Újabb RPG játékot fejleszt a Black Isle Studios, a Fallout és a Planescape: Torment készítőinek közreműködésével. Nyilvánvaló a kérdés, hogy vajon mennyi köze lesz a Tornnak a fent említettekhez? A képekből és az előzetesből erre nehezen lehetne válaszolni, annyi azonban bizonyos, hogy az egész szerkezet inkább a Falloutot fogja eszünkbe juttatni. Nagy különbség azonban a legtöbb előzményhez képest, hogy az egész játékmenet egy third person-szerű 3D-s környezetben fog játszódni.
A helyszín egy ősi királyság, Orislane, ami - gyengébbek kedvéért megjegyezendő, hogy - Nyugat-Agathe-ben van. Remélem, ezek tudatában már mindenkinek lelki szemei előtt van a térkép és a pontos helyszín. Orislane amúgy egyike a három részre szakadt világ kontinenseinek (innen kapta a játék a címét is, ugyanis a "torn" jelentése "szétszakadt"). Feargus Urquhart a Black Isle Studios nem kevésbé fantasy-nevű munkatársa szerint a Tornba a Fallout legjobb megoldásait ültették át úgy, hogy azt egy teljesen új környezetben real-time harcmodorral vegyítették. A játékban bejárható terület a Fallout világának legalább kétszerese lesz. A játék történetéről még nem sokat tudni, bár megjegyezendő, hogy különösen a Heart of Winter után valószínűleg megpróbálnak valami eredeti(bb) háttértörténettel előrukkolni az alkotók.
A Tornban alkalmazott azaz képesség-alapú karakterrendszer (“skill-based character system”) segítségével főszereplőnk számos módon képes egy bizonyos probléma megoldása felé közelíteni, legyen az harc, fortély, vagy akár diplomatikus út. De ez még mind semmi. A játékban módunk lesz majd saját tárgyakat készíteni, a varázslatokban sem kell majd éheznünk, arról nem is szólva, hogy minden egyes szereplőnek egyedi képességeik, specialitásaik és jellemvonásaik lesznek. Mint írtam, valószínűleg a játéktörténetben sem lesz ezúttal hiány: pergős, eseménydús játékmenetet ígérnek nemes szövetségesekkel, gyáva árulókkal, bosszúszomjas zsarnokokkal, megőrült istenekkel bla, bla. A Fallouthoz hasonlóan a Tornban is bármely pillanatban leállíthatjuk a játékot, hogy parancsokat adjunk figuránknak. A karaktergenerálást természetesen itt is előre generált játékosokkal teszik felejthetőbbé (azoknak, akik nem kedvelik), ugyanis állítólag ez a procedúra hosszabb és részletezőbb lesz, mint korábban.
Természetesen lesz számos új karakter is. Csak néhány: a Pyromancer tűz alapú varázslatokra gyakorlatilag immúnis, a Lone Wolf külön bónuszokat kap, ha egyedül tevékenykedik, társ/kíséret nélkül. Karakterünket hat faj közül választhatjuk ki: lehetünk ember, félszerzet, törpe, ogre, sidhe vagy elf. Mindegyik fajnak különböző képességei lesznek, melyeket az NPC-kkel való találkozások illetve az egyes küldetések során fejleszthetnek.
A Tornhoz a Monolith csapat LithTech 3D engine-jének 3.0-s verzióját használják, mely biztosítja, hogy csodaszép grafikát kapunk majd: óriási, részletesen kidolgozott területeket, látványos effektekkel kísért varázslatokat, stb. A rendelkezésünkre álló képanyagból világosan látszik, hogy egy újszerű megközelítésű RPG játékot kapunk. Az persze kérdés még, hogy az újszerűség jó vagy rossz irányba fog elsülni, de ezt majd meglátjuk...
A cikk elkészülése után nem sokkal olyan hírek kezdtek szállingózni, miszerint a Black Isle Studios félbehagyta a játék fejlesztését. Amint biztos és hivatalos információ kerül birtokunkba, hírek rovatunkban olvashattok a játék sorsáról.
