A kanadai Barking Dog Studios nem tartozik a legismertebb csapatok közé, bár nem is teljesen ismeretlenek, hiszen többek között a Homeworld folytatását a Cataclysmt is nekik köszönhettük. Ez a csapat most egy Global Operations című programon dolgozik, ami stílusát tekintve egy multiplayer módra kihegyezett, csapatszintű FPS lesz.
A Global Ops központi része a multiplayer kooperatív csapatjáték lesz, ahol egyszerre maximum huszonnégyen irthatják egymást. A jelenlegi verzió 13 küldetést tartalmaz (ez persze változhat), melyek mindegyike valós helyszíneken játszódik – pl. Kenya, Sri Lanka, Mexikó, Bejrút, vagy Észak-Amerika. A feladatok is változatosak, a túszmentéstől a robbanószerek hatástalanításán és VIP-k kíséreten keresztül bázisok elfoglalásáig többféle lehet. A küldetések többségét valós események inspirálták és a teljesítendő feladatok is ennek megfelelően lettek kialakítva - pl. Peruban terroristák foglalják el a kanadai követséget, feladat a túszok kiszabadítása. Pályánként változatos terepviszonyok és bejárható épületekben teljesítendő elsődleges ill. másodlagos feladatok és előre definiált szintidő vár majd a játékosokra. A küldetésekhez hasonlóan az összesen 28 alakulathoz tartozó, kétszáznál is több játékos és ellenfél modellt is valóságban létező különleges alakulatok, terrorista csoportok, békefenntartók, lázadók, ill. gerilla csoportok inspirálták.
A játékos hat eltérő képességű karakterosztály közül választhat majd, ezek: a mesterlövész, a felderítő, a felcser, a nehézfegyverzetű tüzér, a kommandós és a robbantási szakértő. Ezek mindegyike eltérő képességgel, felszerelésekkel és fegyverzettel rendelkezik. A különböző osztályok nem határolódnak el élesen, nem lesz korlátozva például, hogy ki milyen fegyvert használhat. Lesznek fegyverek, amikkel az egyik karakter pontosabban lő, mint a másikkal, de ez nem jelenti azt, hogy nem tudja használni a többit is, ha arra van szüksége, vagy a sajátjából kifogy a lőszer. A hat osztály mellett lesz egy hetedik is, a hírszerző tiszt, de ez nem egy választható képesség, hanem sokkal inkább beosztás. Ő nem harcol, feladata az információk gyűjtése és a csapat stratégiájának kidolgozása. Folyamatosan figyelemmel kíséri a csapattagok helyzetét és állapotát, egyes információkhoz pedig csak ő jut hozzá (pl. a következő erősítés érkezésének időpontja, az adott pálya teljesítésére maradó idő, a teljesítendő feladatok).
Minden játékos hordoz egy kamerát, ezeknek (persze csak a csapattagokét), és a pályákon elhelyezett fix kameráknak (pl. biztonsági kamerák) a képeit a hírszerző tiszt látja. Az összegyűjtött információk alapján szöveggel, rádióparancsokkal vagy élőszóban utasítja a csapattagokat, és navigációs pontokat helyez el a térképen, kijelölve ezzel pl. a gyülekezés, vagy támadások helyét. Az elhalálozott játékosok bizonyos idő elteltével visszatérhetnek a pályára. Ez az idő pályánként eltérő, általában egy perc körül lesz. Ez idő alatt kapcsolatban maradnak a saját hírszerző tisztjükkel és követhetik az eseményeket, szükség esetén akár más karakterosztályba is átléphetnek. A visszatérő játékosok nem csak egyszerűen megjelennek a pályán, hanem a legkülönfélébb módon, erősítésként érkeznek meg a helyszínre – pl. ejtőernyővel, helikopterrel, csapatszállítóval vagy akár partraszálló járművel.
A készítők nagy komolyan vették a részletes kidolgozást és az élethűséget. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy felfogadtak egy fegyverszakértőt, hogy segítsen a fegyverek kidolgozásában. Ennek eredménye 32 olyan fegyver, melyek mindegyike létező modellek alapján, maximális pontossággal készült. Ez a pontosság a kinézetük mellett a jellemzőikre, a kezelésükre és a hangjaikra is kiterjed. A kínálat a pisztolyoktól a géppisztolyokon és karabélyokon át a mesterlövész puskákig és a rakétavetőig terjed. Ezek mellett olyan katonai felszerelésekkel is találkozhatunk, mint az éjjellátó, a gránát, a hőérzékelő, a távcső, a orvosi csomag, a kés és különböző robbanószerkezetek. A készítők egy komplex ballisztikai rendszert ígérnek, ahol a program figyelembe veszik a különböző anyagok sűrűségét, keménységét, a falak vastagságát, a lövedékek kaliberét, a tüzelő játékos képességeit (pl. mennyire jól tudja kezelni az adott fegyvert), stb., és ezek alapján produkálják az adott anyagnak megfelelő bemeneti ill. kimeneti nyomokat. Megfelelően nagy erejű fegyverrel akár a falakon is át lehet majd lőni.
Bár a Global Operations elsősorban multiplayer játéknak készült azért lesz egyjátékos mód is, ahol a csapatagokat és az ellenségeket az MI által irányított botok helyettesítik majd.