26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Independence War II: The Edge of Chaos

Végre hazánkba is elért az I-War űrszimulátor folytatása.

Írta: Thomas 5 hozzászólás

Külföldön már hónapokkal ezelőtt a boltokba került az Independence War (vagy röviden I-War) űrhajószimulátor folytatása, hazánkba azonban sajnos csak mostanába ért el, így mostanra volt alkalmunk tesztelni ezt a nagyszerű programot.

A történet több száz évvel az első rész cselekményei után játszódik. Pénzhiány miatt a kormány egyre több területet kénytelen átengedni a különböző nagyvállalatoknak, így azok kezébe egyre több hatalom kerül. Carl Johnston, a történet főszereplője kezdetben csak az apja gyilkosán, az egyik legnagyobb és legkíméletlenebb nagyvállalat, a Maas Corporation vezetőjén akar bosszút állni. Az sem mellékes, hogy Carl ugyanennek az embernek köszönhetően életének jelentős részét hűvösön töltötte. Aztán az események alakulásával valami sokkal nagyobb, sokkal fontosabb dolog központi figurájává válik.

A történet egyetlen, nem teljesen lineáris központi szálból, és több mellékszálból áll. A küldetések egymásra épülnek, és teljesítésükkel fokozatosan bontakozik ki a történet, aminek alakulásába gyakorlatilag semmi beleszólásunk sincs. Nem befolyásolhatjuk a párbeszédeket sem, maximum a kérdések sorrendjét szabhatjuk meg. Egyszerre általában több küldetés is aktív, ezeket többnyire akkor és olyan sorrendben teljesítjük amikor és ahogy akarjuk. Maguk a küldetések nehezek, és nem csak a reflexeknek jelentenek kihívást. A legritkább esetben elsődleges cél az összes ellenséges gép kiirtása, a feladatok a konvojok kíséretétől, aknamezők megtisztításán és bázisok védelmén át, egészen gyilkosságig, vagy különböző technológiák ellopásáig terjedhet, de vannak szokatlanabb feladatok is, mint pl. grafiti festése egy cirkálóra. A megbízások egy részét a bázisunkra e-mail formájában továbbítják, a többit pedig egy korábbi teljesítése közben kapjuk. Az eseményeket követve az előzményekkel mindig tisztában vagyunk, probléma inkább a teljesítés pontos módjával lehet, mivel arra többnyire nekünk kell rájönnünk. Ebben nagy segítséget nyújtanak kalózcsapatunk tagjai és persze mások is, csak oda kell figyelni arra amit mondanak. Ezek a segítségek a lépésről-lépésre irányítástól a halvány utalásokig elég sokfélék lehetnek, és vannak esetek, amikor önmagukban nem is elegendőek. Ilyenkor nekünk kell rájönni a megoldásra, ami nem mindig egyértelmű.

Az egész játék a történet köré épült fel, de azért jóval többet tartalmaz egymást követő küldetéseknél. A küldetések közötti időt a választott szakmánkkal, a kalózkodással tölthetjük ki, ami ugyancsak fontos része a játékmenetnek. Néhány ritka kivételtől eltekintve ugyanis ez az egyetlen lehetőség arra, hogy egyre jobb felszerelési tárgyakhoz és főleg fegyverekhez jussunk Ezek beszerzése pedig létfontosságú, mivel a küldetések többsége elég nehéz, és a játékban előrehaladva egyre jobban felszerelt hajó kell a teljesítésükhöz. A gazdasági rész elég egyszerűre sikerült, ugyanis az összerabolt árucikkek nem jelentenek pénzt. Pontosabban a pénz semmilyen formában sem játszik szerepet a játékban, egyszerű cserekereskedelem folyik. Ahogy kiépítjük a kapcsolatainkat a különböző szervezetekkel úgy jelennek meg egy listán az általuk felajánlott felszerelési tárgyak és fegyverek. Erről a listáról aztán a bázisunkon csemegézhetünk. Amit nem tudunk elcserélni, azt újra feldolgozva felhasználhatjuk a gyártáshoz.

Sajnos a gyártási rész is el lett hanyagolva egy picit, ugyanis nagyon kevés tervrajzhoz juthatunk csak hozzá. A fegyverek és felszerelési tárgyak kínálata egyszerűen hatalmas. Számos különböző hatótávolságú, tűzerejű és tűzsebességű energiafegyver, lövedék fegyver, romboló, bénító és tömegpusztító rakéta és akna közül választhatunk. Ahogy haladunk a játékban úgy juthatunk hozzá egyre jobbakhoz, és ennek szinte soha nincs vége, mindig van valami jobb. Ugyanez igaz a hajók rendszereire is. Rengeteg eltérő tulajdonságú pajzs, burkolat, hajtómű, CPU, szoftver, szenzor, hűtőrendszer, javítórendszer, stb. kapható, és hiába szerezzük meg a legjobbat, szinte biztos, hogy idővel egy még jobb jelenik meg a listán. Ebben a hatalmas kínálatban egyedül maguk a hajók hiányoznak. A játékban elég sok hajótípus szerepel, de ezek egyike sem vásárolható meg. Bizonyos küldetések teljesítéséért jutalmul egy jobb hajóval ajándékoznak meg, így a történet alakulásával összesen öt hajót vezethetünk.

Az Independence War 2 sok területen eltér a megszokott űrhajó szimulátoroktól. Az egyik legfeltűnőbb eltérés a repülési modell, ami az első részhez hasonlóan a newtoni fizikát követi. Mivel az űrben nem létezik légellenállás, ezért a hajtóműveket csak a gyorsításhoz, lassításhoz és a manőverezésekhez kell használnunk. Amennyi ideig tart a gyorsítás egy adott sebességre, ugyanannyi ideig tart a megállás is, tehát nagy sebességgel nem tudunk egy zsebkendőnyi területen megfordulni. Ez egyrészt bonyolítja az irányítást, másrészt viszont számos újabb lehetőséget is biztosít (pl. egy irányba haladunk, közben egy másikba tüzelünk). A pajzsok működése is eltér a megszokottaktól. Hajónk maximum két pajzzsal rendelkezik, és ezek mindegyik egy-egy ellenséges hajót tud követni, tehát csak az ellen véd, és az ellen is csak a hajónak bizonyos részét. A hajtómű felöl például minden hajó sérülékeny. Az irányítás és főleg a harc komolyabb taktikai gondolkodást igényel, mint a legtöbb űrhajó szimulátor és még a tapasztalt játékosok is megizzadhatnak néha. Bármilyen jól felszerelt is a hajónk, és bármilyen jók is vagyunk, mindig, még a játék végén is érhet meglepetés.

Az I-WAR2 talán az egyetlen olyan szimulátor, ami tényleg valósághűen adja vissza a világűr hatalmas távolságait. Nagyobb távolságokra elengedhetetlen az LDS (linear displacement drive system), de egy-egy helyszínre eljutni még így is több percbe telik, és nincs lehetőség az idő gyorsítására. Később a rendszerek közötti mozgásra használhatjuk a L-pontokat (Legrange pontok). A legritkább esetben jutunk el a célunkhoz egyetlen ugrással, általában több L-pontot is útba kell ejtenünk, és mindegyiknél ki kell várni a sorunkat, ami esetenként akár több perces várakozást is jelenthet. Ez a sorban állás egyike azoknak a részeknek, amik elhitetik az emberrel, hogy az egész univerzum él körülöttünk. Mindenki megy a maga útján, érezhetően nem mi vagyunk a középpontban. Folyamatosan kapunk segélyhívásokat a megtámadott teherhajóktól, az állomásoknál mindennaposak a harcok a támadók és védők között, az L-pontoknál is gyakoriak az összecsapások a különböző vállalatok, más frakciók és persze más kalózok között, és a néha megjelenő rendőrhajók megpróbálnak rendet rakni. Ami a legszebb az egészben, hogy mi is csak egyek vagyunk a sok közül, az ellenséges hajók nem csak ránk koncentrálnak és még az is előfordulhat, hogy meg sem támadnak. Az univerzum kidolgozottságát az a rengeteg információ is mutatja, amiket a bázisunkon olvasgathatunk a történelemmel, hajókkal, fegyverekkel és egyéb felszerelési tárgyakkal kapcsolatban. A bejárható terület hatalmas, számtalan rendszerbe eljuthatunk, és mindegyik tele van bolygókkal, holdakkal, aszteroidákkal, és űrállomásokkal.

A játékmenet szempontjából komoly nehezítés, hogy repülés közben nem lehet menteni, csak a bázison, de szerintem ez nem egyértelműen negatívum. Tény, hogy néha apróságok miatt kell újra és újra végigcsinálni az esetenként akár 20-30 perc hosszú küldetéseket, és ilyenkor az ember gyakran emlegeti a készítők közeli rokonait, de az is igaz, hogy így jobban meggondoljuk, hogy kockáztassunk-e és jobban tudjuk értékelni amit elértünk.

Grafikailag az I-WAR2 bármelyik konkurensével felveszi a versenyt. Az intro a leghosszabb, amit valaha láttam, és az előre renderelt összekötő jelenetek minősége is fantasztikus. Ez utóbbiakból elég kevés van, de ezért bőven kárpótolnak a grafikai motorral készített jelenetek, melyek minősége ugyancsak nem lehet panasz. A szereplők mimikáján és szájmozgásán talán még lehetett volna dolgozni, főleg a rádióüzeneteknél, de ez csak apróság. Minden csillagrendszernek saját hangulata van, amiket főleg a különböző színű, gyönyörű nebulák adnak meg. Mindenhol érdemes megállni egy kicsit nézelődni. A modellek kidolgozása és textúrázása szép és részletes. Különösen figyelemre méltó, hogy ennyi év után egyes csapatok még mindig ki tudnak dolgozni új, és ugyanakkor hihető formájú hajókat. A bolygók szépek, bár egyes szögből nézve egy kicsit szögletesek.

Egyetlen negatívum talán, hogy a méretek érzékeltetése nem sikerült tökéletesen. Ebben valamennyire szerepe van annak is, hogy nem egy apró vadászt, hanem korvett méretű hajókat vezetünk, de még a legnagyobb hordozó sem tűnt annyival nagyobbnak. A HUD felépítése talán a legjobb, amit valaha láttam. Minden szükséges információ megjelenik rajta, ennek ellenére nincsen túlzsúfolva. Gyorsan leolvasható a hajó rendszereinek és fegyvereinek állapota éppúgy, mint az összes, közelünkben lévő hajó és állomás adatai (név, tulajdonos, távolság, típus, konténer tartalma, stb.), a befogott célpontról pedig további adatokat is kapunk (haladási irány, sebesség, stb.). Az összes közelünkben lévő hajó és állomás adatai távolsági sorrendben egyetlen listán szerepelnek, és onnan választhatjuk ki a célpontot. Ez a megoldás nagyon hatékony, egyetlen probléma talán, hogy ahogy mozgunk, úgy változik a távolság az egyes hajókhoz képest, és néha bonyolult egy adott célpontot kiválasztani, miközben az folyamatosan mozog a listán.

A hangok és a dinamikusan változó zene nagyon jól illeszkednek a játékhoz. A beszéd tiszta és a számos eltérő akcentus ellenére érthető. Az irányítás kényelmes és könnyel elsajátítható. Kisebb hiányosság, hogy a játékban a billentyűzet konfigurálására nincs mód, csak előre beállított konfigurációk közül választhatunk. Ezek cfg fájlok formájában megtalálhatóak a játék könyvtárában, és szabadon szerkeszthetőek. Formátumuk elég egyszerű, tehát nem jelent komoly kihívást a nekünk tetsző konfiguráció beállítása.

Az I-WAR2 egy fantasztikus játék. Gyönyörű grafika, fordulatos történet, kényelmes irányítás és egy egyszerű, de hatékony gazdasági modell jellemzi. A küldetések rendkívül széles skálája, a hajók rendszereinek és fegyvereinek óriási kínálata megunhatatlanná teszik. Nem tudnék egyetlen igazi negatívumot sem mondani. Sok felmerült hiányosságot és bugot a patch orvosolt. A hardverigény talán egy picit magas, de egy közepes képen is elmegy 800x600 felbontással, ami már bőven elegendő. A mentési lehetőségek hiánya ugyan néha idegesítő, de van értelme, hiszen sokan játszanak úgy, hogy percenként mentenek, ami kétségkívül agyoncsapja az izgalmat. Néhány küldetés szinte teljesíthetetlenül nehéz, és a repülési modell is tartogat meglepetéseket, ezért az Independence War 2-t csak azoknak ajánlom, akik szeretik a kihívásokat, mert abban nem lesz hiány.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

90%
grafika
9
hangok
9
játszhatóság
9
hangulat
9
Pozitívumok
  • Gyönyörű grafika
  • Fordulatos történet
  • Kényelmes irányítás
  • Komoly kihívás
Negatívumok
  • Mentési korlátozások
  • Túl egyszerű gazdasági modell

További képek

  • Independence War II: The Edge of Chaos
  • Independence War II: The Edge of Chaos
  • Independence War II: The Edge of Chaos
  • Independence War II: The Edge of Chaos
  • Independence War II: The Edge of Chaos
  • Independence War II: The Edge of Chaos
  • Independence War II: The Edge of Chaos
  • Independence War II: The Edge of Chaos
  • Independence War II: The Edge of Chaos
  • Independence War II: The Edge of Chaos
  • Independence War II: The Edge of Chaos
  • Independence War II: The Edge of Chaos

Independence War II: The Edge of Chaos

Platform:

Fejlesztő: Particle Systems

Kiadó: Infogrames

Forgalmazó: Dynamic Systems

Megjelenés: 2001. II. negyedév

Minimális rendszerigény: Pentium II 400 MHz, 64 MB RAM, 12MB 3D gyorsító

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

BHBP88
BHBP88 [1]
Kicsit elakadta az I-WAR 2 -ben. Hol tudnék segítséget kapni?
Dino
Dino [6034]
Jelenleg a Cyborg USB Gold típust forgalmazzák, ami 14875 Ft (ez feltételezésem szerint bruttó)
bigpee
bigpee [9]
És ha szabad tudni mennyiért vesztegetik azt a joyt?
Thomas
Thomas [38]
A joy Saitek Cyborg3D USB volt. Mellesleg az egyik legjobb joy a piacon (szerintem).
bigpee
bigpee [9]
Érdekelne, hogy az I-War-t milyen joy-jal teszteltétek?
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (5 db)