A Totally Games igazi fogalomnak számít a számítógépes játékok, elsősorban az űrhajó-szimulátorok világában, hiszen olyan játékokat köszönhetünk nekik, mint az X-Wing sorozat. Most univerzumot váltottak, és a Star Trek világában is megpróbálnak valami kiemelkedőt alkotni. A mai kínálatot figyelembe véve egyre nehezebb olyan új játékstílust találni, amire eddig még nem volt példa a Star Trek játékok között. Az Activision szerint ez ismét sikerülni fog, hiszen a Bridge Commander lesz az első űrhajó-szimulátor, mely a Star Trek: The Next Generation univerzumban játszódik. Persze az igazsághoz tartozik, hogy több szimulátor is jelent már meg, de azok mind az Interplay kiadásában (pl. Starfleet Command I–II, Starfleet Academy, Klingon Academy) és mind az eredeti sorozat (TOS) és az első mozifilmek időszakában játszódtak, tehát az Activision állítása tényleg helytálló.
Természetesen a Star Wars és a Star Trek univerzumok közötti eltérések miatt a Bridge Commander más lesz, mint az X-Wing sorozat tagjai. A Star Trek hajói sokkal nagyobbak, nagyobb tűzerővel, több védekezési lehetőséggel és lényegesen nagyobb legénységgel rendelkeznek, mint a lázadó vadászgépek. Mint a játék címe is mutatja, egyetlen ember szerepét vesszük át, a hajó parancsnokáét. Mindent a kapitány szemszögéből látunk majd, és egy egyszerű menürendszer segítségével utasíthatjuk a kormányos, gépészt, taktikai tisztet, stb. Személyesen adhatunk parancsokat a legénységnek egy részletesen kidolgozott 3D hídon. Mivel ennyi beosztott irányítása már komoly munka, a készítők ígéretei szerint a tisztek önállóan is működőképesek lesznek, és ha nem kapnak parancsot, akkor a legjobb tudásuk szerint próbálnak reagálni a helyzetre. Megadhatunk prioritásokat is, amiket ilyen esetekben követniük kell. Akinek a belső nézet és a parancsolgatás nem tetszik, az használhatja a külső taktikai nézetet is, ahol maga irányíthatja a hajót.
A harmincnál is több küldetés nyolc epizódra oszlik, melyekben a sorozat minden fontos eleme visszaköszön majd, lesznek támadó és védelmi feladatok, diplomácia, felfedezés, mentőakciók és persze tudományos kutatás is. Az ígéretek szerint a küldetések sorrendje nem lesz kötött, és a megoldásukban is próbálnak annyi szabadságot adni a játékosnak, amennyit csak lehet.
A történetet egy kisebb hajó első tisztjeként kezdjük. A hajó egy napról érkező különös mérési adatokat próbálja kivizsgálni, amikor baleset történik, és a kapitány meghal. Ezzel kezdődik a mi kapitányi karrierünk, amit ha jól folytatunk, akkor a történet kibontakozásával egyre nagyobb hajókat irányíthatunk majd, egészen a Galaxy és a Sovereign osztályig. A játékban lesznek ugyan egyszerűbb kalandelemek is, de elsősorban az akcióra és a stratégiára fog koncentrálni, tehát a párbeszédek is ennek megfelelően egyszerűek lesznek. A régi, megszokott ellenfelek, mint a kardssziaiak, a romulanok, ferengik és persze a klingonok mellett egy eddig ismeretlen idegen faj is megjelenik a színen. Két régi ismerőssel is találkozhatunk majd, Pickard kapitány és Data parancsnok is szerepelni fog. Partick Stewart és Brent Spiner aláírta a szerződést, tehát mindkét szereplő az eredeti hangján fog megszólalni.
Az eddig megjelent képek alapján a grafikáról még nem sokat lehet mondani, de láthatóan nem nagyon lesz vele gond. A készítők nagy hangsúly helyeztek a sérülési modellek kidolgozására, a hajók pontosan ott fognak sérülni, ahol a találat éri őket, és ez igaz az alrendszerekre is, amikre külön-külön is célozhatunk.
A multiplayer rész még kidolgozás alatt van, de a hírek szerint nyolc játékos irthatja majd egymás föderációs, klingon, kardassziai és romulan hajókkal. A Bridge Commander megjelenését eredetileg 2001 közepére tervezték, de a legfrissebb hírek szerint az időpontot 2002-re tolták ki.