Az interneten áramló játékbemutatók, előzetesek, képek és videók rengetegében nagyon nehéz kimondottan eredeti és ötletdús játékra bukkanni. A többmilliós reklámkampányokon alapuló játékok fergetegében ritkán találunk olyan egyedi és ötletes darabokat, amelyeknek sikerül kitörni a szokásos, (sajnos) az utóbbi években elterjedt, sematikus játékmodellekből. Lehet, hogy észre sem vesszük, de ebben leginkább mi, a játékosok vagyunk hibáztathatóak! A fejlesztőcsapatok inkább olyan játékokon dolgoznak, amelyek koncepciója már bevált, ismert a játékosok körében. Így nem csoda, hogy egyre gyakrabban találkozunk olyan játékokkal, amelyek játszása során nem tudunk megszabadulni olyan érzésektől, mintha azt már valaha játszottuk volna.
Az újabbnál-újabb játékok igazából már nem tudnak többet nyújtani, mint szebb, elkápráztatóbb grafikát. Valljuk be őszintén, ezzel elégedettek vagyunk? Bízok benne, hogy nem, és remélem, hogy a jövőben, még sok olyan játékkal fogunk találkozni, amelyek ezt bizonyítják.
Legalábbis azt, hogy a játékoknak még mindig megvan a sajátos varázsa, bizonyítja a Ubi Soft montreali fejlesztőcsapatánál készülő Splinter Cell nevezetű akciójáték. A híres francia származású író, Tom Clancy könyvei alapján már nem egy filmmel vagy játékkal lehettünk gazdagabbak. Tom Clancy nevével minden bizonnyal leginkább azok a játékosok találkozhattak, akik kedvelői a különböző taktikai-akciójátékoknak. Biztosan sokat mondó például a Red Storm csapattól megjelent Rainbow Six sorozat, de a Ghost Recon, vagy a hamarosan Európában is megjelenő The Sum of All Fears játékok is nagy játékostáborra tettnek már szert. Míg ezekben a játékokban egy antiterrorista, 6-10 tagú kommandós csoport irányításával foglalaskodtunk, a Splinter Cell-ben a terroristák elleni harcban csakis egymagunkra hagyatkozhatunk majd.
Játékunk főhőse Sam Fisher, egy jólképzett, hivatásos kommandós. Az ő szakterületén talán a legjobb. Fisher egy igazi kemény fickó, a harctechnikákban és a fegyverek használatában páratlan teljesítményeket nyújtó profi. Ami viszont érdekesebbé teszi a játékot, hogy ezt a képességét nem igazán fogja tudni majd kihasználni. Mivel az ellenség a legtöbb esetben túlerőben lesz, nem igazán lesz jó ötlet nagy ricsajjal, lövöldözéssel felvenni ellene a harcot. Természetesen az egyedül vagy párokban haladó őrszemeket nem gond saját kezűleg likvidálni, a lényeg, hogy csendben tegyük ezt meg. A játékban különféle feladatok várnak ránk: behatolni terrorista- ill. állami szervezetek épületeibe, fontos dokumentumokat, információkat megszerezni, vagy azokról másolatot készíteni, merényleteket elkövetni, vagy államellenes szervezkedéseket leleplezni. Lehetőleg mindezt nyomtalanul.
Főhősünk a titkos, NSA nevű szervezet tagja, amelyet csak a "harmadik csoport" néven ismernek. A szervezet a lehető legmodernebb, kizárólagosan katonai célokra használt technikával látja el Fishert. Ez a kémfelszerelés sok kilátástalan helyzetből segítheti majd minket tovább. Ilyenek például: egy parányi kamera, amelyet akárhova felszerelhetünk (még magunkra is!), lézeres szenzorok, hő-, gáz- és hangérzékelő gránátok, éjjellátó, vagy az ujjlenyomatok másolatát elkészítő ketyerék, plusz 13 fegyver.
Annak érdekében, hogy a játék kivitelezése a lehető legrealisztikusabb legyen, az Ubi Soft nemcsak Tom Clancyvel és a Red Storm fejlesztőcsapatával konzultált, hanem az amerikai SWAT és SEAL kommandós csoportok tagjai véleményét is kikérte.
A Splinter Cell egy külső nézetes akciójáték, melyben 11 küldetésben, összesen 26 pályán keresztül irányíthatjuk főhősünket. A játék grafikai kivitelezéséről az új Unreal motor fog gondoskodni, és az eddig megjelent képek alapján ez csakis a játék pozitívumává válhat. A termek hihető, realisztikus megjelenítését még fokozza az árnyékokkal való játék, amelyekben szükség esetén Sam fogja majd menedékét lelni. A játék hangulatához fog nagymértékben hozzájárulni a tökéletes aláfestő zene és a hangeffektusok. A Splinter Cell legnagyobb ásza viszont a játékos szabadsága. A küldetéseinket többféle módon vihetjük végig. Kizárólag rajtunk áll, hogy feltörünk-e egy számítógépet, vagy erőszakkal szerezzük meg a belépés kódját. Biztonsági ajtókat iktathatunk ki, vagy ha úgy tetszik, a szellőzőrendszeren keresztül próbálhatunk meg tovább haladni...
Nagy elismerés a játék számára, hogy már megjelenése előtt a grandiózus Metal Gear Solid második részével hasonlítgatják. E két játék mindenképpen azon kevés darabok közé sorolható, amelyek még nem veszítettek ötletességükből, változatosságuk és egyediségükből. Véleményem szerint a télen megjelenő Splinter Cell-nek, minden esélye meg van rá, hogy az év akciójátéka legyen...