26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Star Wars: Galactic Battleground

Az Age of Kings Star Wars kiegészítőjének is tekinthető a LucasArts új játéka.

Írta: LeMon

Azok, akik már olvastak a Star Wars: Galactic Battlegroundsról megjelenése előtt előzeteseket, elcsíptek belőle képeket, valószínűleg nem vártak egy világot megváltó játékot. Pedig annak idején a Star Wars: Force Commander lehetett volna ilyen is, csak ott elvétették azt a kis figyelmetlenséget, hogy randa, játszhatatlan játékból nem lesz siker. A Galactic Battlegroundsnál nem ilyen vészes a helyzet, de jobban járt volna a LucasArts, ha két évvel ezelőtt inkább ezt adta volna ki.

A fő probléma a játékkal, hogy a grafikus motorja nagyon is idejét múlt. A játék teljesen az Age of Empires II alapjaira épült, ezért is lehet mindenkinek ismerős a látvány. A színek, a felépítés teljesen Age of Empire-es, mintha csak egy kiegészítés készült volna az "elődhöz". Szerintem ezt a fajta kinézetet már kinőtte a játékos generáció. De ha még csak a kinézet lenne a játék egyetlen negatívuma. Sajnos a játékmenetben sincs semmi igazán új, nincs a fajok között túl nagy eltérés és valljuk be, ez már túl sokadik bőr a Star Wars univerzum lakóiról. Az egész helyzeten még ront az is, hogy irdatlan sok egység és épület van, szerintem feleslegesen, és hatszáz féle fejlesztés, melyek többségét nyugodt szívvel kihagytam volna.

Sajnos Lucaséknál már nem divat az intro animáció, sőt, kimaradtak az átvezető képsorok is. Mindezt letudták azzal, hogy a filmekből kiemeltek pár jelenetet. Pedig volt idő, mikor még nem a Blizzard vitte el e téren a pálmát. A menü nagyjából jól strukturált. Van lehetőségünk saját pályát is szerkeszteni, melynek elkészítése nem nagy őrdöngőség, a program könnyen kezelhető. Megépített pályáinkhoz aztán külön missziót is írhatunk.

Maga a történet szerinti játék hat részre bontható. Mivel hat választható faj van, értelemszerűen mindegyikhez tartozik egy nagyobb küldetés csokor. A már megszokott két Star Wars-beli csoportosulás, a Lázadók és a Birodalom mellé a bekerült a Naboo-i királyság, a Kereskedelmi Szövetség, valamint a Wookie-k és a Gunganok törzsei. Igazából nekem az a problémám ezzel a felhozatallal, hogy időrendben nem passzolnak egymáshoz. Véleményem szerint jobban is ki lehetett volna találni a fajokat, vagy nem kellet volna ennyit kidolgozni. Elég hülyén néz ki, mikor Amidala serege a már leamortizálódott jövendőbelije, Darth Vader ellen nyomul. Na mindegy, a normál játékban, szerencsére, mindenki a megfelelő ellenfelet kapja. A küldetések általában kis történeteket mondanak el és a legtöbb esetben seregeink élén mindig ott egy hős a filmből.

De van még sajnos egy-két fajon belüli csavarás, ami szerintem annak az oka, hogy a készítők nem sokat törték az agyukat. Mivel az egyes fajok javarészt megegyeznek felépítésileg – a hangyányi különbségeket később – ezért még a Wookiek, Gunganok, Kereskedelmiek is kaptak lehetőséget, hogy Jediket tenyésszenek, ami szerintem elég csacsi buta dolog. Nyugodtan ki lehetett volna találni helyettük valami mást. Főleg, ha figyelembe vesszük az a tényt, hogy a játékban szereplő Jedik nem sok különlegességet hoznak fel. Nagyon erősek meg minden, de én még tudtam volna rajtuk tökéletesíteni. A rengeteg Jedi fejlesztés közül csupán az egy speciális képesség, a többi passzív tulajdonság. Ezzel az egy művelettel képesek vagyunk az ellenfél egységeit a saját oldalunkra állítani. Az erősebb Jedik, képesek kijátszani az ellenfél figyelmét, az ő segítségükkel nova kristályt termelhetünk. Ez úgy működik, hogy a pályán szétszórva található Holocronokat felkapjuk egy Jedivel. Ez a kis ketyere a történet szerint régmúlt nagy bölcsességeit tartalmazza azoknak, akik az Erő kitanulásán fáradoznak. De csak jól képzett lovag képes megfejteni a titkot. A titok nyitja pedig nem más, minthogy a Holocronokat szépen begyűjtjük a Jedi Templomokban. De szerintem ez még mindig kevés. Már a film alapján is be lehetett volna tenni olyan képességeket a Jediknek, mint a tárgyak felemelése, ha épp egy szárazföldi egységet vinnénk máshova, vagy a Sith lovagokhoz a villámvetés esetleg fojtogatás.

Sajnos hiányt érzek e téren más egységeknél is. A rengeteg egyéb fejlesztés hatása csupán a pajzs, sebzés, sebesség stb. növelésére szolgál. Nincsenek igazán olyan varázslatok, speciális tulajdonságok, mint a stílus nagy elődeiben. Emiatt aztán a játék stratégiai része romlik, és az győz, aki gyorsabban termel. Új ötlet tehát nagyon csak elvétve van benne. De ha már itt tartunk, megemlíteném azt a lehetőséget, hogy nagyobb támadás esetén egy gombnyomásra behívhatóak a dolgozók a fő épületbe. Építhetünk pajzs generátorokat, melyeket egy kis energiával működtetve, az összes környezetében tartózkodó egységet és épületet ellátnak plusz pajzzsal.

Van néhány egység, ami viszont egyedi az egyes fajoknál. Pl. a Birodalomnál az AT-AT lépegetők, vagy a Dark Forces sorozatból ismert Dark Trooperek, a Felkelőknél az Airspeeder, Wookie-knál a Beserker, Gunganoknál a Fambaa pajzsgenerátor, Nabooiaknál a királyi lovagság, a Kereskedelmieknél pedig a Destroyer Droidok. Ezen kívül minden fajnak megvan a maga erőssége és gyengéje. Ha nem is látványosan, de azért van. Értelemszerűen, Jedire/Sithre nem érdemes gyúrni Wookie-kal, Gunganokkal és a Kereskedelmiekkel. A gyalogság viszont a Wookie-knál a legerősebb. A légierő a legmegbízhatóbb a Lázadóknál és a Nabooi királyságnál. Kikövetkeztethető, hogy a nehézfegyverzetek terén a Birodalom és a Kereskedelmiek vezetnek. A film után pedig érthető, hogy a Gunganok a vizeket uralják. Egyéb érdekesség, hogy a Wookie harcosok képesek öngyógyulni, nem szükségesek az orvos droidok. A Kereskedelmi Szövetségnek viszont nincs szüksége az ellátmányt biztosító Prefab Shelterre, ami más esetben a farm lenne. Ilyet viszont a Gunganok akár víz alá is tudnak építeni. Viszont a legtöbb egyedi fejleszthetőség, tényleg csak a termeléseket, egységeket gyorsítják. Bár fejvadászokat mindegyik faj tud szerezni, azért kiemelném őket, mert nagyon erősek és gyorsak. Volt rá példa, mikor egy sereg bérenccel nyomtam le egy egész bázist.

Azt még nem említettem, hogy minden fajnál 4 elérhető technikai szint van, az egyes feltalálások, fejlesztések ezek között vannak elosztva. Utolsó szintnél elkezdhetünk építeni egy Monument nevezetű építményt, ami elég lassan épül, de ha bizonyos ideig képesek vagyunk fenntartani, automatikusan nyerünk. Összesen négyféle nyersanyag van, karbonit (mely a fákból nyerhető), érc (lila kristály), Nova kristály (a zöld) és az élelmiszer. Szerintem untig elég lett volna három is.

A hanghatásokkal nincsen gond. A hősök narrátorai viszonylag jól beszélnek, talán Qui-Gon és Darth Vader hangját a sikerült a legjobban eltalálni. A zene mi más is lehetne, mint John Williams felejthetetlen melódiái, igaz, csak egyetlen számba besűrítve.

Nem lenne a program annyira felejthető, ha jobban el tudtak volna szakadni a készítők az Age of Kingstől, mind grafikában, mind felépítésben. Biztos vagyok benne, hogy többet is ki lehetett volna hozni ezekből a fajokból. Persze semelyik kíváncsi természetű játékos, vagy belevaló Starwarszos emberke kedvét nem szeretném elvenni. Az átlagnál azért kicsivel jobb.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

70%
grafika
6
hangok
8
játszhatóság
8
hangulat
7
Pozitívumok
  • Az Erő vele van
Negatívumok
  • Ódon grafika
  • Ötlettelen játékmenet

Star Wars: Galactic Battlegrounds

Platform:

Fejlesztő: LucasArts

Kiadó: Activision

Megjelenés: 2001. november 23.

» Tovább a játék adatlapjára

LeMon

LeMon
A PC Dome/PlayDome egyik alapítója, a magazin örökös designere.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!