26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

No One Lives Forever 2

A női James Bond, Cate Archer történetei jövőre folytatódnak.

Írta: Blade Runner

A számítógépek fejlődése, ezen belül is a processzorok sebessége és a videokártyák legújabb nemzedéke lehetővé tette a játék fejlesztő cégek számára, hogy a jelenleg fejlesztés alatt álló játékokat olyan tulajdonságokkal ruházzák fel, amelyekkel eddig nem találkozhattunk. Ilyen játék lesz a jövő év első felére várható No One Lives Forever 2 is, amely a múlt év egyik legsikeresebb játékának a folytatása. Ismét a mesterkém, Cate Archer bőrébe bújva kell változatos feladatokkal megbirkóznunk. Különböző lopakodós, lopkodós, kinyírós feladatokat kapunk majd, és a kelléktárunk is jelentősen kibővül. Így például akár egy banán is kaphat támadó jellegű harci feladatot! (Bár ez ellen a Monty Python rajongók már úgyis tudnak védekezni :-) Amíg a stratégiailag elhelyezett banánhéjon elcsúszott ellenfelünk sajgó fejét tapogatja, felkapjuk a fegyverét, és máris a mi kezünkben van a helyzet irányításának a kulcsa!

A játék grafikailag is jó lesz, ennek biztosítéka a házilag fejlesztett és más játékfejlesztő cégek részére is eladott grafikus motor, valamint a kiváló grafikusi és animátori gárda. A játék azonban valószínűleg mégsem ettől emelkedik majd ki a hasonló jellegű játékok közül, hanem attól, hogy a fejlesztők a processzorok megnövekedett teljesítménytöbbletét elsősorban a mesterséges intelligencia vezérlésére csoportosították át. A fejlesztés elején döntés született arról, hogy a játék életszerűségét azzal növelik, hogy a számítógép által vezérelt szereplők nagyon bonyolult, egyes esetekben akár egyéniséget is tükröző kódot kapnak. Ez a kód teszi lehetővé a számítógépes szereplőknek, hogy hihető, emberihez hasonló viselkedést mutassanak fel. Például lehetséges az, hogy kíváncsi lesz az illető, vagy elálmosodik, de ennél bonyolultabb dolgokra is képes lesz majd az MI.

Képzeljünk el egy olyan esetet, hogy az általunk vezérelt szereplő bemegy egy szobába, lekapcsolja a villanyt, és kutatni kezd az iratok között, miközben véletlenül leejt valamit. Ilyenkor bizton számíthatunk arra, hogy egy közelben tartózkodó számítógépes szereplő ezt meghallja, és kíváncsi lesz arra, hogy vajon mi okozhatta a zajt, ezért jobb, ha a szereplőnkkel gyorsan elhúzunk valami biztonságos helyre, és közben mi megnézzük, mi is történik a szobában. Először lépéseket hallunk, majd az ajtó kinyílik. Az MI rögtön észleli, hogy a világítás ki lett kapcsolva, ezért először felkapcsolja a villanyt, majd alaposan "szemügyre" veszi a szobát. Ha az illető elég kíváncsi, és mondjuk egy szép nagy íróasztal is van a szobában, akkor lehet, hogy még az alá is benéz. Miután semmit sem talált, ezért úgy "gondolja", hogy pl. egy betévedt macska vagy valami hasonló okozhatta a zajt, így szépen becsukja az ajtót és visszamegy a helyére. Egy 5 évvel ezelőtti játékban egy ilyen helyzetben betoppanó MI vezérelt karakter nem vacakolt volna sokat a villannyal, hanem fogta volna a géppisztolyát és ripityára lövi a szobát, hátha mi is benne vagyunk valahol.

Másik érdekes lehetőség, hogy az MI szereplőknek is elfogyhat a lőszere, vagy elveszítheti a fegyverét, de ekkor sem válik gyámoltalan csecsemővé, mert a körülötte heverő tárgyakat (akár üvegtálakat, vagy székeket is) alkalmi fegyverként tudja majd használni. Rejtő után szabadon: Kitűnő széklábak, elsőrangú elsősegély! Másik érdekes ötlet, ha például az üldözés során a létrát magunk után húztuk, és nincs semmi kapaszkodó vagy nagyobb tárgy a fal túlsó oldalán, akkor sem lehetünk biztosak abban, hogy az üldözök egymás vállára állva nem kapaszkodnak-e majd utánunk, tovább folytatva az üldözést!

Az is növeli majd a játékélményt, hogy az első részben még elég nyíltan az asztalon heverő titkos dokumentumokat itt elrejtették valamelyik irattartóban vagy fiókos szekrényben. A szekrényekben és a dossziékban történő kutakodást egy egyszerűen kezelhető interfész funkció fogja segíteni.

Persze a játék többi részét sem hanyagolták el a fejlesztők, és az első részhez hasonlóan nagyon sokféle hagyományos és kevésbé hagyományos fegyver tartozik majd az arzenálunkba. Mind egy-, mind többszemélyes játékmódok is rendelkezésünkre állnak majd. Az utóbbiban akár 4 egymást segítő ügynök is harcolhat vállvetve a gonoszok ellen. A játék képi és karakter humora is legalább olyan jó lesz, mint ahogy azt első részben megszoktuk.

A fentiek alapján nem mindennapi élményben lesz része annak, aki jövőre megvásárolja ezt a szórakoztatónak ígérkező játékot.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
  • No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
  • No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
  • No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
  • No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
  • No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
  • No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
  • No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
  • No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
  • No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!