Képzeld el, hogy egy különös, misztikus világban élsz, ahol furcsa lények között az emberek érzik magukat idegeneknek, ahol nincsenek barátaid, mindenki az életedre tör, ráadásul rejtélyes gonosz erők akarják az irányításuk alá vonni a hatalmat. Szülőfaludból menekülnöd kell, magad sem tudod még, hogy miért és elindulsz megkeresni rég nem látott apád, akiről már réges-régen senki sem hallott. Utadon egyetlen kísérőd a veszély és fejedben öreg mentorod tanácsa zeng: „Ne bízz meg senkiben!”.
Egy új RPG látott napvilágot, melyet leginkább a Diablohoz és a Baldur’s Gatehez tudnék hasonlítani annak érdekében, hogy mindenki el tudja képzelni, hogy milyen játékról esik itt most szó. Melvinnel, egy fiatal félelfel kell a gonosz ellen felvenni a harcot és számtalan feladvány, rejtvény és feladat vár ránk egy igazán színes fantasy világban.
Mint már az ilyen típusú játékokban megszoktuk és el is várjuk, karakterünk fejlődik, fegyverekkel, mágikus tárgyakkal és különböző varázslatokkal erősíthetjük azt. Itt is egy bizonyos tapasztalati pont után karakterünk "emelkedik" és a pontokat négy különböző tulajdonságunk (életerő, energia, támadás, mágikus támadás) között oszthatjuk el. Sajnos szintlépésenként csak két pontot oszthatunk el a négy tulajdonságunk között, bár szerencsére azok a tulajdonságok is emelkednek maguktól, amikhez nem adunk pontot, de természetesen ezek kisebb mértékben. Az életerő egyértelmű, itt életünk erősödik, az energia, azaz mana is önmagáért beszél, a támadásnál a fegyverek (kés, kard, buzogány stb.) sebzési erejét növelhetjük, míg a mágikus támadásnál a "skillek" (tűzlabda, jégnyíl stb.) erejét, sebzését erősíthetjük. Nekünk nincsen lehetőségünk fegyvereket vásárolni vagy más és más varázslatokat megtanulni, mert mindent ajándékba kapunk vagy találunk. Páncélokat, pajzsokat stb. nem tudunk hősünkre aggatni, de módunkban áll viszont különböző hasznos tárgyakat használni, viselni és hátizsákunkban cipelni. Életerőnket visszatöltő és a mérgezést gyógyító gyűrűtől kezdve, egészen a láthatatlan szellemeket láthatóvá tevő amulettig különböző ékszereket viselhetünk, de sajnos egyszerre csak egyet. Titkos bejáratokat és beomlásokat fel tudunk robbantani bombákkal vagy tájékozódásunkat segítő radart is aktiválhatunk, attól függően, hogy az aktuális szituáció mit kíván. Kalandozásunkat segíti iránytű, nyilak, melyeket a földre lehet tenni útjelzőnek és térkép is, így eltévedni nem nagyon lehet és a különböző küldetések is elég célirányosak. Természetesen többféle ital van többféle méretben a játékban (élet, mana, mérgezés elleni stb.), melyeket vásárolni is lehet, de célszerübb a talált italokat beosztani, mert pénzt nehéz szerezni (bárhol, bármit kirabolhatunk, kipakolhatunk, szóval ne jelentsen senkinek gondot a "lopás", mert nem származik belőle hátrányunk). Többféle növény is életben maradásunkat segíti (ezeket szintén tudunk borsos áron vásárolni), valamint a pályákon mindenfelé elszórt mana és hp-t visszatöltő "cseppekkel" is találkozunk. Varázsdobozokat is találunk, melyeket ha megnyitunk egy adott tulajdonságunk erősödik.
Melvinnel barangolnunk kell városoktól és falvaktól kezdve erdőkön, barlangokon, hómezőkőn át egészen katakombákig és nagyon sok teremtménnyel (emberek, gyíkok, pókok, szörnyek, szellemek, angyalok, szúnyogok, méhek, férgek stb.) találkozunk, akikkel beszélgetnünk vagy harcolnunk kell. Egy adott pályán sok küldetést kell teljesítenünk ahhoz, hogy a következő pályára léphessünk és szerintem mindegyik küldetés elég színes ahhoz, hogy a játékosok érdeklődése, kíváncsisága ne múljon el.
A játék 3D-s, így a kamerát tudjuk mozgatni, bár csak balra-jobbra, sajnos le-fel nem és közelíteni és távolítani sem tudunk. A grafika kissé elavult (nekem a Dungeon Keeper 2 látványvilága jutott az eszembe róla), de azért szép, a színvilág pedig nagyon jó és a játék közben látható bejátszások is színvonalasak. A hangok nagyon eltaláltak, a zenével is meg voltam elégedve és meglepődve konstatáltam, hogy nagyon sok szinkronhang a Desperados című játékban már előfordult. A játék könnyen kezelhető és a játszhatóságot abszolút elősegíti, hogy karakterünk emelkedésével párhuzamosan erősödnek az ellenségek, így nincsen olyan rész, ahol esélytelenek lennénk.
Ezt a játékot bátran ajánlom mindenkinek, aki szeret ide-oda mászkálni, minden zugot megnézni, különböző fejtörőket és feladatokat megoldani, bár kétségtelen tény, hogy azon a piacon, ahol Diablok és Baldur’s Gatek vannak, nem számíthat átütő sikerre.