Lassan már két év telt el azóta, hogy a Star Trek: Voyager - Elite Force megjelent a piacon, és azóta is messze a legsikeresebb Star Trek témájú akciójátéknak számít. Az Activion ismét jól használta fel a Star Trek licencet, de az igazi dicséret a Raven Software-t illeti, akik kitűnő munkát végeztek. A fantasztikus grafika (az egyik legelső játék volt az új Quake3 motorral), az élvezetes játékmenet és a szokatlanul jól kidolgozott, fordulatos történet nemcsak a sorozatok rajongói, hanem az FPS stílus kedvelői között is osztatlan sikert aratott. Természetesen csak idő kérdése volt, hogy az Activision előrukkoljon a folytatással.
Az első meglepetés mindjárt a készítők neve hallatán érhet minket, ugyanis a folytatáson nem a Raven, hanem egy másik csapat, a Ritual Entertainment dolgozik. Persze ők sem kezdők a szakmában, hat éves történetük alatt olyan játékokon dolgoztak, mint a Quake Mission Pack: Scourge of Armagon, a SiN, a Heavy Metal F.A.K.K.2, vagy a Blair Witch Volume 3: The Elly Kedward Tale. Régi aranyszabály, hogy a nyerő felálláson nem szabad változtatni, így a Ritual is csak érzéssel módosítgat, az ígéretek szerint a főbb koncepciók nem változnak, csak minden szebb, jobb és nagyobb lesz (micsoda meglepetés).
Az első rész egyik legnagyobb erőssége a Star Trek világába maximálisan illeszkedő, alaposan kidolgozott történet volt. Erre most is nagyon odafigyelnek, ezt bizonyítja magának az írónak, Daniel Greenbergnek a személye is, aki több Star Trek regény szerzője. A cselekmény közvetlenül a VOY sorozat fináléja, a Voyager hazatérése után játszódik. A középpontban ismét Alex Munro és a Hazard Team állnak majd, akik a Föderáció zászlóshajója, az Enterprise-E segélyhívására reagálva bonyolódnak bele az eseményekbe. Az első résztől eltérően a történet nem a Star Trek: Voyager, hanem a jóval régebbi Star Trek: The Next Generation sorozat univerzumában játszódik, így remélhetőleg számos régi ismerőssel találkozhatunk. Eddig csak Jean-Luc Picard kapitány lett megerősítve, aki az ígéretek szerint nem csak egy, a rajongók csalogatására bezsúfolt mellékszereplő, hanem a történet egyik kulcsfigurája lesz. Az szinte biztos, hogy az Activision többi játékához hasonlóan az eredeti színész, Patrick Stewart kölcsönzi majd a hangját. Az új univerzumhoz természetesen új ellenfelek is tartoznak. A szinte már kötelező hármas – klingonok, romulánok és a borg – mellet két eddig ismeretlen nép is megjelenik. Ez utóbbiakról semmit sem tudni (bár a screenshotok alapján azért lehet elképzelésünk).
A játék felépítése és a játékmenet lényegében meg fog egyezni az első részben megismertekkel, de azért lesznek lényeges eltérések. A történet nem lesz annyira lineáris, lényegesen nyitottabbnak ígérik. A hangsúly továbbra is az akción lesz, de jóval több szabadságot kapunk. Lesznek bizonyos kulcspontok, ahol a történet elágazik, és a nekünk kell majd választani a különböző lehetőségek közül. A feladatok teljesítésének több módja is lesz, és csak rajtunk fog múlni, hogy melyiket választjuk. Döntéseink következményeként akár csapattagokat is veszíthetünk, aminek persze hatása lesz a későbbi küldetésekre. Ez az újítás nemcsak érdekesebbé teszi a játékot, de a későbbi újrajátszás szempontjából sem lesz mellékes. A 11 küldetés nem hangzik valami soknak, de a készítők szerint a pályák nagyobbak és összetettebbek lesznek, mint az elő részben, így remélhetőleg valamivel hosszabb egyjátékos részt kapunk. Ez utóbbi az ígéretek szerint közel kétszer olyan hosszú lesz, mint az első részé volt.
Gondolom senkit sem lep meg, hogy bővülni fog a használható fegyverek listája is. Az első részben már megismert fegyverek - főleg grafikailag - felturbózott változatai, mint a megunhatatlan személyi foton torpedó-kilövő mellé már olyasmiket akaszthatunk a szekrénybe, mint a fejlesztett I-Mod, a romulan disruptor, a tetryon gatling gun, vagy a klingon Bat’leth (ez utóbbi úgy tűnik, hogy csak multiplayer módban lesz elérhető). A készítők összesen tizenkettő többfunkciós fegyvert, és igazi érdekességként „működő” tricordert is ígérnek, amivel vizsgálhatjuk és manipulálhatjuk a környezetünket. Remélhetőleg tényleg ki is használják a benne rejlő lehetőségeket, és nem csak egy térkép kirajzolására, és kapcsolók aktiválására lesz képes.
A grafikáért ismét az aktuális verziójú Quake engine, azaz ezúttal a Quake III Team Arena grafikai motorja lesz a felelős, ami még több látványos effektet, még több apró részletet, realisztikus fizikai hatásokat (pl. súlytalanság) és nagyobb játékteret tesz lehetővé. Ezeket az új lehetőségeket kihasználva a hajók és űrállomások mellett megjelennek a hatalmas szabadtéri helyszínek is, mint idegen bolygók, sivatagok, jeges vidékek, mocsarak stb.
A multiplayer mód mindazokat tartalmazni fogja, amiket az első rész és a későbbi Expansion Pack már tartalmazott, tehát a szokásos Deathmatch és CTF módok mellet ismét lesz pl. assimilation is (a borg csapatnak bizonyos idő alatt asszimilálnia kell az ellenfeleket).
A Star Trek: Elite Force 2 megjelenését 2002 végére ígérik, de átcsúszhat 2003-ra is. Kíváncsian várjuk...