25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

American Conquest

Amerikai témájú RTS-t fejleszt a Cossacks mögött álló orosz csapata.

Írta: Blade Runner 7 hozzászólás

Úgy látszik, hogy az amerikai kontinens meghódítása örökzöld téma marad a játékkészítők számára. A számtalan különböző műfajú próbálkozás után a méltán sikert aratott Cossacks készítője, az ukrán GSC Game World is úgy döntött, hogy elkészíti a maga eposzát. Eredetileg a Cossacks kiegészítőjének szánták a játékot, ám a csapatok és a környezet különbözősége miatt a fejlesztők úgy érezték, hogy egy teljesen új játékkal sikeresebben érhetik el a kitűzött célt. A játék Kolumbusz történeti utazásától az Amerikai Függetlenségi Háborúig öleli majd fel az Újvilág felfedezésének és meghódításának a történetét. A játékos választhat, hogy a különböző európai hatalmak, Anglia, Spanyolország, Franciaország vagy inkább az amerikai benszülöttek oldalán száll harcba.

Mivel az amerikai indiánok az európaiak megjelenésekor már ott éltek - hiszen azért bennszülöttek :-) -, ezért a fejlesztők a RTS-ekben megszokottól eltérő indítási feltételt is beépítettek a játékba. Ebben az esetben a történeti hűség kedvéért a benszülöttek fejlett városokkal rendelkeznek a játék megkezdésekor. Természetesen megmaradt a másik, a klasszikus RTS hagyományoknak megfelelő is, ilyenkor minden játékos azonos feltételek mellett indul. Nemcsak a történelmi RTS-ekben szokásos történelmi eseményeket újra felidéző hadjáratokra és küldetésekre van lehetőségünk a játékban, hanem véletlenszerűen generált térképeken is játszhatunk, persze ebben az esetben bármiféle történeti hűség nélkül.

Az egyszemélyes üzemmódok mellett a most már elengedhetetlen multiplayer játékmódok is megtalálhatók a palettán. Egyszerre 7 játékos szállhat harcba egy-egy véletlenszerüen generált vagy előre gyártott térképen. A többjátékos mód értékét növeli az az üzemmód is, amely a „Csata Amerikáért” elnevezést kapta. A játékmenet ilyenkor szorosan kapcsolódik amerika stilizált térképéhez, ahol egy-egy játékos vagy klán küzd egy-egy tartomány birtoklásáért. Így első hallásra hasonlónak tünik a Tiberian Sun-ban már megismert „harc a világért” játéktípushoz, de ezt csak akkor tudjuk igazán eldönteni, amikor a játék már a kezünkben lesz.

A fejlesztők a Cossacks-hoz képes alaposan megnövelték a maximális térképméretet is, négyszeresére, illetve egyszerre maximálisan 16000 egységet képes a játék mozgatni, amelyekkel már igazán látványos csatákat vívhatunk. A csaták történeti hűségét növeli még a hitelesen modellezett gyalogsági, lovas és tüzérségi formációk beépítése a játékba. A gyözelem értékesebbé vált azáltal is, hogy a gyöztes csapatok egységeinél részben nagyobb lesz a harci kedv és tapasztalat, másrészt kellő tapasztalat birtokában az egységek új tulajdonságokat is szereznek.

Az első hírek és az eddig kiadott közlemények alapján érdekes és izgalmas játéknak tűnik az American Conquest. A fejlesztők pedig már bizonyították első játékukkal, hogy a jó ötleteket meg is tudják valósítani, így minden reményünk megvan arra, hogy az RTS rajongók egy újabb színvonalas játékkal gazdagíthatják gyűjteményüket.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

American Conquest

Platform:

Fejlesztő: GSC

Kiadó: CDV

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2003. február 14.

Minimális rendszerigény: Pentium II 450 MHz, 64 MB RAM

Ajánlott konfiguráció: Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Balidora
Balidora [35]
Tök jó
Ennél nem tudom mi lehet jobb
Dino
Dino [5990]
Blade: A Hancura való utalás szerintem arról szólt, hogy egyszer ő reklamált itt egy többszörösen összetett mondat miatt. :)
De végülis mindegy, olvassa el mindenki kétszer az első bekezdést, ha valami nem stimmel :)))
[Gareth]
[Gareth] [98]
Hmm... hát én azt hittem, hogy ha odabiggyesztem azt a smiley-t, akkor egyértelmű lesz, hogy mire gondolok...

Egyébként tény és való, hogy először félreolvastam a mondatot, de aztán megvilágosultam és rájöttem, hogy milyen szép kerek írás is ez. Mivel azonban hajnali fél kettő fele járt az idő, már lusta voltam egyéb kommentet hozzáfűzni a dologhoz, így úgy döntöttem elég lesz egy édes kis mosoly.

Sorry!
Blade Runner
Blade Runner [3128]
Gareth,
Fuss neki mégegyszer, hidd el sikerülni fog. :-)

Blade

U.I.: Nem vagyok Hancu. A töbi stimmel. :-)
chief
chief [7]
Ennél már csak a Cossacks 2 lesz jobb bár a
C&C:Generals-t látva...
nem baj azért megszerzem ezt is :)
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (7 db)