26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Egyéb

Warcraft III taktikai útmutató

Egy nagy adag ötletet, jótanácsot gyűjtöttünk össze a játékhoz.

Írta: Phoenix 2 hozzászólás

Ebben a cikkünkben a Warcraft III-hoz gyűjtöttünk össze tippeket, stratégiai ötleteket és jótanácsokat, reméljük, mindenki talál benne valami érdekeset.

Kezdjük talán a kezdőkre jellemző leggyakoribb hibákkal!

  • Nem használjuk a hősöket: a WarCraft3 teljes egészében a hősökre épül, tehát aki úgy gondolja, hogy meglesz hősök nélkül is, inkább kiképez jó sok katonát, az eleve vesztésre van ítélve.
  • Nem használjuk fel a hősök tapasztalati pontjait: a hősök ugyebár fejlődnek, szinteket lépnek, tapasztalat pontokat kapnak, amiket igen hasznos varázslatokra, és képességekre válthatunk be. Ezek akár a csaták végkimenetelét is eldönthetik. A hősöket pedig nem nagyon szabad beküldeni az ellenséges bázisra csupán tapasztalatszerzés céljából. Inkább keressünk a saját bázisunk körül valami agresszívabb fajta semleges jószágokat, és azokon lehet gyakorolni. De lehetőleg ne játsszunk magányos farkast, mert a nullkilométeres hősök korántsem golyóállóak. A harci értékeiket leginkább a parasztokéhoz lehetne hasonlítani, viszont igen gyors fejlődésre mutatnak hajlandóságot. Eleinte tehát mindenképpen tartsunk mellettük néhány militarista beállítottságú egységet. Aztán már az 5. szint körül akár egymagukban is lehet velük legénykedni, de csak ha nagyon muszáj.
  • Nem vesszük fel a pályán található felszereléseket: a hőseink ugyebár inventory-val rendelkeznek, és mindenféle hasznos holmit tudnak magukkal cipelni. Például gyógyító italokat, sebzést, intelligenciát, sebességet növelő varázstárgyakat, könyveket, de még bizony taposóaknákat is. Ezeket maradéktalanul érdemes felvenni valamelyik hősünkkel, mert egyrészt igen kínos pillanatokat okozhatunk vele a rosszakaróinknak, másrészt ha nem vesszük fel mi, akkor felveszik ők…
  • Az embereknél, illetve az orkoknál 5-nél több munkással bányászunk ugyanabban a bányában: ha a főépületünk a lehető legközelebb van a bányához – márpedig miért ne lenne így – akkor öt munkás esetén optimális a termelés. Ha többen vannak akkor csak feltorlódnak, a parasztok tétlenül ácsorognak a bánya előtt, és pazaroljuk az amúgy is igen szűkre szabott populációs limitet. Azt meg ugyebár mi nem szeretnénk.
  • Nem használjuk a semleges NPC épületeket: gondolom, nem kell ecsetelnem annak az előnyeit, ha például egy gyógyító forrást körülállunk az íjászainkkal, és onnan lövöldözzük az ellen rohamozó gruntjait.
  • Egyszerre csak egy bányából termelünk: általában megvan a lehetőségünk arra, hogy további aranybányákat találjunk, és kétszer-háromszor gyorsabban gyarapítsuk a kincstárunkat. Éljünk ezzel a lehetőséggel! Na persze ez ennyire nem egyszerű, mert a bányákkal együtt bizonyára fogunk találni rosszarcú helyi vagánycsávókat – például erdei trollokat, büdös ogrékat vagy óriás pókokat – ezeket először rendre kell utasítani, és csak aztán merészkedjünk oda a parasztokkal.
  • Feladjuk a meccset, mert kiesett a(z egyik) szövetségesünk: ha kiesik valaki a játékból, például hálózati problémák miatt, akkor át lehet venni a csapatai felett az irányítást, tehát nincs veszve semmi. Ha pedig mi lépünk ki valamilyen oknál fogva, akkor ne felejtsük el átadni mindent a csapattársunknak.
  • Az őrtornyokra bízzuk a bázis teljes védelmét: az őrtornyok csak eleinte tudnak megállítani egy rohamot. Később már csak lelassítják … többé-kevésbé. Viszont az épületek nem fogyasztanak sonkát, tehát alacsonyan tudjuk tartani a populációt.
  • A billentyűkombinációk használata: szinte minden parancsot ki tudunk adni forróbillentyűk, vagy kombinációk segítségével, és ezeket érdemes is gyakorolnunk, mert nagyban megkönnyít, és felgyorsít mindent.

    Egyéb fontos tudnivalók a játékról, amikkel eddig még nem nagyon találkozhattunk

  • Upkeep, azaz „fenntartási költség”: a seregeinknek az élelmezésen kívül még más egyéb költségeik is vannak, na de a háború már csak ilyen. Tisztán kell tartani a páncélzatot, élesíteni kell a kardot, az íjászok meg gondolkodás nélkül lövöldözik el a drága nyílvesszőt mindenre, ami mozog. És ez mind-mind pénzbe kerül. Ez pedig úgy kerül kifizetésre, hogy a bevételeink egy bizonyos százalékát elveszítjük. És minél nagyobb a sereg, annál nagyobb a hadisarc. A populációt, és az upkeep-et a képernyő jobb felső sarkában láthatjuk. A populációról még csak annyit, hogy nem egészen úgy van az élelmiszer-elosztás, mint a játék elődjében, tehát nem ugyanannyi a harcedzett lovag fejadagja, mint a legutolsó paraszté. Van olyan egység, amelyik csak egy adagot vesz igénybe, de van olyan is, amelyik akár négyszer annyit. A fenntartási költség pedig a felhasznált össz-élelmiszer mennyiségtől függ, valahogy így: 0-40 kaja, nincs adó, a bevételt teljes egészében megkapjuk. 41-70 kaja, a bevétel 30%-át levonják a seregünk ellátására, vagyis a paraszt kihozza a bányából a tíz aranyat, de a főépületünkbe már ne jut be, csak hét. És végül 71-90 kajánál a költség 60%, ami már kész pénzkidobás. tehát ezt a szintet próbáljuk meg nem elérni, amíg nem állunk komolyabb ostrom alatt, vagy nem tervezünk valami nagyobb szabású rohamot.
  • Éjszaka és nappal körforgása: a képernyő tetején láthatunk egy kijelzőt, amely azt mutatja, hogy melyik napszakban vagyunk. Ez korántsem csak „dizájn-elemként” szolgál a játékban. először is – természetesen – éjszaka egységeink sokkal kisebb távolságra látnak el, mint nappal. Aztán a semleges egységek éjszaka elalszanak. De ha megtámadjuk őket, rögtön felébred az egész csapat. A napszak befolyásolja még az egységek gyógyulását is. Az emberek és orkok nappal gyógyulnak, míg a sötét elfek éjszaka. Az élőhalottaknak meg teljesen mindegy, a lényeg az, hogy az épületeik körül képződő kiégett talajon legyenek. És vannak varázslatok, képességek, amik kapcsolódnak a napszakhoz. A sötét elfek közül például sok egység éjszaka teljesen láthatatlan... amíg meg nem mozdul.
  • Csoporton belüli alcsoportok: ilyesmivel sem találkoztam még stratégiai játékban, de rendkívül hasznos dolognak tartom. Eddig ha a csoporton belül több féle egység is volt, akkor csak olyan parancsokat adhattunk ki nekik, amit a csoport összes egysége végre tud hajtani. Itt pedig kijelöljük a csoportot, és a Tab billentyűvel válthatunk a különféle egységek között, és utasíthatjuk mindegyiket a speciális képességeik használatára, anélkül, hogy a csoportot fel kellett volna bontanunk.
  • Épületek csoportba foglalása: szintén nagyon jó ötletnek tartom, hogy az épületeinket is csoportba foglalhatjuk. Egy dupla kattintással kijelölhetjük az összes egyforma épületünket, és egyszerre adhatunk ki utasításokat. A barakkokban egyszerre kezdhetjük az azonos egységek kiképzését, a Moon Welleknek egyszerre kapcsolhatjuk be az automata gyógyítást, az összes őrtoronynak kijelölhetjük ugyanazt a célpontot, és így tovább.

    Jövő héten a multiplayer játékhoz kaphattok további tippeket.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Warcraft III - Reign of Chaos

Platform:

Fejlesztő: Blizzard Entertainment

Kiadó: Vivendi Universal Publishing

Forgalmazó: N-Tec

Megjelenés: 2002. július 5.

Minimális rendszerigény: Pentium II 400, 128 MB RAM, 8 MB-os 3D kártya, 700 MB HDD, 4xCD-ROM

Ajánlott konfiguráció: Pentium III 600, 256 MB RAM, 32 MB-os 3D kártya

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

TheKILLLLer
TheKILLLLer [1]
Csá még most szeretnék először multiplayerezni és nem tom h hogy kell nagyon jól jönne ha vki segítene!!!!!!!Erre az e-mail címre küldhetnétek a választ:devil-14@freemail.hu
Előre is kössz!;-)
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)