26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Anachronox

Az ION Storm egy Final Fantasy stílusú játékkal jött ki a piacra.

Írta: Madrac 5 hozzászólás

Az ION Storm új játéka egészen egyedire és kiválóra sikerült. Teljes egészében egy Final Fantasy stílusú szerepjáték lett, csak sokkal több és jobb logikai feladvánnyal. Rengeteg humoros jelenet színesíti a játékot és a karakterek civódásán is jól lehet mulatni a játék során. A játék kezdetén épp kidobják a főhőst irodája ablakán egy kis verés után. A földet érés után, Sly-nak szól, a most már, virtuális titkárnője Fatima, hogy ideje lenne munka után nézni. Sly meg is teszi ezt, és rengeteg kellemetlen percet szerez ezzel magának.

A régmúltban történteket, melyekre végig vannak utalások a játék során, folyamatosan egy-egy szereplő visszaemlékezéséből tudhatjuk meg. Ahogy a történet előrehalad, úgy jönnek be az új szereplők és válik egyre összetettebbé a történet is. Az irányítható szereplők a megjelenésük sorrendjében a következők: Sly Boots, a magánnyomozó és főhős, Grumpos Matavastros, a Mystech múzeum gondnoka, PAL-18, Sly robot társa és barátja, Dr. Rho Bowman, tudós, a MysTech szakértője, Stilleto Anyway, zsoldos, régen pedig Sly tanítványa, Paco "El Puno" Estrella, szuperhős.

Minden karakter rendelkezik egy ún. "world skill"-el és egy valamilyen mágiához való affinitással. Sly WS-je a zárnyitás, Grumposé az, hogy addig beszél az embereknek, míg azok nem engednek, PAL a számítógéprendszerek nagymestere, a doki jól és a különböző dolgok analizálásához, Stilleto egy pénzérmét tud nagy ügyességgel dobni, míg Paco falakat tud áttörni. Minden WS fejleszthető a játék során, igaz, nem feltétlenül muszáj, de hasznos új eszközöket kaphatunk használatukkal. A karakterek - mint minden valamire való szerepjátékban - a játék során fejlődnek, szintet lépnek. Ez az életerejük növekedésén kívül a tulajdonságaik és képzettségeik fejlődését is jelenti. Szerencsére az ellenfelek is egyre erősebbek lesznek, így a csaták mindig kihívást jelentenek.

A harcrendszer a körökre osztott és a valósidejű érdekes keveréke. Ahhoz, hogy a karakter valamit tudjon tenni a csatában, egy kis kijelzőnek a képe mellett meg kell telnie. Ha ez megtelt, lehet választani a harc, a mozgás, a tárgyhasználat, a varázslat, a harci képzettség és valamilyen tereptárgy használata között. A játék elején meg csak az első három aktív és a több folyamatosan, ahogy a történet alakul jelenik meg.

A harci képzettségek elég erőteljes hatással rendelkeznek. Sly alapban birtokolt képzetsége az, hogy Fatima segítségével egy pajzsot von elé, mely felezi a sebzéséket. Később lesznek támadó jellegű képzettségek is. Minden karakternek négy ilyen képzettsége lehet maximum, de ezeket úgy kell megszerezni különböző mellékküldetések során, illetve egy részét a főküldetések az útvonalból kieső részén találhatjuk.

A játék története magával ragadó és izgalmas, egyetlen hibája, hogy néhol sokat kell futkározni a helyszínek között, és ez sok töltögetéshez vezet. Érdekességként a karaktereknek van háttere is, nem csak úgy a semmiből bukkannak elő. Sly, Fatima és Stilleto már régi ismerősök, PAL Sly régi robotja, míg Paco egy szuperhős egy képregényből. Maga a cselekmény is fordulatos, meglepetésekkel teli.

A felszereléseknek öt fő fajtája van. Az első a fegyverek. Ezek minden karakternél mások, többféle erősségben léteznek, és minden fajta más kinézetű és erejű támadással rendelkezik. Vannak csak közelharci fegyverek, melyekkel csak a szomszédos mezőkön lévő ellenfelek támadhatók, de vannak távolságiak is, melyekkel csak a takarásban lévő ellenfeleket nem lehet támadni. A második csoport a pajzsok. Ezeknek is sok fajtája van, de minden karakter használhat minden pajzsot. Mindnek van egy energia tárolási értéke, egy ami mutatja mennyit tud ebből védelemre fordítani és egy ami mutatja hogy mennyi energiát lehet felhasználni egyszerre egy csatában. Lehet még valami speciális képessége is emellett, mint védelem a tűztől, gyorsítás, lassítás.

A harmadik csoport a harcban használható tárgyak. Ezek többnyire valamilyen gyógyító tulajdonsággal rendelkeznek, de vannak támadásra szolgálók is. A negyedik felszereléscsoportba azokat sorolhatjuk, melyeket a játék folyamán használunk fel, de nem csata során. Ezek nagy része a küldetéshez szükséges felszerelés. Az ötödik csoport, melyet nem véletlen hagytam a végére a MysTech-eké. Ez a mágia forrása a játékban. Hat fajtájuk van: ice, fire, bane, poison, winky, slow. Minden fajtához van egy karakter, aki jobban használja az adott MysTech-et és van egy aki nagyon rosszul. A MT-nek is több erőfokozata van. Kezdetben még elég gyenge, kis hatású darabokat találunk, de később már mi magunk is készíthetünk saját MysTech-eket. Ezek lesznek majd az igazán erős, nagy hatásfokú tárgyak, de ehhez a játékban eléggé előre kell már jutni.

A hosszú fejlesztés negatív oldalaként a grafikus rendszer elmaradottsága jelentkezik. Még a Quake 2 motorját használja, amiről, azt hiszem, sok mindent el lehet mondani, de azt nem, hogy a mai követelményeknek megfelelne. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a programozók elég sok módosítást végeztek rajta, így eléggé felhozták az engine-t, de ez is kevés a kor igényeihez képest. A szereplőknek azért így is van mimikájuk, mozgásuk emberi és a környezet elég jól kidolgozott. A beállítható kétféle felbontás, a low és a high 640*480-at illetve 1280*960-at takar. Mivel az egyik túl kicsi, a másik pedig túl nagy, ez elég nagy problémát jelenthet, míg az ember meg nem találja a játék könyvtárában azokat a batch fájlokat, melyek segítségével már indítható lesz 800x600-ban is a játék.

A játék hangjai csodálatosak. A szereplők hangja a karakterhez és a helyzethez illő mindig, nincsenek zavaró akadások. A zenéje is kellemes, bár ha valamelyik részen elakad az ember hosszú távon már zavaróak kicsit.

A játékhoz elég hamar megjelent az első javítás, mit ne mondjak okkal. Így sem lett kijavítva az összes hiba, nekem elég gyakran kilépett sajnos a Windows-ba. Ennek ellenére mindenkinek csak ajánlani bírom ezt a játékot, mert egyszerűen csodálatos darab. A történet és a karakterek összetettsége, a játékrendszer megvalósítása mind jóra sikerült. A logikai feladványok is elég sokáig oda kötik az embert a monitor elé, bár némelyik elég nehézre sikerült. Ráadásnak remek poénokkal van megtűzdelve az egész játék. Akinek tetszett a Final Fantasy sorozat, annak nagy valószínűséggel ez a játék is elnyeri tetszését.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

85%
grafika
7
hangok
9
játszhatóság
8
hangulat
10
Pozitívumok
  • Fantasztikus történet
  • Remek logikai feladványok
  • Jó poénok
Negatívumok
  • Elavult grafikus motor
  • Sok hiba maradt még benne

További képek

  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox
  • Anachronox

Anachronox

Platform:

Fejlesztő: ION Storm

Kiadó: Eidos Interactive

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2001. június 29.

Minimális rendszerigény: Pentium II 266, 64 MB RAM, 12 MB 3D gyorsító OpenGL támogatással, 4xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Mad Monkey
Mad Monkey [503]
Na ez az a játék ami tükrözi az egyéniségemet aki ismer és megkérdeznék tőle melyik játék alapján ismerne rám az ezzel a játékkal jönne.....
Nagyon teccik a game bár beismerem tényleg vannak hiányosságai az Anrachronox-nak.
mindenkinek csak ajánlani tudom és remélem nem mennek csődbe azért a srácok (GS cikk)
MAD

ui.: szar volt az ismertető -:))
hering
hering [4574]
Mekkora a gép és hard disk igénye a gamenek?
Madrac
Madrac [4264]
Tudom kicsit keson reagalok de kosz az alkoto kritikat Lord. Majd igyekszem. :)
Epoxx te meg nem tudom mirol beszelsz. Nem kerult a Deus Ex sulyesztobe, sot sok dijat nyert. Es a patch megjelenese utan nem kellett neki akkora gep.
Epoxx
Epoxx [8]
Az Ion Storm készítette a Deus Exet is, amire az jellemző, hogy nagyokat hallgattak rá, pedig megkapta a legjobb játéknak járó díjat is Londonban. Az sem ért semmit, interaktív környezet ide, vagy oda. Ki játszana szívesen egy olyan játékkal, aminek semmilyen méretű memória nem elég, akkora swap fájl kell neki, mint egy kisebb vincseszter tárterülete és még a beharangozott grafika sem túl szép (ez enyhe kifejezés). Ha ez is olyan lesz, akkor mehet a süllyesztőbe a Deus Exxel együtt. (Bár úgy rebesgették, annak már készül a második része...)
The Lord
The Lord [3553]
szal:

a doki képességénél van egy kis hiba vmi jól és különböző dolgok analizálása ez nem túl világos. Végén: mindenkinek csak ajánlani bírom... nem ajánlani tudom? Amúgy amit Dino írt nekem az ebben nem nagyon tükröződik vissza, mert a Gilbert Goodmate-nél az volt a hibám, hogy sokat írtam le a sztoriból, te Madrac semmit se... Sztem az inventory cuccokat nem kellett volna ennyire részletezni, mert sztem erre mindenki rájön (jó a glodentre nem jöttem rá egyedül és társaira...) Vhogy a cikk közepét üresnek érzem (hehe én profi ezt jól megmondtam :ĐĐ). Mert eleje van meg vége, de a kettő között nem sok... Lehetett volna 1-2 tippet/trükköt leírni stb...
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (5 db)