A JoWood kiadásában és a Reflexive Entertainment fejlesztésében megjelent Zax egy meglehetősen furcsa világban játszódó akció-kalandjáték, amely könnyed stílusával hamar magával képes ragadni az embert.
A történetben egy távoli világ lakosai állnak a középpontban, akiket egy fém-istenségnek sikerült leigáznia, és a játék kezdetekor ő tartja rabszolga sorban Korbo lakosait. A főhős egy Han Solo típusú vagány az űrből, becses nevén Zax, akinek hajóján egy segítője is akad, mégpedig a mesterséges intelligenciával és női "külsővel" megáldott Zelon, aki - vagy ami - a hajó szerves tartozéka, így azt elhagyni nem tudja. Zax egy különleges érc után kutatva pottyan a bolygóra, miután gépét levadászták az űrből. A történet további menetét innen már nem nehéz kitalálni: feladatunk az éppen ezen a bolygón megtalálható különleges érc felkutatása, és persze a rabszolgasorban tengődő helyi lakosok felszabadítása.
A játékban Zaxot irányíthatjuk egy fix, külső nézetből oly módon, hogy a nyilakkal mozoghatunk, az egérrel pedig a fegyverünk célkeresztjét mozgathatjuk. Mivel egy 2D-s játékról van szó, ezért a fegyver célkeresztjét csupán a vízszintes síkban tudjuk pozícionálni. Főhősünk kiindulópontja a megrongálódott, és a bolygó egyik erdős részére pottyant űrhajó, ahonnan Zelon állandóan tanácsokkal lát el minket. Gyakorlatilag ő az, aki mindig megmondja, hogy mit kell csinálnunk. Mivel Zax nem katona, ezért fegyverzete azokból az eszközökből áll, amiket Zelon generál neki a bolygón található ércekből, amelyeket nekünk a mászkálás során szorgalmasan gyűjtögetnünk kell. A főhős védelme kétlépcsős: először is van egy kis életereje, amelyet a fák alatt található gyümölcsökkel lehet pótolni, illetve Zelon tud készíteni egy energia-pajzsot, amit vagy a hajón generálható cellákkal, vagy a kilőtt robotok után maradó energiabuborékokkal tudunk pótolni. Ahogy haladunk előre a játék során Zelon egyre újabb és persze hatékonyabb fegyverek generálására lesz képes. Ezeket a fegyvereket is egyrészről a bázisul szolgáló hajóban, vagy a lelőtt robotokból lehet utántölteni.
A játék lényege abban áll, hogy egy előre kijelölt pályán kell végigmennünk, ahol az életben maradás érdekében ki kell lövöldöznünk a ránk támadó robotokat és egyéb felbőszült állatokat. A továbbjutáshoz elég gyakran először meg kell találnunk lezárt ajtók kapcsolóit, vagy például tükörrel ellátott pálcák segítségével kell egy halálos energia-sugarat irányítanunk úgy, hogy tovább tudjunk haladni. Gyakran belebotlunk a Korbo lakosaiba is, akik valami jövendölés beteljesülését látják bennünk, ezért a felszabadítójukként tisztelnek minket. Ők is tanácsokkal vagy hasznos tárgyakkal segítik előrejutásunkat. Miközben haladunk előre, érdemes kilövöldözni az utak szélén található különféle tároló eszközöken, bennük ugyanis nagy valószínűséggel ércek találhatók, amelyekből ugyebár fegyvereket és muníciót generálhatunk. Ha nincs ellenség a láthatáron, akkor is figyeljünk oda, nehogy az állatok számára épített csapdák egyike megsebesítsen minket. A kültéri és a felszín alatti helyszíneken is olykor ráakadhatunk teleportokra, amelyek képesek visszavinni Zaxot a hajójára.
A játék grafikája szépre sikerült, bár túlságosan látványos látványosnak nem nevezhető. A hanghatások is jók, de különlegességről ennél a pontnál sem tudok beszámolni. Talán egyedül a hangulat az, ami jobb az átlagnál, főhősünk lezsersége és a kisebb-nagyobb feladatokkal tarkított játékmenet ugyanis képes órákra a monitorok elé szegezni az unalmas perceit elütni akaró játékost.