Gondolom mindenki emlékszik a DOOM lényegére.(Aki nem, az sürgősen rohanjon, és pótolja be ebbéli hiányos kulturális ismereteit, a következő bekezdésben találkozunk.). A lényeg ugyebár a töméntelen mennyiségben feltűnő szörnyek irtása volt, a legkülönfélébb célszerszámokkal, s eme vidám monotóniát az agytekervények megdolgozása érdekében néha kapcsolók nyomogatásával törték meg. Az FPS-ek fő irányvonala éveken keresztül ez a meglehetősen egyszerű játékmenet volt, mígnem 1998 telén, sok késés után végre megérkezett a Half-Life, s hirtelen mindent felborult. Hiszen a HL oly eretnekséget követett el, hogy a halálpontos fejlövések osztogatása mellett megkövetelte a játékostól a gondolkodást is. Meglehetősen interaktív volt eme remekmű, melyben beszélgethettünk a tudósokkal, őrökkel, kihallgathattuk a katonák beszélgetését, a plafon leszakadhatott előttünk, és még sorolhatnám az olyan momentumokat, melyeket manapság már természetesnek veszünk. Szinte az összes fejlesztő átvette a HL innovációit, és egy kicsit át is estek a ló túlsó oldalára. Hiszen pár évvel később már nem volt olyan játék, melyben minden felesleges gondolkodás nélkül csupán egyre koncentrálhattunk volna: a vidám szörnyirtásra.
Már-már keserűen lemondtunk arról, hogy valaha olyan játék jelenik meg, mely megfelel a fent leírt kritériumoknak, de 2001 közepén eljött a megmentő, melynek nevét mindenki tudja (ugye?): Serious Sam. A játékot fejlesztő Croteam voltaképpen vadonatúj motorjuk prezentálására készítette el a játékot, s mivel nem volt szívük „engine techdemo”-nak hívni, így a projekt kinőtte a kezdeti keretet, és teljes értékű játékként jelenhetett meg. Mivel a fejlesztők célja azért főként a motor bemutatása volt, így nem vitték túlzásba a fejlesztést, s a játékmenet a régi sémára épült, és meglehetősen rövidke is volt. Animációnak még csak nyomát sem lehetett látni, de a lényeg, nem is ez, hiszen remek gyilkolászásban volt részünk. A siker alighanem a fejlesztő horvát srácokat lepte meg leginkább, hiszen az öldöklésre kiéhezett játékosok kitörő örömmel fogadták a Serious Sam-et, olyannyira, hogy bő fél évvel később megjelent a szintén remek Second Encounter is. (Sőt, a pletykák szerint készítik az SS 2-t is.)
Eme hosszúra sikerült bevezetés után végre rá is térnék a cikk valódi főszereplőjére, a Will Rock-ra. Ugyanis az ismeretlenség homályából előtűnő Saber Interactive látott fantáziát abban, hogy egy, a dicső elődhöz kísértetiesen hasonlító játékot készítsen el.
A Will Rock főhőse William Rockwell, aki eltűnt szerelme után kutat, és bosszút akar állni mentora gyilkosán. A Zeusz által bebörtönzött Prométheusz lelke beköltözik Rockwell testébe, s az így felturbózott Will azonmód nekilát a helyi fauna likvidálásának, Zeusz Tartaroszba küldésének, és szerelme kiszabadításának. A történet ugyan egy rosszabb Barátok Közt epizódra hajaz, de egy FPS-ben, főként egy Serious Sam-hez hasonlóban a történet abszolúte mellékes tényező.
A WR-ban összesen 10 nagy pályán keresztül csökkenthetjük a népsűrűséget, melyek között van görög város, fürdő, sportkomplexum. A végső összecsapás helyszíne pedig az Olimposz lesz. Mint azt a hasonszőrű játékokban megszokhattuk, a pályák végén főellenségek várnak, s ezek az utolsó pályán visszaköszönnek. A legfőbb likvidálandó életforma maga Zeusz.
Nincs szörny fegyver nélkül, így a Will Rock-ban is számos jószágot kapunk, szám szerint 11-et. Ezek között van winchester, géppuska, nukleáris rakétavatő, nyílpuska, hogy csak a legígéretesebbeket említsem.
Lesz multiplayer játéklehetőség is, mely háromféle játékmódot tartogat számunkra: a Deathmatch-et gondolom nem kell ismertetni, a Kincsgyűjtés már érdekesebb, itt 10 kincsre kell vadászni, melyek a pálya különböző pontjain vannak eldugva, és az a csapat győz, amelyik egyszerre birtokolja a 10 ereklyét. Végezetül van kooperatív mód is, melyben maximum nyolcan játszhatjuk végig közösen a játékot.
A grafika a képeket elnézve egészen pofás lesz, de csakúgy, mint a játék egészében, különösebb extrára itt sem lehet számítani.
Ennél többet nem nagyon lehet (és nem is nagyon érdemes) írni a Will Rock-ról. Egy egyszerű játékot várhatunk, mellyel ideig-óráig el lehet ütni az időt, de hosszabb távú szórakoztatásra nem alkalmas. Látszik, hogy a készítők a Serious Sam sorozat sikerét akarják meglovagolni, de míg ez a „re-evolúció” bejött az SS-nek, nem biztos, hogy a játékosok harmadszorra is vevők lesznek egy lényegében változatlan játékra.