A Digital Reality az Imperium Galactica II befejezése után két nagy fába is belevágta a fejszéjét. Az egyik a „Haegemonia: Legions of Iron” címet viselő űrstratégiai játékuk, mely immáron a fejlesztés végső stádiumába lépett és szeptember végén várható a megjelenése. A másik a hosszú című „Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam”. Ez utóbbi egy kicsit ködbe burkolózik, pár megjelent képen és a stílusán kívül, vagyis hogy egy vietnámi háborúban játszódó 3D-s taktikai RTS lesz, eddig nem sokat lehetett tudni róla. Ezt nemrég megpróbáltuk orvosolni egy „gyárlátogatással”, amelynek keretén belül a Digital Reality munkatársainak köszönhetően alkalmunk volt tüzetesebben is megvizsgálni a két játékot. Ebben a cikkünkben a „Platoon” kerül bemutatásra.
A grafika kifejezetten szépre sikerült, a terep nagyon részletes kidolgozottságú. A grafikusok rengeteg vietnámi képanyagot néztek át, hogy a táj megegyezzen az eredeti vietnámi viszonyokkal. A megjelenítésre jellemző momentum például, hogy a katonák derékig eltűnnek, amikor a magas, sűrű növényzetben gázolnak. Egy-egy egység megalkotásába rengeteg energiát fektettek, az egyes típusokhoz többféle modell és textúra is tartozik, hogy ne legyen annyira egyhangú embereink kinézete. A modellek azért nincsenek FPS-szinten kidolgozva (egy-egy katona átlag 6-800 poligonból áll), mert egyszerre akár 40-50 is lehet belőlük a képernyőn – ennek megfelelően a kamerát a maximális 40 méteres magasságtól egészen 8 méterig vihetjük le.
A tankok és egyéb járművek átlagosan 1500-2000 poligonból épülnek fel, és fizikai modelljükre nagy hangsúlyt fektettek. Ez utóbbi elindulásnál, fordulásnál és megállásnál is nagyszerű. Ami még felkelti az ember figyelmét, az az anyagtextúrák minősége (pl. ütött-kopott páncélzat, fémfelület, cseréptető) és a tükröződő felületek (ablak, szélvédő) kivitelezése, ahol a legmodernebb grafikai effekteket használták fel. Folyami vizekből láthattunk nagyobb folyót és kis patakot is, melyekben a víz sodrása eltérő sebességű. A grafikus motor a felsorolt sok szép tulajdonság ellenére még nem végleges. A hiányzó elemek nélkül még kicsit művinek tűnt a táj - mintha a Mátrixban valaki leállította volna az időt - de könnyen hozzáképzeltük, mennyire megtelik majd élettel.
A pályákon az összes épületet le lehet majd rombolni. A terepet nem rendezik át a gránátok és lövegek robbanásai, de a járműveket és az épületeket minden további nélkül lehet majd deformálni, szétrombolni.
A térkép az RTS-eknél már megszokott módon működik, az ismeretlen terület fekete, tehát csak azt a részt látjuk teljesen, melyet katonáink is belátnak. Természetesen számítani fog az is, hogy embereink épp merre néznek. Szürke színnel jelölve látszódnak azok a területek, amerre már jártunk, de itt csak a terep lesz látható, az ellenséges mozgások nem. A játék során az eseményeket bármikor megállíthatjuk, és új parancsokat adhatunk ki, illetve áttekinthetjük a helyzetet, ami megkönnyíti majd a játék amúgy is egyszerű vezérlését.
Katonáink unatkozás helyett elfoglalják magukat valamivel, egyfolytában forgolódnak, és ennek megfelelően a térkép is folyton változik. Itt említeném meg az emberek mozgását, amihez már lassan alapkövetelmény, hogy motion capture-t hívjanak segítségül. A készítők hívtak is, a helikopterből való ki-beszállás és a futás például különösen élethűre sikerült. Visszatérve a térképre: a pályák viszonylag nagyok, a legnagyobb 2*2 km-es területet fed le.
Amikor ott jártunk, az amerikai egységek ’egyenhangon’ szólaltak meg, a végleges verzióban profi anyanyelvi színészek gondoskodnak életre keltésükről. Sőt, azon se csodálkozzon senki, ha nem érti az ellent, mert mondandóik vietnámi nyelven hangzanak majd el!
A kampányban 15 küldetés lesz, melyek teljesítése során különös figyelmet kell szentelnünk főhősünknek és a többi hősnek, ugyanis ha közülük elesik valaki, az a játék végét jelenti. Egység-gyártás, épületek felhúzása és mikromenedzsment nem szerepel a játékban, helyette minden küldetést előre meghatározott összetételű gárdával kell teljesítenünk, a hangsúly tehát a taktikán és a harcon lesz. Egy-egy küldetés végeztével elesett katonáink helyére kapunk ugyan újoncokat, de mindenképpen érdemes vigyázni eredeti csapatainkra, mivel a tapasztalat nagyon sokat fog érni: a sok küldetést megjárt, tapasztaltabb egységek ütőképesebbek lesznek az ütközetekben.
Az eddig látottak alapján elmondható, hogy a játék nagyon jól visszaadja a filmekből ismert vietnámi bevetés hangulatát, és valószínű, hogy a hátralévő néhány grafikai és egyéb munkálat elvégzése után ez csak emelkedik majd. A fejlesztők a projekt befejezését szeptemberre tervezik, így a program remélhetőleg még karácsony előtt a boltokba kerül.