Az Activision PR menedzserének jóvoltából az ECTS után - három finn és egy orosz újságíró társaságában - látogatást tehettünk Slough-beli irodájukban, ahol kipróbálhattunk néhányat az év hátralévő részében megjelenő játékok közül. Három játékot láttunk PC-n, kettőnek pedig a konzolos verzióját nézhettük meg, melyeknek átirata lesz majd a PC-s verzió. Közel öt órát töltöttünk el az Activisionnél, ez idő alatt sikerült mindegyik játékot személyesen kipróbálnunk.
A Star Trek: Armada II a hasonló című játék folytatása, így érthetően egy űrbeli stratégiai játékról van szó. Mivel nem vagyok rajongója ennek a játéktípusnak, elsőre kissé bonyolultnak tűnt a program, azonban rövid játék után már sikerült nagyjából megfejteni, mire is jók az egyes űrhajók, és egész jól el lehetett játszatni vele. Annak ellenére, hogy az űrben folyik a játék, nem igazán használják ki a tér adta lehetőségeket, az építkezés és mozgás egyetlen szinten zajlik, igaz, a bázis részeit az űrhajók nem kerülik ki, hanem elmennek alatta vagy felette (ahogy a hagyományos, felszínen játszódó stratégiai játékokban a légi egységek is elrepülnek a házak felett). Sokféle erőforrásra kell odafigyelnünk építkezéskor és az egységek vásárlásakor, és ezek mindegyikének más a forrása. A fémet például bolygók kolonizálása után kezdhetjük azokból kinyerni. Kicsit lassúnak tűnt a játék, de mivel nem szoktam űrbeli stratégiákkal játszani, lehet, hogy csak nekem tűnt ilyennek. [GAME:Star Trek: Armada II]
A Spider-man a PlayStationön már régebben megjelent játék átirata, mely sajnos meg is látszik rajta. A grafika nem olyan, amit a mai PC-s játékoktól elvárhatunk, és az irányítással is meggyűlt kissé a bajunk. Ezeket leszámítva viszont alapvetően egy érdekes játékot kaptunk, mely a pókember különleges képességei miatt egyedi megoldásokat tartalmaz. Az egyik ilyen a falakon való mászkálás, melyre szükségünk is van már az első pályától kezdve. Szintén fontos a pókfonal kilövésének lehetősége, mert ezzel tudunk például a felhőkarcolók között ugrálni egyik épületről a másikra. A pókháló emellett az ellenfelek megbénítására is jó, mely azonban csak időleges (attól függően persze, hogy mennyi hálót lövünk ki rá). A pályákon (legalábbis kezdetben) nem túl bonyolult a cél felé vezető utat megtalálni, és az ellenfelek eliminálása se nehéz, pár rúgástól kifekszenek. Egy-egy helyen azért meggyűlt a bajunk a házak között ugrálással, de néhány próbálkozás után mindig sikerült továbbjutnunk. [GAME:Spider-Man]
A Star Wars: Galactic Battlegrounds fejlesztői az Age of Empires sorozatról nevezetesek. Legújabb játékuk típusa mi más is lehetne, mint a számukra már jól bevált stratégia. Sokat nem is változtattak a felálláson, ugyanazt az engine-t használják, úgyhogy ha valaki nem tudná a program háttértörténetét, akkor is rájön, hogy kiktől is származik a Galactic Battlegrounds. S ez sajnos felróható rögtön negatívumként is, mert nemhogy manapság, de a program megjelenésekor – ami jövő év elejére várható – már igencsak elavultnak tűnhet a játék. Az Episode 1-nek köszönhetően eléggé kitágult a Star Wars világ, így elég könnyű volt a fejlesztőknek is több fajt létrehozni. Szövetség és a Birodalom mellet indulhatunk Wookie-kal, Gunganokkal, Kereskedelmi Szövetséggel... A játékmenet a már megszokott fejlesztgetős, kereskedős, csatázós módon történik. A poén az, hogy közel négy óra játék után még mindig nem sikerült minden egységet - legalább mutatóba - kifejleszteni. Nagyon összetett a játék, külön meg is lehet nézni egy kis "családfán" a fejleszthető egységeket és épületeket. Mit ne mondjak, irtó hosszú a lista. A játék egyik érdekessége, hogy lehet Jedi vagy Sith lovagokat tenyészteni, és mindegyikük rendelkezik különleges képességekkel. Amúgy négy fejlődési szint van, és túl nagy eltérés nincs az egyes fajok között. Én azért reménykedem, hogy a végleges verzió mégis többünket magával ragad. [GAME:Star Wars: Galactic Battlegrounds]
PlayStation 2-n láthattuk a Supercar Street Challenge játékot, mely egy arcade autóverseny, a világ legdrágább sportkocsijaival. Olyan nagyvárosok utcáin vezethetünk, mint London vagy Los Angeles, és ezek mindegyikében felismerhetjük a helyi nevezetességeket is a pályák mellett. Londonban például a Tower Bridge-en vezet keresztül a pálya, de érintjük a Trafalgar Square-t is. Ahogy arról már az előzetesben is írtunk, a játékban lehetőség van saját autó felépítésére is, ilyenkor az egyes alkatrészeket külön-külön állíthatjuk át tetszésünk szerint, például előbbre szerelhetjük a spoilert vagy megnyújthatjuk az autó orr-részét. [GAME:Supercar Street Challenge]
Szintén konzolon próbálhattuk ki a Tony Hawk's Pro Skater 3, mely többek közt új helyszíneket, új trükköket és új feladatokat tartalmaz az előző részhez képest. Sajnos legnagyobb bánatunkra két nagyon várt programból semmit se láthattunk. Ezek egyike a karácsony előtt boltokba kerülő Return to Casle Wolfenstein volt, az id Software azonban sajnos nem ad ki semmilyen működő verziót a kezéből. Hasonlóan nem láttuk a Soldier of Fortune II-t sem. Az Activision Tycoon játékai közül azonban megnéztük a Ski Resort Tycoont, mely alapvetően ötletes és jópofa menedzser típusú program (feladatunk a címnek megfelelően egy síparadicsom felépítése és üzemeltetése), azonban a grafika igen messze áll a mai játékok színvonalától. A sorozat tagja lesz még egy golfpálya menedzser program is. Ezek a játékok nem teljes árúak lesznek, de nem is a budget kategóriába tartoznak majd (kint 20 font körül árusítják majd).