétlen rossz
dolog, sőt! De nézzük kicsit jobban meg a két
oldalt!
A jó oldal:
Fő varázslatai: Food,
Wood, Water, Forest, Heal, Physical és Spiritual Shield. A faluiban
nincs semmiből hiány, az emberek imádják (leginkább
ezért nehéz)! A másik faluk meghódításához
a fenti varázslatokon kívül még a Flock of Birds-öt,
illetve az imádsággal feltöltött varázsköveket
használhatják. Varázslataikhoz a manát a hívők
imádságaiból nyerik. Sajnos én inkább
gonoszkodtam, ezért nem igazán tudom még, mit kell
cselekedni. Kérem, ha valakinek vannak tippjei, írjon nekem
a i_ep("pcdome","hu","warhawk");"> címre.
Köszi!
A gonosz oldal:
Fő varázslatai: Fireball,
Lightning, Mega Blast, Pack of Beasts. Faluiban a félelem uralkodik,
ha az embereknek szükségük is van valamire, nem fontos
istenük számára. Másik falukat meghódíthat,
de akár el is pusztíthatja. Varázslataihoz a manát
áldozatokból nyeri. Meg kell jegyeznem, hogy a gonosz isten
nem bolond isten. Lehet, hogy jó móka falukat kiirtani, de
ez előbb-utóbb saját halálodhoz vezet! Tehát
csak óvatosan azokkal a villámokkal!
Mivel én inkább ezt az oldalt preferálom,
ezért kicsit több dolgot tudok róla leírni. Első
és legfontosabb dolog, hogy nagyon sok breeder kell, mert - főleg
az utolsó pályákon - iszonyatos mértékű
áldozások lesznek! (A negyedik szigeten pl. spiritual shield kell,
hogy a tűzlabdákat megállítsd, de ez a varázslat
folyamatosan szívja a manát!) Ezért érdemes minimum
a lakosság felét breedernek beállítani. Második
legfontosabb, az élelmezés. Nem akarjuk, hogy gyorsan meghaljanak,
mivel úgy csak 5-6000 manát érnek (humanitás über
alles... J ). Tehát kb. 30 emberre kell egy egységnyi búzamező
(4 scaffold = 1 búzamező), illetve egy farmer, aki megműveli, de
inkább kettő. Amire nem kell figyelni, az a házépítés.
úgyis előbb-útóbb áldozatként végzik,
minek azzal még vesződni... :)
Mindkét oldalhoz tartozó
megjegyzések:
Van egy nagyon nehéz mozzanat
a játékban, ez pedig a passzív/aktív vonal!
Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül okos megoldás a
falulakók összes kívánságát kielégíteni,
mert könnyen ellustulhatnak. Ellenben van néhány mozzanat,
amit neked kell megtenned, pl. házépítés (bár,
hallottam már olyat, hogy bizonyos esetekben a falulakók,
vagy a Lény segít építeni). Tehát kétszer
is gondold meg, mit, és mikor csinálsz!
4. Mivel találkozhatsz Eden világában?
4.1. Emberek:
Mágikus erőd, mi több
egész lényed alapjai. Minél több van belőlük
annál jobb. Mit kell tudni róluk? Először is,
szeretik, ha lenyűgözik őket. Dobálj felettük
pár követ, vagy fát (esetleg lényed ürülékét...),
hidd el tetszeni fog nekik! Az már kevésbé, ha a mutatványhoz
őket, esetleg egy-két tűzlabdát használsz.
Persze ennek is megvan a szépsége... :) A következő,
hogy nem átallnak különböző dolgokban hiányt
szenvedni! Hát igen, emberek... Hogy éppen mi kell nekik, azt
a raktáradnál lévő zászlókon
láthatod. Minél magasabb egy zászló, annál
inkább szükségét érzik a dolognak. Megéri
egyébként kielégíteni ezeket az igényeket,
mert általában ha érzik, hogy tőrödnek
velük, valamennyivel több manát "generálnak"! Mint
említettem, mágikus erőd forrásai. Manát
imáikból nyerhetsz, de hogyan oldod meg, hogy imádkozzanak?
Egyszerű. Amint meghódítasz egy népet (meghódítás
alatt azt értem, hogy hinni kezdenek benned, nem pedig, hogy földig
romboltad a falujukat), akkor megépül egy imahely a templomod
körül. Hogy az emberek odamenjenek imádkozni, a totemet
kell használnod. Ez az a magas oszlopszerű építmény
a város közepén, lényed alakjával a tetején.
Minél magasabbra emeled, annál többen mennek imádkozni.
Figyelj arra, hogy meghúzd a határt az imádkozók
száma, és a dolgozók száma közt, hiszen,
ha mindenki imádkozik, akkor lehet, hogy több manád
lesz, de nem fogsz tudni terjeszkedni! Még valami! Sajnos az ima
embereid minden idejét elveszi, így enni sincs idejük
elmenni. Ha tehát látsz egy "éhesek vagyunk" zászlót
az imahely mellett (Könnyen rá lehet ismerni), akkor dobjál
le nekik egy kis ennivalót. Persze fel is lehet áldozni őket,
de ennek vannak negatívumai. Először is - bár
nagy mennyiségű manát kapsz egyszerre - ez a manamennyiség
csak akkor nő, ha folyamatosan áldozol fel embereket (itt
jegyzem meg, hogy a köveken kívül mindent fel lehet áldozni!),
míg imádkozásnál ugye folyamatosan nő
a szint. Ezenkívül egy jóságos isten nem áldozza
fel az embereit!
Ha embereid nem imádkoznak,
akkor két eset lehetséges. Vagy mindennapi tevékenységeiket
végzik (esznek, alszanak, fát gyűjtenek, stb...), vagy
egy speciális munkát végeznek. Ezeket a munkákat
te tudod meghatározni. Lássuk csak, milyen munkák
is vannak:
- Breeder - "szaporodó" (elnézést,
de nincs jobb szavam rá :) )
- Harvester - mezőgazdász
- Builder - építész
- Fisherman - halász
- Forester - erdész
- Trader - kereskedő
- Missionary - hittérítő
- Craftsman - ács
Akik ezeket a munkákat végzik
(illetve CSAK ezeket, tehát te osztottad be erre), discipline-oknak
hívjuk. Róluk azt kell tudni, hogy életük végéig,
illetve amíg meg nem változtatod őket, a számukra
kijelölt munkát végzik, és addig nem mennek imádkozni,
amíg van rajtuk kívül nem discipline ember. A speciális
munkákat úgy tudod nekik beosztani, hogy a munkájuknak
megfelelő helyre teszed le őket.
- Breeder - férfit nő
mellé, nőt férfi mellé; egy szív fog
megjelenni felettük
- Harvester - búzamezőre
kell letenni, stilizált bála fog megjelenni
- Builder - bármely félkész
épület mellé kell letenni, téglák fognak
megjelenni
- Fisherman - halban gazdag vízrész
mellé kell letenni, stilizált hal fog megjelenni
- Forester - fa mellé, fejsze
fog megjelenni
- Trader - meg nem hódított
város raktára mellé, egy stilizált teherhordó
fog megjelenni
- Missionary - meg nem hódított
város bármely lakóépülete mellé
kell letenni, egy jin-jang jel fog megjelenni
- Craftsman - a workshopba kell tenni,
és ott fog dolgozni. Egy szöget beverő kalapács
jelenik meg a feje felett
Ha azt akarod, hogy tovább ne
végezzél az adott munkát, vedd fel őket, és
kicsit rázd meg jobbra-balra a kezed. Discipline-okat onnan lehet
elsőre megismerni, hogy aranyló ragyogás veszi őket
körül.
4.2. Állatok:
Két részre oszthatjuk őket.
Vannak a veszélyes állatok (farkas), és a nem veszélyesek
(összes többi). A nem veszélyes állatokat viszont
ételként fel lehet használni. Illetev a döglött
farkasok is mehetnek a raktárba, de csak, ha tuti döglöttek!
Más hasznuk nincs.
4.3. Másik istenek:
A történetben összesen
három isten ismersz meg. Nemezis-t, mely a fő ellenséged,
Lethys-t, aki Nemezis szövetségese, a harmadik szigeten pusztíthatod
el, és Khazar-t, akivel a második szigeten kötsz szövetséget,
és mellesleg azon a szigeten is pusztul el. Találkozhatsz
persze még más istenekkel Skirmish játékban,
illetve Multiplayer játékban.
4.4. Titánok:
Más néven lények,
kreatúrák, szent állatok. Isteni lényed fizikális
megtestesítői. A gondozásukkal fog elmenni időd
jelentős része. Bővebben majd a saját fejezetükben.
4.5. Más lények:
Ezek egyenlőre az Ogrékban,
illetve a Gremlinekben kimerülnek. Mindegyikük ellenséges.
4.6. Tekercsek:
Eredeti nevükön scrollok. Két
fajtájuk van, arany és ezüst színűek. Az
arany színűek a történet előrehaladását
szolgálják, megoldásuk kötelező, az ezüst
színűeket nem fontos megoldani, de mindegyik után különböző
nyereményeket kapsz.
4.7. Természeti elemek:
Azaz a fák és a kövek.
A fák használata egyértelmű, belőle lesznek
az épületek. A köveket több dologra lehet használni.
Egyszer ugyebár lehet pusztítóeszközként.
Megfogod, aztán nekidobod az ellenség falujának. Ennek
a fejlesztett változata az un. máglyarakás technika.
Pár követ egy rakásra pakolsz, majd rápakolsz
pár fát. Ezután rájuk dobsz egy tűzlabdát,
és vársz egy picit. A fák felgyulladnak, és
felhevítik a köveket. Ilyenkor az égő fákat
is lehet dobálni, de az igazi móka a tűzforrón
izzó kövek dobálásában van! Hamradik felhasználási
módjuk az, hogy szépen leraksz egy követ a városod
közepén. Ha vannak olyan embereid, akiknek semmi dolguk, akkor
egy idő múlva elkezdenek táncolni körülötte,
feltöltik energiával. Ha egy ilyen feltöltött követ
(akkor van feltöltve, mikor a kő alja elkezd villogni, illetve
megjelenik a logód felette) átraksz egy ellenfél falujába,
akkor igen nagy mennyiségű hit pontot kapsz, szóval
megéri minél többet csinálni! Ráadásul
akárhányszor felhasználhatod! és az utolsó
jó dolog vele kapcsolatban: A szentjános bogarak nappalra
általában kövek alá gyűlnek, és
ott varázslatokká alakulnak!
5. Varázslatok listája, avagy mivel is pusztítsunk? :)
Alapvetően három fajta varázslattípus
van. Pusztító, nem pusztító, és lényre
ható. A pusztítók pusztítanak, a nem pusztítók
nem pusztítanak, a lényre hatók pedig csak a lényekre
hatnak. :) A legtöbb varázslat két szinten lehet fejlesztve,
ezek az Incrase, és az Extreme. Ezek nem feltétlen ugyanazok,
mint amikor egy varázslat valamelyik feladattól fejlődik!
Ezen kívül még a csodák is fejlesztik egyes,
a népekhez kapcsolódó varázslatokat. A fejlesztések
igen jótékony hatással vannak a varázslatra,
példának okáért, míg egy tűzlabda
varázslatnál alap szinten egy labdát dobálhatsz,
incrase szinten már hármat, extreme szinten pedig ötöt.
Nem is beszélve az amúgy is igen erős megablastról,
mely extreme szinten egy lövésre pusztít ki akár
egy egész falut! Tehát nézzük sorban a varázslatokat!
Food miracle: Ételt tudsz vele varázsolni.
Egy szinten erősíthető. Az azték csoda van rá hatással.
Wood miracle: Fát tudsz vele
varázsolni. Mindkét varázslatra igaz, hogy ha a raktárod
bejárata fölött kezded nagyon gyorsan ellőni, akkor
sokkal többet tudsz varázsolni belőle! (egészen
a patch kiadásáért, ahol többek közt ezt
a bugot is kijavítják) A kelta csoda van rá hatással.
Forest miracle: Egy mágikus
erdőt tudsz vele varázsolni. Ajánlom, hogy a varázslat
után rögtön locsold meg egy kicsit! A varázslat
egyébként lehet támadó is. Elég, ha
az ellenfél falujába varázsolod, majd rádobsz
egy tűzlabdát. :)
Water miracle: Esőt varázsolsz.
Lehet vele fákat, búzamezőt öntözni, illetve
égő dolgokat eloltani. (Jééé, biztos
senki nem gondolta volna...) Egy szinten lehet erősíteni. A
kelta csoda van rá hatással.
Physical Shield miracle: Egy félgömböt
varázsolsz, amely minden fizikai támadást visszaver!
Ilyenek a kövek, fák, emberek dobálása. Ellenben
varázsolni lehet a belsejében! A tibeti csoda van rá
hatással.
Spiritual Shield miracle: Az előző
ellentéte. Varázsolni nem lehet, sőt a varázslatokat
visszaveri (pl. tűzlabdát), de nyugodtan lehet kövekkel
bombázni az alatta levő dolgokat. Mindkét pajzsra
jellemző hogy megjelenésük után folyamatosan
fogyasztják a manát! A tibeti csoda van rá hatással.
Miracle Flock of Birds: Egy adag galambot
(sirályt?)/denevért enged el, beállítottságtól
függően. Az eredmény viszont mindig ugyanaz: Az ellenséges
faluk fölött elrepülve tetemes mennyiségű belief
pontot lehet szerezni! Ajánlatos gyakran használni, ha lehet!
A kelta csoda van rá hatással.
Teleport miracle: Nevéből
adódóan teleportálni lehet vele dolgokat. Kettőt
kell elhelyezni belőle.
Heal miracle: Meggyógyítja
az embereket/lényeket. Egy szinten fejleszthető. A japán
csoda van rá hatással.
Fireball miracle: A legjobb varázslat,
ha belejössz. A tűzlabdának csak az irányát,
a lendületét és a magasságát kell megadni,
aztán megy és pusztít! A profik legerősebb
fegyvere! Két szinten fejleszthető. Az azték csoda
van rá hatással.
Storm miracle: Egy területen esőfelhőt
csinálhatsz vele. Első szinten nem sokat ér, de extreme
fokozatban látványos és pusztító. Két
szinten fejleszthető. A norvég csoda van rá hatással.
Lightning miracle: A másik nagyágyú,
a villámlás. Két szinten fejleszthető. Az azték
varázslat van rá hatással.
Pack of Beasts: Egy csorda farkast
enged el, akik minden élőre rávetik maguk, legyen
az ember, vagy állat. A kelta csoda van rá hatással.
Megablast: Az abszolút pusztító.
Akcióban láthatod, mikor Nemesis elpusztítja Khazar
faluját. Két szinten fejleszthető. Az azték
csoda van rá hatással.
Weak Creature: Legyengíti a
lényt.
Strong Creature: Felerősíti
a lényt.
Freeze Creature: Lefagyasztja a lényt.
Grow Creature: Megnöveszti a lényt.
Shrink Creature: Lekicsinyíti
a lényt.
Compassion Creature: Barátságossá
teszi a lényt.
Angry Creature: Gonosszá teszi
a lényt.
Invisible Creature: Láthatatlanná
teszi a lényt.
Holy Flies: Bolhákat enged a
lényre, aki ettől vakarózni kezd.
A lényre ható varázslatok
csak bizonyos ideig élnek!
5.1. A varázslatok manaigénye:
Varázslat | Első szint | Második szint (incrase) | Harmadik szint (extreme) |
Food | 7000 | 10000 | N/A |
Wood | 7000 | N/A | N/A |
Forest | 13000 | N/A | N/A |
Water | 5000 | 7000 | N/A |
Physical Shield | 7000+ | N/A | N/A |
Spiritual Shield | 7000+ | N/A | N/A |
Flock of Birds | 12000 | N/A | N/A |
Teleport | 15000 (*2) | N/A | N/A |
Heal | 6000 | 9000 | N/A |
Fireball | 3500 | 7000 | 10000 |
Storm | 8000 | 15000 | 20000 |
Lightning | 5000 | 7500 | 10000 |
Beast | 14000 | N/A | N/A |
Megablast | 16000 | 32000 | 60000 |
Varázslat neve | Manaigény |
Weak | 8000 |
Strong | 8000 |
Freeze | 8000 |
Grow | 7000 |
Shrink | 6000 |
Compassion | 6000 |
Angry | 6000 |
Invisible | 9000 |
Holy Flies | 8000 |
6. Népek
Eden világában az emberek
népekbe tömörültek. Minden népnek megvan a
maga sajátos építészeti stílusa, a maga
csodája, és a maga varázslatai. Az alábbi nyolc
nép él Edenen:
Kelták: Csodájuk a természeti
és az időjárási varázslatokat erősíti,
és növeli az egy fából nyerhető nyersanyag
mennyiségét.
Egyiptomiak: Növeli a Flock of
Birds erejét (nem fejleszti!), és csökkenti a teleport
manaszükségletét, valamint növeli az emberek ellenálló
képességét.
Tibetiek: Erősíti a Pack
of Beasts varázslatot, és kevesebbe kerül az összes
Shield varázslat.
Aztékok: Erősíti
a pusztító varázslatok erejét (Evil ugrál
örömében), és az imádkozók ugyanannyi
idő alatt több manát imádkoznak.
Görögök: A Pack of Beasts
erejét növeli a csoda, és a gyerekek gyorsabban születnek
tőle.
Norvégok: A legjobb. A csoda
növeli az étel, fa és vízi varázslatok
erejét, növeli a búzamezőkről és
a vízből nyerhető étel mennyiségét,
és csökkenti az épületek fa igényét!
Indiánok: Felgyorsítja
a falulakókat, és növeli a villámok erejét
a csoda.
Japánok: A csodától
erősödnek a gyógyító varázslatok,
növeli a születések esélyét, és csökkenti
az emberek ételigényét.
Minden egyes csodára jellemző,
hogy tetemes mennyiségű fa kell hozzá, és minél
többen hisznek az adott népcsoportból benned, annál
nagyobb lesz.
6.1. Más faluk meghódítása:
Tegyük fel, hogy van egy semleges falu a közeledben, amit meg
akarsz hódítani. Egy semleges faluban összesen 500 belief
(hit) pontot kell szerezni, hogy higgyenek benned. Az aktuális szintet
meglátod, ha a falu totemjén tartod egy ideig a kezed. Minél
kevesebb van kiírva, annál jobb. Hogyan érheted el
ezt? Több mód is van rá, nézzük sorban:
(Megjegyzem, ez nem az összes mód, mindenkinek a saját
kreativitására bízom, hogy még miket talál
ki...)
- Lényed segítségével. Beviszed oda a lényedet,
és beállítottságodtól függően
rárakod a kedvesség, vagy a gonoszság pórázát,
majd hozzákötöd egy házhoz. Ennek előnye
az, hogy nem kell odafigyelned, csak ritkán. Hátránya,
hogy nagyon lassan megy. Az mondjuk egy előny, ha a lényed
nem feltétlenül áll neki elpusztítani mindent.
- Varázslatok. Itt a beállítottságtól
függ minden. Szinte az összes varázslat bejön, a
lényeg, hogy ne mindig egyet erőltess, mert könnyen
megunják. Mindenféleképp érdemes egy flock
of birds-el kezdeni, aztán rajtad múlik. A shield-ek nagyon
be szoktak jönni, meg a villámlás.
- Dobálózás. Köveket, fákat, embereket.
A lényeg, hogy nem feltétlenül kell telibe lőni
az épületeket, elég ha alacsonyan elszállnak
felettük. Ennek egyik módja a hulladobálás, mikor
is a halott emberek csontvázát fogják, és elkezdik
a város felett dobálni, aztán elkapni. Ez elég
sok pontot hoz, külső szemlélő számára
pedig igen poénos, ahogy egy falu felett egy-két csontváz
elkezd Supermant játszani.
- Hittérítők. Három szó: Lassú,
lassú, lassú!
- Varázskövek. Egyszerűen leteszed a város
közepére és vársz egy picit. Mindig bejön.
- Etetés: Ez mondjuk a varázslatok egy vállfaja,
de általában külön emlegetik. A lényeg,
hogy figyeled, mi kell falunak, és mindig azt adod.
- Scaffold dobás. általában nagyra értékelik
a faluban, ha átadsz nekik egy-két ház alapot.
Persze a fenti megoldások egy részéhez szükségeltetik,
hogy a falu a SEI-n (SEI = Sphere of Influence; Az a terület, amin
belül varázsolhatsz) belül, vagy közel legyen. Ha
már egyszer meghódítottad a falut, akkor viszont megéri
megtartani, úgyhogy valamennyire azért gondoskodj róla,
mert könnyedén elfoglalhatja az ellenség! Hogy mennyien
hisznek benned, azt szintúgy a totemen tudod megnézni. Ha
a számláló nullára esik, akkor a falu vagy
megint semleges lesz, vagy egyik ellenfeled kaparintja meg.
7. A teremtmények
7.1. Kezdetek
Tegyük fel, hogy megvan a lényed. Hogy milyen, az most lényegtelen.
Mit is lehet vele kezdeni? Először is meg kell tanítani
az alapvető dolgokra, mint evés, ivás, stb... Ezek a
legfontosabbak, mert már itt el lehet rontani a dolgokat. Szabd
meg, mit ehet, és mit nem, honnan ihat, hol végezheti el
a dolgát. Ha valamit jól csináld, dicsérd meg,
simogasd, ha valami rosszat, akkor pedig fenyítsd meg!
7.2. A pórázok
Három pórázfajta van. A tanulás, a kedvesség,
és a gonoszság póráza. A nevük azt hiszem
el is mondja, mire valók. Azt azért megjegyzem, hogy a lényed
mindegyik pórázban tud tanulni, csak a tanulás pórázában
jobban! A pórázok, azon kívül, hogy a lény
lelkiállapotát befolyásolják, még arra
is jók, hogy kikösd velük. Fogd meg a póráz
végét, majd kattints duplán valamire. Ha azt akarod,
hogy a pórázt újból te foghasd, nyomd le az
L gombot!
7.3. A lényed tanulása
Sokmindent meg tud teremtményed tanulni. Hogy mit tanult meg, azt
láthatod a templomban a Creature Cave szobában, illetve kijelzi
a program, ha éppen megtanult valamit kedvenced. Az biztos, hogy
elsőre semmit nem fog megtanulni, ezt ne is várd. Egy lény
neveléséhez nagyon sok türelem kell. Tanítsd
meg a varázslatokra (Ajánlom, hogy először a
food, wood, water hármast, mert akkor később már
maga is el tudja látni a falvakat), a totem használatára,
táncra stb...
7.4. Harc
Ha két ellenséges lény találkozik, és a gonoszság
póráza van rajtuk, akkor harcolni kezdenek, feltéve, hogy
a két lény közel megegyező méretű/korú.
Harcban, ha akarod te irányíthatod kedvenced, ha akarod magától
megy. Ha nem akarod irányítani, dupla-klikkel kiléphetsz
az arénából, bár sajnos a lények maguktól
nagyon buták. Harcon belül lehet használni varázslatokat,
illetve speciális mozdulatokat. A harcnak akkor van vége, ha az
egyik lény energiája nullára csökken. Akkor az adott
lény meghal, de azonnal feltámad gazdája templomában,
és csak egy kis önbizalmat veszít.
Többet nem igazán akarok írni a lényekről,
mert ez az a része a játéknak, ami emberenként
más és más. Gondozd szeretettel állatod, és
meglátod, később még hasznodra lesz!