Az RTS játéktípus feltalálója, a Westwood egyszer már próbálkozott a 3D-s megjelenítés felhasználásával az Emperor: Battle for Dune című játékában. Sajnos az eléggé komoly gépigény és a tökéletesnek egyáltalán nem nevezhető többjátékos üzemmód miatt korántsem aratott akkora sikert, mint a cég többi RTS játéka. A Red Alert 2 és a Yuri’s Revenge kiegészítő alkotói mégis úgy érezték, hogy itt az ideje a legkeresettebb Westwood játéksorozat, a Command & Conquer új részének 3D motorra történő átültetésére. Szinte a Red Alert 2 elkészültének pillanatától kezdve fejlesztik az új játék grafikus motorját. Közel egy év belső munka után már képeket is láthattunk, amit az új engine segítségével készítettek. A cég vezetőjével készült egyik régebbi riportból azt is megtudhattuk, hogy tanultak az előző 3D-s játékuk hibáiból, és szinte a grafikus motor fejlesztésének indulásától kezdve készítik a többjátékos programrész kódját is. (Egy érdekes képet lehetett látni, ahol kis szürke kockákat irányított két-három fejlesztő hálózatba kapcsolt gépeken, mivel a végleges grafikus rendszer még nem létezett akkoriban.)
A játék a kiadott képek alapján grafikailag nagyon szép lesz, sokkal életszerűbb, mint a kissé képregényszerű Red Alert 2. Olyan finomságokra is ügyeltek például, mint a harci gépek füstcsíkja a lövéseknél, vagy a helikopterek fel- és leszállásakor felkavart por, meg a lánctalpak nyoma a talajon. A házak ugyanúgy lerombolhatók, mint azt már a Red Alert 2-ben megszoktuk, és úgyszintén betelepíthető katonákkal is. A valóságérzetet fokozza még a világítás napszaktól függő váltakozása. Ez persze nem újdonság, de olyasmit még nem igen láttam RTS játékban, hogy a nap állásának megfelelően változik az árnyékok iránya és nagysága is.
Új dolog az is a sorozatban, hogy az eddigi fantázia-egységeket többé-kevésbé életszerűek váltják fel. Így például valódi tankok, helikopterek, humvee-k és hasonló egységek irányítása lesz majd a játékos feladata.
Három oldal harca áll a játék középpontjában, ezek az amerikaiak (micsoda meglepetés! :-), a kínaiak, és egy felszabadító hadseregnek nevezett terrorista szervezet. A három oldalt persze alapvető különbségek jellemzik. Az amerikaiak a technikailag legfejlettebbek, a kínaiak ereje főleg számbeli fölényükben rejlik, míg a felszabadító hadsereg oldalán harcolók eléggé különleges egységeket kaptak, és elsősorban speciális egységeik jeleskednek. Ilyen például az öngyilkos terrorista, aki közönséges civilnek álcázva megjelenik egy bázisban és felrobbantja magát, magával ragadva jó néhány katonánkat is a halálba. Egy másik érdekes egység a „Dühös Csőcselék” nevet kapta, amely elnevezéséhez híven kődobáló, kalasnyikovokkal hadonászó tömeg képében jelenik meg, és elég rendes pusztítást tud végezni az ellenség soraiban. A Kínaiaknál is van azonban érdekesség, egy léghajó, amely kommunista propaganda sugárzásával lelkesíti a harcosokat, jobb teljesítményre serkentve azokat (szegények :-).
A játékban az egységek viselkedése is megváltozik, alapvetően élethűbbé válik. A repülőgépek nem kis kockákra ereszkednek le, és szinte lebegnek a levegőben bombázáskor, hanem látszólag valódi bevetésre mennek, kifutnak a repülőtér betonszalagján, felkapaszkodnak egy adott magasságba, ledobják a bomba terhüket, végül visszafordulnak a saját bázisuk felé, és leszállnak. A repülőgépek légiharca is élvezetes. Légi párbajokat vívnak, rakétákkal és gépágyúval lövik egymást. A helikopterek sem csak úgy ide-oda röpködnek és mindenhova leszállnak, hanem a Black Hawk Down című film jeleneteihez hasonló módon lebegve maradnak a célterület fölött, és a kis katonáink kötélen csúszva ereszkednek le. Mintha csak egy filmet látna az ember.
A játék nem véletlenül kapta a Generals nevet. Minden játék kezdetén eldönthetjük, hogy melyik generális irányítása alatt szállunk harcba. Amint eldöntöttük, a döntésünk alapján különböző bónuszokat kapunk. Így ha egy amerikai páncélos generálist választunk, a tankok gyártása lényegesen olcsóbbá, és gyorsabbá válik, de ha például légi generálisunk van, akkor a légierőnk lehet kiemelkedően erős.
A játék még erősen fejlesztés alatt áll, valamikor a jövő év januárjában jelenik meg előre láthatólag. Ha a karácsonyfa alá már nem is tehetjük (kivéve persze azokat, akik nem szedik szét január végéig a fát. :-), érdemes egy kis pénzt félretenni minden RTS rajongónak januárra is.