26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Half-Life: Blue Shift

Az újabb Half-Life kiegészítés sajnos igen rövid történetre épül.

Írta: Warhawk 18 hozzászólás

Van egy játék, amit bármelyik unalmas órámban elővehetek, és egy install után tuti jól szórakozom vele, akármennyire is tudom előre az eseményeket. A játék neve Half Life. Valahogy mindig megfog az a "ki akarok jutni innen" hangulat, a gondolkodtató, ügyességi és akció részek (szinte) tökéletes aránya. Mikor az Opposing Force-t végigjátszottam - bár az is tetszett - éreztem, hogy innen kimaradt valami, ámbár nagyon jól eltitkolták. Most pedig itt van a Blue Shift, a sorozat (remélhetőleg) utolsó része, mely bizonyos helyeken túlszárnyalta az elődöt, viszont egészét nézve igen erősen bele kellene húznia, hogy a nyomába érhessen. (Azt talán így elöljáróban nem árt még tudni róla, hogy a Blue Shift eredetileg a HL Dreamcast verziójának lett volna része, viszont a konzolos változat végül mégse készült el, így aztán a PC-s piacon jelentek meg az új történettel.)

Az első meglepetés akkor ért, mikor elindult a CD autorunja, és megtudtam, hogy nem szükséges installált Half Life-nak fent lenni a gépen, hogy fusson a program, sőt a CD-re még az Opposing Force is felfért (amihez viszont - ügyes üzleti fogásként - szükséges az eredeti progi!), ami bár határozottan jó pont, azt az érzést sugallta, hogy itt bizony nem fogok hosszú órákig izzadni. Előre megsúgom, helyesen.

Kezdjük talán a történettel. A kiegészítő a változatosság kedvéért most is a Black Mesa komplexumban játszódik, mi pedig a biztonsági személyzet egyik jeles tagját alakítjuk. Ez egyébként nem túl meglepő, hiszen ezek az úriemberek voltak az egyedüliek, akiket az eddigi részekben nem irányítottunk (habár én szívesen kipróbálnám egy szörnyként is a játékot). Feladatunk pedig - mily különös - újból csak a menekülés lesz. Tehát itt nem történt jelentős átalakítás, ami végül is nem olyan hatalmas probléma, hiszen a "Nagy Öreget" sem (csak) a sztorija miatt szerettük. Az már viszont nagyobb baj, hogy a játékot normál szinten bő 3 óra alatt végig lehet vinni! Azaz éppen akkor lesz vége, mikor az ember belerázódna! Ez mondjuk eléggé lehangoló volt, pláne, mert az egész játék során nem találkoztam egy olyan résszel sem, ahol pár percnél többet kellett volna gondolkodnom, vagy ahol meg kellett dolgoznom, hogy a többszörös túlerőt legyőzzem.

Apropó túlerő! Azt mondjuk elvártam volna a kiegészítőtől, hogy ellenség, vagy fegyver fronton hozzon valami újdonságot, de úgy néz ki, hogy ez a fejlesztőknek túl nagy munka lett volna, sőt! Az idegen fegyverek például tökéletesen kimaradtak, azaz lesz két pisztolyunk, két erősebb lőfegyverünk (shotgun és géppuska ugyebár), a szokásos rakétavető (amit egy tank elleni harcon kívül sehol másutt nem kellett bevetni), és a szokásos robbanóanyagok (gránát és távirányítós szeretetcsomag), melyeket szintén kb. egyszer kellett a játékban bevetni. Az ellenségek is maradtak a megszokottak (van ugyebár a "trutyi hadsereg", az arcraragadós, a teleportálós, a vonyítós, az repülős és a méhecskés trutyival - gamer nyelven "élienek", nomeg a kommandósok, akik még mindig okosak, de azért egy Q3, vagy egy UT botjaival nem vehetik fel a versenyt), ámbár az Opposing Force alienjei közül itt nem tűnik fel egy se (pedig, ha már a CD-n van, legalább ennyit elvártam volna). Mindez persze nem rontotta volna (ennyire) el a jókedvemet, ha legalább van valami combos kis főellenség, de úgy látszik, erre se tellett, mert a főgonosz, mint olyan teljes egészében kimaradt a játékból.

Nos ennyit a játékélményről, nézzük inkább a technikai dolgokat! Az magától értetődik, hogy nem kell valami sokat elvárni a látványtól, mivel a használt motor lehetőségeit már az előző részekben kimerítették - legalábbis eddig ezt hittem. Igen ám, de van a CD-n egy érdekes menüpont, melyben valami High Definition Pack nevű szörnyszüleményt akarnak felrakatni a kedves felhasználóval. Mivel először úgy sejtettem, hogy ez valami vadiúj online szerver progija lesz, vagy valami hasonló, próba-cseresznye alapon felraktam. Már ott meglepődtem, hogy megnézte, hogy a három rész közül melyik van fent, és felajánlotta mindegyikükhöz a telepítést. Nosza rajta, gondoltam, pláne, mert pár MB-nál többet nem foglalt az egész. Nos kérem szépen, ami ezután jött, az maga volt a Paradicsom! A látvány teljesen más lett, egy jelentős tupírozáson esett át! Az embereknek végre nem csak fel van festve az arcuk, hanem rendesen emberien néznek ki, talán még a mozgásuk is javult, a szörnyek szörnyebben néznek ki, és a fegyverek! Az összes átalakult kisebb-nagyobb mértékben! Ajánlom megnézni őket a képeken, a shotgun és a géppuska szerintem valami iszonyatosan jól meg lett csinálva! A helyszíneken nem vettem észre, hogy jelentős változást eszközölt volna a kiegészítő, bár szerintem élethűségben még mindig ez a program viszi el a pálmát (Ilyen vakító napsütéses külső részeket eddig legfeljebb a Serious Sam produkált).

Ami a fülcsemegét illeti, már erősen romlik a helyzet. A hangokkal nincs is baj, a szokásos minőséget hozzák, a zene viszont valami förtelmes. Mikor indul a játék (a szokásos vonatos bevezető van itt is), olyan hangok jönnek, mintha valami fémlemezt kongatnának előttem, és ez bizony később se nagyon javul! Viszont a készítőknek valamiért nagyon tetszhetett, mert az opcióknál csak ki, illetve bekapcsolni lehet, hangerőt a Windows hangerőszabályzójánál kell beállítani (ami viszont érdekes, hogy a hang résznél a HEV Suit hangereje ott maradt, viszont a játékban nekünk nincs ilyen cuccunk!)! Tehát ajánlom mindenkinek, hogy még a játék kezdete előtt húzza lejjebb a hangerőt, mert a minimum az lesz, hogy a mennyezet a fejére szakad!

Ami még nagyon elnyerte a tetszésemet, az a mozzanat volt, hogy most először lehet észrevenni, hogy tényleg egy élő komplexumban dolgozunk. A beszólások, a poén, amikor majdnem egy javító fejére robban egy panel, mind azt az érzetet erősítik, hogy ez is csak egy átlagos nap lesz, kivéve persze a kisebb-nagyobb üzemi baleseteket, áramingadozásokat. Ezenkívül nagyon sok jól eltalált utalás van mind az eredeti játékra, mind az Opposing Force-ra! Megtudhatjuk, hogy a tudósokat tényleg azzal kábították, hogy teleport technologiát kutatnak (mely ugyebár becsapás, a Half Life végén mondja el az ügynök nekünk az igazságot), használni fogjuk a régebbi prototípust (az újabb az volt, ami miatt az egész kalamajka kezdődött), aminek egyetlen hibája, hogy ahhoz, hogy a Föld két pontja között teleportálni lehessen, először egy jelerősítőt kell a Határvilágban bekapcsolni (azaz megint lehet járni Xen lila földjén és barna trutyijaiban), stb... Van egy rakás piciny mozzanat, megjegyzés, ami miatt tényleg meglesz a hangulata a játéknak.

Irányításilag a játék tökéletesen rendben van, aki már egyszer leült valaha FPS elé, annak nem lesz gondja vele. A multiplayer rész eléggé hanyagolható, de ezen nem csodálkozom. Nem multi játéknak készítették a Half Life-ot, hanem egyjátékosnak!

Most felvetődik a kérdés, hogy akkor végül is jó játék ez? Az kell mondanom, hogy igen, bár jobb lett volna, ha az Opposing Force előtt jelenik meg. Half Life fanoknak mindenképpen kötelező beszerezni, és aki az OF-t szeretné megszerezni, annak duplán jó vásár ez. Aki viszont csak hallott a Half-Life kultuszról, az ne ezzel a programmal kezdjen.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

75%
grafika
8
hangok
6
játszhatóság
8
hangulat
9
Pozitívumok
  • High Definition Pack
Negatívumok
  • Nagyon rövid
  • Kevés igazi újdonság

További képek

  • Half-Life: Blue Shift
  • Half-Life: Blue Shift
  • Half-Life: Blue Shift
  • Half-Life: Blue Shift
  • Half-Life: Blue Shift

Half-Life: Blue Shift

Platform:

Fejlesztő: Gearbox

Kiadó: Vivendi Universal Publishing

Forgalmazó: N-Tec

Megjelenés: 2001. június

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

okoska3000
okoska3000 [12750]
hehehe :D
Z-Master
Z-Master [20398]
hehe :-)
okoska3000
okoska3000 [12750]
Köszi, cirka másfélévet késtél, de sebaj, mindíg van új a nap alatt :-O
GaborMM
GaborMM [27]
HALF-LIFE: BLUE SHIFT

SZEMÉLYI ADATLAP


NÉV: Barney Calhoun

FOGLALKOZÁSA: Biztonsági őr, Black Mesa Kutatóközpont
TERÜLET: 3-as terület
MUNKAKÖR: 3-as szint

FELADAT: Őrizni a kísérletek eredményeit
MÁSODLAGOS FELADAT: Őrző-védő feladat
ELHANYAGOLHATÓ FELADAT: Saját biztonság


A napodat a kutatóközpont gyorsvasútjában kezded. Az utazás csak néhány percig tart, eközben elmagyarázzák neked mai feladatodat, amihez aznap semmi kedved nincs, mivel azt fontolgatod, mikor mondasz fel.

Insecurity
Amikor a vasút megáll, szállj ki, és indulj az ajtó felé. Pechedre az őr a másik oldalról nem tudja kinyitni. De várjunk! Egy másik vonat érkezik! Fedélzetén pedig egy köpenyes fickó utazik. Az a Freeman fickó. Nem tudja még, milyen munkát vállalt… De legalább barátságosnak tűnik. Végre sikerül kinyitni az ajtót, és bemehetsz. Odabent mindenki üdvözöl, és bocsánatot kérnek az incidensért az ajtóval. Indulj balra, le a lépcsőn, majd a központi szobába. Beszélj a biztonsági szolgálat főnökével, aki reméli, felkészültél a munkára. Három dolgot kell elintézned: a fegyvered felvenni, az egyenruhád magadra húzni, és ezután jelentkezni a főpultnál. Indulj balra, a Personnel Facilities tábla felé, és keresd meg az öltözőt. A te szekrényedre a CALHOUN feliratot írták fel. Vedd fel az egyenruhád, és menj vissza a központi szobába. Amikor felmentél, a főnök közli, hogy szükség van rád a G szektorban. Előbb azonban fel kell venned a fegyvered. Menj le a lifttel, és keresd meg a fegyverraktárat. Az ajtót a kapcsoló segítségével kell kinyitni. Amint megvan a fegyvered, lőhetsz egy párat a próbabábokon, hogy kipróbáld tehetséged. Ráadásul felvehetsz pár extra lőszert is, amire még szükséged lehet egyszer. Ha akarod, megnézheted a fánkot zabáló biztonsági őrt, Otist a lőtéren. Mint azt tudod, NEM lőhetsz le tudósokat, mert akkor elveszted állásod, és véget ér a játék. A videoszobában megnézegetheted a képernyőket, amiken a Black Mesa kutatóállomás nyüzsgő életét láthatod, már ha érdekel téged, és ha a munkád nem fontosabb, mint a vacakolás.Hmm - itt van az a Freeman fickó a képen-- Indulj el a H-E Particle Labs felé. Az őr, aki eddig nem engedett át, most már továbbenged. Itt tudósokat találhatsz, akiknek úgy látszik, mindene elromlik ma, segítsünk hát rajtuk! Ha utat akarsz nyerni magadnak, sajnos együtt kell működnöd a bázis dolgozóival. Nem csoda, hogy senki nem akar itt dolgozni… Az állomáson egy tudóst látsz, aki épp újságot olvas, és a vonatra vár. Elmondja neked, hogy a vonat azért késik, mert valamelyik tapasztalatlan kolléga a vonat vezérlőegységének javítása közben lecsapta a kapcsolószekrényt, és most a vonat nem kap áramot. Azonban senki nem ér rá meghúzni a kart. Segíts nekik, hadd legyen egy jó napjuk. Az állomástól jobbra mássz le a MAINTENANCE ACCESS nevű helyre. Indulj el a HIGH VOLTAGE felirat felé. Nyisd ki a kaput, és kapcsold fel a kapcsolót. Mozdítsd el az útban álló tárolót, nyisd ki az ajtót, és kapcsold be a zseblámpád. Amint magadhoz tértél, indulj el. Bent egy kapcsolót találsz, mely az OFF felé van fordítva. Fordítsd ON felé, és folytasd tovább utad a mellette lévő ajtónál. Egy másik helyiségbe érsz. Mássz fel a létrán, és haladj egyenesen. Mikor kijutsz, egy vonatot látsz, amelyben egy különös táskás fickó ül. Egy gombot találsz itt, amely vörösen világít. Amikor elmegy a vonat, a gomb zöldre változik. Nyomd meg a gombot, mire a híd leereszkedik, és át lehet menni a csatornán. Folytasd utad. Menj át a hídon, nyisd ki az ajtót, és menj fel a lépcsőn. Egy másik feliratra bukkansz, melyre a "Sector G - Main Access Lift" felé vezet. Ez az!
...És akkor beütött a katasztrófa.
Juss el a liftig, ahol már vár rád két doki. Nyomd meg a lift gombját, mert már ők is türelmetlenek. Hmm...ezeknek a dokiknak milyen rossz kedvük van! Amikor a második szintre ér a lift, a fények halványabbak lesznek, a szirénák bekapcsolnak, a hangosbeszélő pedig extrém mértékű energiaveszteségről számol be. Az egyik doki megjegyzi: ez biztos az Animalous Materials dolgozóinak a hibája, akik egy teleportot készültek üzembe helyezni Dr. Freeman vezetésével. Aztán megállt a lift. Majd újra elindult, de ekkor már mind a két doki érezte, hogy ez nem egy egyszerű műszaki hiba. A negyedik szinten a néger dokit agyoncsapja az áram, sötét lesz, és ekkor nézzünk ki az ablakon. Izgalmas jelenetet láthatunk, halálhörgésekkel és halott dokikkal. Aztán elindul a lift lefelé, és te elveszted az eszméletedet.
Au, a fejem! Mi a franc történt? Leszakadt a lift? Bizonyára. Szegény dokik meghaltak… Akkor mi is történt? Mielőtt a kábel elszakadt volna, valamilyen állatokat láttam szaladni a labor felé, olyanokat, amilyeneket az állatkertben sem láttam.
El kell tűnnöm innen.

Duty Calls
A lift elhagyása után egy halott biztonsági őrt marcangoló Houndeyes nevű szörnyekkel találkozol. Ewwwww. Vedd fel a feszítővasat, majd lődd szét a bajkeverőket. Vedd szemügyre a dobozokat, üsd szét őket frissen szerzett feszítővasaddal, és találsz némi lőszert. Feladatod, hogy kinyisd a főkaput, ami elektromos zárral van ellátva. Keresd meg a tápegységet a raktárhelyiségben, lődd szét, amitől kimegy az áram...és a fények. Kapcsold fel a zseblámpád, menj vissza az ajtóhoz, majd egyszerűen csak nyisd ki. A következő szoba valósággal a frászt hozza rád. Mindent elborít a sav. Öld meg az idegeneket, majd ugrálj át az asztalokon az ajtóig. Menj be, öld meg a rád támadó idegent, vedd fel a lőszert, majd mássz fel a létrán. Egy elrejtőzött dokival fogsz találkozni. Meglepődik, mikor meglát téged, és elmondása szerint az egyetlen kiút a csatornarendszer, mert az összes többi útvonal le van zárva. A bejutáshoz azonban az irodákban kell egy kaput megnyitnod. Azt azonban robbanóanyagok zárják el. A megoldás annyi, hogy egyszerűen felrobbantod a hordókat egy jó lövéssel. Miután felrobbant a hordó, menj be, és mássz le a létrán. Odalent a túloldalra való átjutáshoz használnod kell a szállítóliftet. A túlsó parton idegenek támadnak rád, öld meg őket, és indulj az északi alagút felé. Az ajtón bemenve egy North és egy South feliratú kart találsz. A North kar nem működik, húzd meg a South kart. Erre kinyílik az alagút ajtaja. Az alagút tele van ládákkal...és Houndeyes szörnyekkel. A ládákkal nem tudsz mit kezdeni, végezz a szörnyekkel, és bújj át a ládák között. Egy érdekes rébusz következik. Itt két daru található, és csak ezek segítségével tudunk eljutni a létráig. Egy vezérlőpult segít neked, a végrehajtandó lépések: (1) a kis ládától (2) a bal oldali lifthez,(3) a nagy ládához, (4) a jobb oldali lifthez, (5) a létrához, és felfelé. Itt van, hogyan csináld:

(1) Helyezd a kis ládát a bal oldali lifthez.
(2) Ereszd le a bal oldali liftet addig, ameddig nem tudsz ráugrani a kis ládáról.
(3) Emeld meg a liftet addig, amíg nem tudsz a nagy ládára felugrani.
(4) Ereszd le a jobb oldali liftet addig, amíg nem tudsz ráugrani, és így eljutni a létráig.

Utad folytatásakor egyből rád támadnak, de te ne hagyd magad. Öld meg őket, és keresd meg a B-03 számú létrát. A létra alján végre megtalálod a csatornákat, és a víztisztító berendezést. Először jobbra indulj el. Ugorj le a létráról, és keresd meg a szelepet. Forgasd el a kereket. Erre az egész helyiségben drámaian emelkedik a vízszint, de ez nekünk jó is lehet, mert elindulhatunk felfelé. Utunk folytatásakor gőz zárja el az utat. Menjünk le a létrán, és keressük meg a következő szelepet. Forgassuk el. [ez a sok Valve és Gear nem utalás a Half-Life készítőire? ;)] A gőz eltűnése után folytassuk utunkat. Egy halott tudóst találunk itt, egy shotgunt, és egy létrát, amely azonban túl magasan van. Vedd fel a shotgunt, és indulj el egy másik irányba. Haladj tovább az itt található folyosón, és egy vezérlőterembe jutsz. Fordítsd el a kart, és nézz ki az ablakon. Robbanóanyagokat, és néhány idegent látsz ott kint. Öld meg őket, mert a láda még kelleni fog. Menj vissza a kerekekhez. Most bal felé indulj el, és mássz fel a létrán. Lődd le a plafonról lógó csápokat, ugorj be a vízbe, ússz be a jobb oldali nyíláson, forgasd el a kereket, mire a vízszint emelkedni kezd. Te pedig ússz ki gyorsan a felszínre, mivel a víz felemel téged a padlóig. Ha ez megvan, menj be az ajtón, és öld meg az idegeneket. Amint elindulnál, egy Alien Slave ráteleportál az útra, és beszakad alatta a járat, ami nem lenne nagy gond, de neked arra kell továbbmenni. Semmi gáz, ugorj rá a bal oldali nagy csőre, amely lefelé vezet, és mássz arra. Azért előbb nézz a hátad mögé, mert ha nem teszed, kellemetlen meglepetés érhet. A cső végén ugorj vissza a járatra, és ekkor egy fémpallós helyiségbe jutsz. Szörnyű látvány tárul szemed elé: két zombi épp ledob a mélységbe egy biztonsági őrt, és úgy tűnik, most téged akarnak megtámadni. Természetesen ne hagyd magad, végezz velük, majd indulj tovább a folyosón Egy savköpő szörnnyel fogsz találkozni, habozás nélkül végezz vele. Itt találsz majd shotgun lőszert, és egy liftet is. Az alagút végén találsz majd egy kapcsolószekrényt, kapcsold fel a kart, és menj vissza a lifthez. Eljutottál a robbanó ládákhoz, ha nagy nehézségek árán is. Told bele a ládát a csatornába. Erre felrobbannak a nagy kerekek lapátjai, és te lesodródhatsz az árral. A csatorna végén egy létrát találsz, használd ezt a kijutáshoz. Föntről két ember hangját hallod, akik nem tűnnek barátságosnak.

Ó, ISTENEM!! Nem hiszem el, amit látok. Itt a katonaság, és megöli az ártatlan biztonsági őröket? Lehet, hogy odafent már mindent tudnak, de szándékosan nem hagynak egy túlélőt sem? Ennél rosszabb már nem is történhetne. Hogy én minek jöttem ide dolgozni! Találnom kell egy kiutat. Itt egy létra felfelé vezet, meg kell kockáztatnom a kijutást.
Captive Freight
Ha minden igaz, most jutottál ki a felszínre. Bal oldalt egy ládát látsz fegyverekkel és lőszerrel, de ahhoz, hogy eljuss oda, szét kell lőnöd a két gépágyút. Menj oda lassan, durrantsd szét őket, és vedd fel a felszerelést. Haladj tovább, és keresd meg a nagy ajtót. Használd a kapunyitó berendezést, mire az ajtó kinyílik, és egy alagútba jutsz. Bent egy terepjárót látsz, mellette egy halott biztonsági őrrel. Úgy tűnik, a mai nap már csak ilyen. Mindenesetre vedd fel az őr Magnum pisztolyát, jó szolgálatot tesz. Az út végén a katonaság rád támad, és bezárja a továbbjutást jelentő ajtót, mielőtt te átmennél rajta. Menj vissza a terepjáró előtti szobába, robbantsd be a kaput, és forgasd el a STEAM TUNNEL ACCESS feliratú kereket. A fedél kinyílik, te pedig újfent lemászhatsz a mélybe - a titokzatos Black Mesa alagútrendszerbe. Az alagutak egyenesen előre vezetnek. Ebből az következik, hogy neked is egyenesen kell menned, használd a gránátokat a savköpők semlegesítéséhez. Használd a kereket a továbbjutáshoz. A következő területen az eltörött csövekből tör fel a gőz. Újfent a kereket kell használnod a gőz elzárásához. Itt víz alatt is kell menned, mivel a kapunyitó kerék a vízszint alatt van. Forgasd el a kereket, és menj be az ajtón. Néhány headcrab és savköpő kiiktatása után rábukkansz egy liftre. Szállj be, és indulj fel. Ez a terület is egyenes, legfeljebb az életedre törő Alien Slave-ekkel és Headcrabekkel gyűlhet meg a bajod. Legjobb stratégia, ha a robbanó ládákat lövöd szét, legalább spórolsz a lőszerrel. A MAINTENANCE AREA területen helyrepofozhatod magad, ha megsérültél - a ládák mögé egy elsősegélynyújtó berendezés van elrejtve. Menj vissza a jelzéshez, és keress magadnak egy utat. Van is egy, csakhogy elektromos áram járja át, és csak akkor tudsz átmenni, amikor ez az áram megszűnik, jól számítsd ki, mikor futsz át. Az út másik fele sem jobb, valaki elbarikádozta. Használd a ládát, told a barikádhoz, ugrálj fel rajta, majd ugorj be a szellőzőnyílásba. Kapcsold fel a zseblámpád. Öld meg a rád támadó idegeneket, és haladj a pálya másik fele felé. Itt találsz egy felfelé és egy lefelé vezető lépcsőt. Először menj le, itt egy halott biztonsági őrre bukkansz, vedd fel páncéljának energiacelláit, és menj fel. Készülj fel a harcra. Ugyanis felfelé menet rád támad a katonaság. Öld meg őket, és vedd el tőlük az M16-os gépfegyvert. Az irodában egy haldokló tudóssal találkozhatsz, aki elmondja, hogy a megmenekülésednek csak egy lehetősége van, ha a fejlesztés alatt álló berendezésüket használod. Ennek a helyét csak egy Dr. Rosenberg nevű tudós tudja, őt kell megkeresned - és ez lesz a te következő feladatod. A kereséshez azonban Black Mesa rakodóterületeire kell merészkedned. Ráadásul a katonaság mindenütt a nyomodban van. Szerencsédre még nem ismernek annyira, és nem is te vagy a fő célpontjuk, úgyhogy talán elmehetsz mellettük. A tudós elhagyása után újabb katona támad rád. Öld meg, menj tovább a folyosón, és indulj el a lépcsőn. Azonban csak az első szint ajtaján tudsz majd kimenni, itt újabb három katona akar megölni, de persze ez semmiség. Menj ki az ajtón, ahol egy sereg katona vár az újabb parancsra. Vadászd hát le őket, nehogy még több ártatlan embert öljenek meg. A következő ajtó nem nyílik, keress hát másik utat. Egy katona lövöldözik az egyik ablakból, vadászd le, és ugrálj fel a ládákon hozzá. Ugorj be az ablakon. Amint beugrottál, indulj balra, mert a jobb oldali ajtó most nem lényeges. Menj be a WAREHOUSE SECURITY nevű szobába. Lődd szét a zárat, és pakold meg magad lőszerekkel. Ne hagyd ott az asztalon álló shotgun lőszert se. Ezután egy katonáktól hemzsegő területre jutsz. (NE menj a Parcel Receiving területre, mert a katonák itt gránátokkal hajingálóznak.) Ölj meg mindenkit, és nyisd ki a konténert, ahol egy tudós volt (pechedre nem Rosenberg). A bal oldali hűtőkamra tele van idegenekkel - pechedre nem fagytak meg mind, ezért inkább ne is próbálkozz a bemenéssel. Ha akarod, és mindenkit megöltél, elmehetsz a Parcel Receiving területre, ahol tudósokra bukkansz. Elmondják, hogy a katonaság válogatás nélkül mészárol le mindenkit. Többet nem tudnak, viszont meggyógyítják sebeidet. A helyes út továbbra is előre vezet. Öld meg a katonákat, és haladj a rakodó felé. Itt a katonaság armadája újra az életedre tör. Használd fegyvereidet a kiirtásukhoz. Ezután keresd meg a ".50 CAL MOUNTED MACHINE GUN" feliratú dobozt. Nyisd fel. Az egyik vasúti kocsiba egy doki rejtőzött, de nem tud kijönni. Nem csoda, kábeltekercsek zárják el az utat, lődd hát ki a támasztékot alóluk, erre mindkettő elgurul, és kiszabadul a doki. De amilyen a te szerencséd, ez se Rosenberg. Most lesz szükséged a talált gépfegyverre. Ugyanis megérkezik az újabb csapat katona, akik társaik halálát látva elindultak a titokzatos mészárló után. Addig lődd őket, amíg mindet ki nem nyírtad. Fontos, hogy lelődd őket, tehát ha a gépágyúval nem sikerül, akkor menj utánuk, és kézileg nyírd ki őket. Azt se feledd, hogy mindenütt ott vannak, tehát tedd őket hidegre. Ha ez megvan, menj tovább az alagútban. Az út végén felbukkan egy veszélyes fegyver is, egy működőképes tank. Szerencsére az ágyútornya lassan mozog, így van idő közben megszabadulni az ellenfelektől. Fuss körbe-körbe úgy, hogy az ágyútorony mindig 180 fokos szögben legyen hozzád képest. Öld meg a katonákat, és készülj fel a tank elleni harcra. A teherautónál találsz egy rakétavetőt hozzá való rakétákkal együtt. Ezzel talán szétlőheted a bajkeverő tankot. Próbálj úgy helyezkedni, hogy a tank ne tudjon lelőni, és utána kínáld meg rakétával a lövegtornyát. A végső győzelemhez 4 vagy 5 rakéta kell. A tank pusztulása után találsz egy csomó lőszert, nehogy itt hagyd! Ha ez is megvan, lépj tovább, a következő helyszínre. Haladj tovább egyenesen az alagútban. Itt egy gépágyú lövöldözik majd rád.Végezz vele egy gránáttal. Az út vége sajnos le van zárva. Mássz fel a szállítókocsira, és törd fel a dobozokat - az utolsóban 4 gázpalack található. Hmmmm... Lődd szét mindegyiket messziről. A robbanás következtében utat robbantasz magadnak a falban.
Nos, megöltem néhány katonát, és találtam néhány embert, azonban egyik sem Dr. Rosenberg embere. Remélem, hogy megtalálom...Gyorsan el kell tűnnöm erről az átkozott helyről.
Bejutottál a Black Mesa rakodó főpályaudvarára, ami természetesen tele van katonákkal. Öld meg az összes katonát, törd fel a dobozokat, és szedd fel a lőszert. Keresd meg a váltó irányítószerkezetét, és piszkáld meg. Ennek eredményeképpen kinyitod a Bay 5 nevű kaput. Menj be a belsejébe, és indítsd be az itt található vonatot. Tolass ki a vonattal, ami egy idő után megáll. Nyisd ki a vasúti kocsi ajtaját, ahol egy fáradt tudóssal találkozol. Csak nem Dr. Rosenberg? De igen! Amint belépsz, hogy beszélj a tudóssal, az ajtó bezáródik. Ez a rossz hír. A rosszabb hír: még több katona érkezését hallod, akik Freemant keresik. A jó hír az, hogy végre megvan a te embered, aki talán segít innen kijutni. Rosenberg elmondja, hogy egy teleportot fejlesztettek ki az elmúlt években, amelyet azonban még senki nem használt. A labor a raktáraknál van (ahol felvetted az MP5-öst)...de előbb ki kell jutni. Rosenberg bakot tart neked, hogy a tetőajtón kimehess. Töltsd meg az MP5-öst, és mássz ki. Öld meg a frissen érkezett katonákat, majd szólj a dokinak. Ettől a ponttól kezdve Rosenberget kell követned, mivel csak ő tudja a labor helyét. Ha túl messze mész tőle, menj vissza egy kicsit, várj, és aztán kövesd. Most már bemehetsz a Bay 5 eddig zárva tartott ajtaján, és felmehetsz a lépcsőn. Fuss előre, öld meg a katonákat, és hívd a dokit. Itt az iroda harmadik emeletén kötöttél ki. Menj lefelé, és ekkor meglátod, hogy az a tudós, aki Rosenbergről először mesélt, immár halott. Menj vissza a tudóshoz, aki egy liftet mutat neked. Szálljatok be, és induljatok a régi laborba. A laborban Rosenberg bemutatja segítőtársait ("Walter" és "Simmons"), akikkel ezt a szerkezetet összerakta. Ezzel a teleporttal ki lehetne jutni a laborból, csakhogy a gép nincs beállítva a Föld hullámhosszára. Valakinek el kell mennie az idegen világba, hogy átállítsa a szerkezetet...és ez a valaki te vagy. Néhány pillanat múlva üzembe helyezi a jó doktor a gépet. Ha Rosenberg megadja a jelet, ugorj be a színes gömbbe, és ekkor elsötétül a világ. Üdvözöllek a Xen bolygón, Barney.

OK, ez a feladat nem tartozik a munkakörömbe. Teleportáló technológia? Idegen világok? És nekem nincs meg hozzá amúgy sem a tapasztalatom. Hrrrmph. Benne vagyok, de nagyon veszélyes lesz.

Focal Point
Megérkezel a Xenre, és egyből megtámad néhány Houndeye. Öld meg őket, és felfelé ugrálva próbálj meg feljutni a bal oldali kapuhoz. Ha nagyot nyekkensz, semmi gáz, egy életadó forrás tör fel a földből, használd ezt. Utadat a nyíláson keresztül folytasd. Az út végét idegen organizmusok lepték el. Bontsd le őket, nehogy már útban legyenek. Ezután egy rettenetes alagútrendszerben kell barangolnod fel és alá. Először balra menj. Az első elágazásnál fordulj jobbra. Ha balra mész, találhatsz néhány holmit. Ezután az út több felé vezet, de csak egy út a jó. A többi zsákutca, ezért vigyázz. Végül egy kis teremből juthatsz tovább a következő helyszínre. Egy nagy nyitott területre jutsz el. Egyszerűen csak ugrálj el egyik szikláról a másikra. De vigyázz, félúton a sziklákra teleportálnak az idegenek, lődd le őket, és ezután folytasd utad. Ha már a másik oldalon vagy, ugorj az alagútba, öld meg az idegeneket, és juss el az újabb ugrálós részhez. Ez az ugrálás már nehezebb lesz, ugyanis (1) nagyobbakat kell ugrani (2) idegen űrhajók támadnak. Sajnos itt nem nagyon lehet kivédeni a csapást, úgyhogy próbáld meg túlélni a menetet. Két választásod van: (1) gyorsan átugrálod az egészet, nem törődve a veszéllyel (2) mindig visszajössz az életadó forrásokhoz, és aztán ugrálod át a mélyedéseket, amiket az űrhajó robbantott. Ha ezt is túlélted, döntsd ki a túloldalon az egyik fát, és mássz be rajta a terem közepébe. Miután leestél a lyukon, egy kis csatornában kötsz ki. Ússz be a víz alatti alagútba, és indulj el a felszín felé. Öld meg a savköpőt, és menj tovább. Ugorj a következő csatornába, menj el a vízeséshez, és menj be az alagútba. Középen egy felfelé teleportáló berendezésre bukkansz, és azon keresztül ugorj fel. Odafent haladj tovább a csatornákban, csak arra vigyázz, hogy balra ne menj. Az út végén öld meg az ellenfeleket, majd ugorj az ugratóra, és repülj fel a következő célig. Végre megérkezel a csapatod telephelyére. Azonban szomorúan kelll tudomást venned arról, hogy itt már mindenkit megöltek a barátságtalan idegenek. Az induláshoz használd a kék dobozt - erre megnyílik számodra a következő út. Indulj az ezüstszínű vezérlőpult felé. Amint kinyitod, indikátorokra, és karokra bukkansz. Forgasd el mindkettőt, amíg be nem kerülnek a sárga háromszögekbe a vörös háromszögek. Onnan tudod, hogy jó munkát végeztél, hogy a gép pittyeg, és a lámpa zöldre vált. A gépezet beindul, csakhogy nagyobb gond jön. Rengeteg ellenség támad rád, öld meg, amelyiket meg tudod, és menekülj innen GYORSAN. Befejezted tehát küldetésedet, beállítottad a berendezést. Amint elhagyod az előző helyszínt, megtámad egy idegen, csakhogy a plafon is rászakad. Utadat felfelé mászva folytathatod. A következő nyitott területen egyenesen jobbra fordulj. Felugorhatsz a berendezés segítségével némi lőszerért, de nem hiszem, hogy különösebb szükséged lenne rá. A következő alagút végén ugorj le. A kiindulási helyeddel szemben találod magad, és egy nagy izzó gömböt látsz...és hallod a tudósok hangját, akik arra biztatnak, hogy ugorj bele a gömbbe. Ez a te jegyed a visszaútra, de ne harcolj az idegenekkel - ha túl sokáig vársz, a gömb eltűnik, és véget ér a játék. Egyszerűen ugorj a gömbbe, és máris a laborban találod magad. Amint visszaérkezel a laborba, Rosenberg gratulál a jól végzett munkához...de van itt más is. Miután te elteleportáltál, elhasználtad az összes energiát, és most újra fel kell tölteni a cellát. Néhány tudós már elindult, hogy megszüntesse a problémát, de még nem tértek vissza. Neked kell kiiktatni a problémát.
Szent János. Hát ez hihetetlen. Órákon keresztül idegenek sanyargattak a világukban, azt se tudtam, létezem-e még. És ugye most nekem kell megoldani ezt a problémát is? Hát persze, hogy elvállalom!

Power Struggle
Menj le a lifttel, és nyisd ki az ajtót. Öld meg a savköpőt, vedd fel a halott biztonsági őr páncélcelláit, és keresd meg a jobb oldali liftet. Bár itt nem tudod kinyitni az összes ajtót, mégis láthatod, hogy egy idegen megtámad egy biztonsági őrt és egy tudóst. Ez az energiacella-feltöltő állomás, de te nem tudsz egyenesen odamenni, csak kerülőúton. Menj vissza azon az úton, amin jöttél, menj le a lifttel, és odalent menj le a sérült billentyűzetű ajtóhoz. Néhány másodperc múlva a fal túlsó oldalán valaki elkezdi kiolvasztani az ajtót. Várd meg, míg kibontják. Miután a katonák kinyitották az ajtót, lőj rájuk - gránát, golyó, rakéta, mindennel, ami van neked. Ha szükséges, vonulj vissza. Miután megölted őket, vedd fel az elsősegély-csomagokat és a lőszert. Néhány szobával arrébb, egy elsősegélygép mellett megtalálod a hűtővizes tartályokat. A teljesítmény növelése érdekében ide is be kell majd jönnöd, de előbb aktiválnod kell a tartalék generátort, menj hát előre. A hosszú úton katonákkal találkozol, meg néhány rossz berendezéssel, a folyosó végén pedig menj fel a létrán. Rádiózó katonákra bukkansz itt fent - lődd szét őket is és a rádiót is, és indulj el a következő nyílás felé. Utad folytatásakor egy "Coolant Drainage" nevű szobához jutsz, csak hát nem tudsz bejutni, csak az ajtó felrobbantásával, de azt hagyd későbbre. Inkább menj a hűtőtartályokhoz, ahol idegenek támadnak rád. Miután megölted őket, rájössz, hogy nem egyszerű feladat a hűtés beindítása. Az egyetlen lehetőség, ha felrobbantod az ajtót, és bemész a hűtőterembe... Az ajtó felrobbantása után a játék legjobb rébusza következik, ésszel meg lehet csinálni. Először is, állítsd meg az összes ládát a területen, és találd meg az egyetlen vashordót. Cipeld el a hordót úgy, hogy a kör teljes legyen. Nyomd le a gombot, mire az ajtó felrobban. Menj be rajta, és öld meg az életedre törő idegeneket. Folytasd az utat a hűtővíztartályok felé, forgasd el a kereket, hogy megnyisd a vizet. Pechedre azonban nincs egy híd, amin át tudnál menni. Talán ha rögtönöznél egyet. És ez sajnos kötelező. Azért nincs minden elveszve, találsz ugyanis itt egy másik utat is, mely egy lefelé vivő lifthez vezet. Odalent nyisd ki a csatorna nyílását (ha még nem lenne nyitva), és haladj az immár üres csatornában. Itt két hordót fogsz találni, és két másikat a létra tetejénél. Mássz fel a létrán, taszítsd le a két hordót, és vidd el őket valahogy a liftig. Vidd fel őket az emeletre, és lökd be őket a vízbe. Ha mindent jól csináltál, akkor át tudsz menni a víz felett a hordókon. Ha nem, újra engedd meg a vizet a csatornában, menj vissza le, és találsz még pár hordót. Ha kész vagy, az ajtó felrobbantásával hagyd el a területet. Indulj el a központi hűtőrendszer felé, ahol hordók állják el az utat, ezeket állítsd el az útból. Néhány idegen ideteleportál, ezeket vadászd le messziről. Az ajtó mögött rád támad egy Vortigaunt, ne ijedj meg, lődd le. Folytasd az utadat, őld meg az útközben rád támadó idegeneket. Ezek után egy dobozokkal megrakott helyiségbe jutsz, ahol egy hatalmas idegen katona vár rád, hogy megölhessen. Jobb, ha egy másik úton mész, ahol azonban nem kis számú ellenség várja a helyszín megszállását. Először vadászd le messziről a katonákat, majd a többivel is végezz. Miután a katonákból történelem lett, mássz fel a magasba, és öld meg a nagy idegen katonát. (A gránát a leghatásosabb.) Ezután ugorj le a másik oldalon, menj be az ajtón, és ekkor veszed észre, hogy megérkeztél. Öld meg az idegeneket, és hatástalanítsd a csapokat. Ezután nincs más dolgod, mint a két kart meghúzni. A turbinák beindulnak, a lámpa pedig zöldre vált. Kész vagy! Miután befejezted küldetésedet, egyszerűen menj ki a hűtőtermek felé. Ugrálj át a hídon, amit te gyártottál, majd visszajutsz oda, ahol a rádiósokat megölted. Juss el a hűtőszobába, és nyomd meg a gombot. Ekkor eljutsz az energiacellákhoz. Menj előre, öld meg az idegent, töltsd fel magad élettel, és beszélj a haldokló biztonsági őrrel. Szegénynek csak annyi ereje van, hogy elálljon az útból, és aztán meghal. Nyisd ki a kaput, told be a cellát a töltőbe, és nyomd meg a gombot. Miután a cella feltöltődött, húzd be a liftbe, és küldd fel. Nyomd meg a gombot az ajtó kinyitásához. Indulj jobbra, szállj be a liftbe, és menj fel a laborba. Megcsináltad! Egyedül beállítottad a berendezést, és üzembe helyeztél egy új energiacellát. Most már felkészültél a teleportálásra - most már csak a tudósok megmentésében kell segédkezned. Reméld, hogy működni fog a gép, mielőtt a katonaság rád talál.

A Leap of Faith
Rosenberg boldog, hogy lát téged, és előkészíti a gépet a teleportálásra. Most megadja neked a szükséges lépéseket, amelyeket a vezérlőteremben kell végrehajtanod. Néhány pillanat múlva beindul a gép, de egy cső eltörik, és el kell forgatnod a kereket az elzárásához. Időközben két Houndeye teleportál ide - öld meg őket, forgasd el a kereket, és menj vissza a vezérlőterembe. Néhány pillanat múlva Rosenberg megadja a jelet a berendezés beüzemeléséhez. Nyomd meg a laborra néző ablak alatti gombot, mire létrejön a teleportgömb. Walter ugrik először, majd kisvártatva Simmons is beugrik. Közben a katonaság hangját hallod, amint az ajtót bontják. Rosenberg is beugrik, aki a berendezésnek időközben extra energiát adott. Várj, amíg rád nem kerül a sor. Illetve ne várj, mert sürget az idő, ráadásul problémák is felvetődnek. Gyorsan igyekezz le a gömbhöz, azonban közben meglátod, hogy valaki bontja az ajtót. NE nyisd ki az ajtót semmiképp sem! Öld meg a katonát, és utána már megnyomhatod a gombot. Ettől kezdve még több harcos érkezik. Menj a vezérlőterembe, és ugorj a gömbbe, amíg nem késő. Valahol a bázis szélén kötsz ki a három tudós társaságában. A felirat azt írja: South Tunnel Access. Szóval az egész balhét megúszhattam volna, mi? Simmons és Rosenberg megpróbálják megjavítani az egyik terepjárót, Walter a kaput próbálja kinyitni egy feszítővassal...és te zölden izzasz?... Hallod, hogy Rosenberg megjegyzi, hogy a teleportálásba hiba csúszott, de máris tovább szállsz...egyenesen a Xen bolygóra!Megint tovább teleportálsz, és egy raktárba jutsz. Ha felmászol a ládákon, láthatod, hogy két katona cipel valakit. Úgy tűnik, elkapták azt a Freeman fickót...és te tovább teleportálsz. Most már tényleg a tudósok mellett vagy. A terepjáró ismét működik, mi pedig eltűnhetünk erről a kétes hírnevű bázisról. Walter kinyitja a kaput, és négyesben végleg elhagyjátok ezt a helyet.

VÉGE






Jó végigjátszást.
MagicMoment
MagicMoment [17778]
Egyébként azt a rejtett ajtót a prof mutatja meg neked csak hagyd hogy néha ő menjen előre!
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (18 db)