A játékok terén egyre jobban terjeszkedő óriáscég standjának középpontjában egy óriási X alakú épület volt felállítva, melynek belsejében saját konzoljukat, az X-Box-ot mutatták be. A terem bejáratánál természetesen folyamatosan hosszú sorok kígyóztak. A standon rengeteg - szám szerint 18 - játékújdonságot lehetett látni, közülük egy-kettő már a boltokban van (legalábbis Amerikában).
Allegiance
(Microsoft Research, megjelent)
Már megjelent a Microsoft űrhajószimulátora, mely elsősorban többszemélyes játékhoz készült, de természetesen nem hagyták ki belőle az egyszemélyes küldetéseket sem.
Age of Empires II: The Conquerors Expansion
(Ensemble Studios, 2000. szeptember)
Az Age of Empires a Microsoft egyik legsikeresebb játéksorozata lett, az E3 idején tartott Interactive Achievement Award-on is az Év PC-s játéka díjat kapta meg a második rész. Ehhez készül most a küldetéslemez, melyben a történelem nagy hódítói - például Attila, El Cid, Montezuma - kerülnek a küldetések középpontjába. Az eredeti játék 13 civilizációja mellé öt újat kapunk, a hunokat, aztékokat, majákat, koreaiakat és spanyolokat. Négy új történelmi alapú küldetéssorozat vár majd ránk a kiegészítésben.
Casino - Mirage Resorts Edition
(Glass Eye Entertainment, 2000. ősz)
Tíz különböző, kaszinóban is játszott játékot (pl. Blackjack, rulett, video póker, video keno) játszhatunk majd három híres Las Vegas-i kaszinó - The Mirage, Bellagio, Treasure Island - valamelyikében. Nyereményként még Sigfried és Roy showját is megtekinthetjük képernyőnkön.
Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific Theater
(2000. IV. negyedév)
A repülőgép-szimulátor második részében az európai légtér után a Csendes-óceán vidékén vehetünk részt légi ütközetekben, az 1941-43. közötti időszakban. A japán vagy amerikai légierő gépeit, például az előbbi A6M2 Zeroját vagy az utóbbi egymotoros Vought F4U-1A Corsair-jét, 120 küldetésen keresztül irányíthatjuk a csatákban.
Conquest: Frontier Wars
(Digital Anvil, 2000. IV. negyedév)
A 32 éves Chris Roberts neve az Originnél töltött évei alatt vált ismertté, ahol 1988-ban a Times of Lore-ral kezdett, majd a Wing Commander sorozaton dolgozott. Azóta otthagyta az Origint és egy saját fejlesztőcsapatot alapított. Fejlesztés alatt álló új játéka egy 3D-s valós idejű stratégiai játék lesz, melyben egy űrhajókból álló flottát irányíthatunk a galaxis uralmának megszerzése érdekében. Három faj közül választhatunk majd, a játékban pedig feladatunk lesz az erőforrások menedzselése és a tudományos kutatás is.
Crimson Skies
(Zipper Interactive, 2000. III. negyedév)
A Battletech univerzumról is ismert FASA egy másik szerepjáték-világába visz el ez az inkább akció stílusú repülőgép-szimulátor. Az 1937-es évek Amerikájának egy alternatív változatában játszódik a történet, melyben Nathan Zachary szerepébe helyezkedhetünk. Zachary egy csapat légikalóz, a Fortune Hunters vezetője, és rengeteg különböző feladat vár rá
Dungeon Siege
(Gas Powered Games, 2001.)
A Gas Powered Games-t 1998. májusában alapította a Total Annihilation készítője, Chris Taylor. Fejlesztés alatt álló új játéka ezúttal nem egy TA-szerű stratégiai program lesz, hanem egy fantasy környezetben játszódó RPG, melybe azért kevertek pár stratégiai elemet is. A Dungeon Siege 3D-s grafikával készül, és a fantasy játékok nagy részéhez hasonlóan itt is az elszabadult gonosz legyőzése a feladatunk. Csapatunkban egyszerre akár 10 karakter is lehet.
FreeLancer
(2001.)
Chris Roberts egyszer úgy nyilatkozott erről a játékról, hogy ez az, amit már azóta szeretne elkészíteni, hogy játékokat kezdett tervezni. A játék egy űrhajós akciójáték lesz, lesz mögötte történet is, azonban nem kell, hogy a játékos a történetnek megfelelően haladjon. A történet amúgy a 30. század elején játszódik, tehát igencsak a távoli jövőben. Az űrcsaták mellett az üzletelés lehetősége is meglesz a programban.
Links 2001
(2000. ősz)
A golfprogram-sorozat legújabb részében sok újítás vár a játékosra, többek között egy teljesen új engine, még szebb grafikával és még élethűbb fizikával. A játékhoz mellékelt Arnold Palmer Course Architect program segítségével bárki megtervezheti saját golfpályáját.
Loose Cannon
(Digital Anvil, 2001. eleje)
A Loose Cannon leginkább az Interstate játékokhoz hasonlítható, ugyanis egy olyan akció-kalandjátékról van szó, melyben mind gyalogosan, mind különböző járművekben kell teljesítenünk a küldetéseket. A történet 2016-ban játszódik, a főhős Ashe, aki különböző ügynökségek megbízásából tulajdonképpen végrehajtóként dolgozik. A küldetések során Amerika néhány városát járhatjuk be, például Los Angelest és New Yorkot, melyeket élethűen modelleznek a készítők. Autónkból kiszállva folytathatjuk a küzdelmet jármű nélkül, de akár lophatunk magunknak másik autót is. A fejlesztés élén a Crusader: No Remorse és Crusader: No Regrets akciójátékokat is készítő Tony Zurovec áll.
MechCommander 2
(2001. I. negyedév)
A pár évvel ezelőtti MechCommander stratégiai játék folytatásában már teljesen 3D grafika lesz. Az alapok nem változnak: a BattleTech univerzumban egy csapat MechWarriort irányíthatunk különböző küldetéseken keresztül. A küldetések mögött történet is lesz: zsoldos MechCommanderként a Belső Szféra három legerősebb nemesi házának megbízásából kell harcolnunk, hogy a világűr Chaos March nevű területén megdöntsük az erőegyensúlyt.
MechWarrior4: Vengeance
(2000. IV. negyedév)
A harmadik FASA licencre épülő játékban ismét az óriásrobotokba szállhatunk, egy klán szabadságáért harcolva. A játékos egy család utolsó leszármazottja, célja pedig a családi birok - egy bolygó - visszaszerzése. Elfelejthetjük a lakatlan területeket, a programban ezúttal változatos, beépített területeken folyik a harc, ahol nem csak az ellenséggel, de békés helybeliekkel is találkozhatunk. A játékban 21 Mech közül válaszhatunk majd, melyekből hét még egyáltalán nem szerepelt a sorozatban.
Metal Gear Solid
(Konami, 2000. október)
Konzolokon igencsak szépen szerepelt a Konami akciójátéka, hosszú ideig vezetve az eladási listákat. Ősszel már PC-n is játszhatunk ezzel a programmal, melyben Solid Snake-et, egy visszavonult katonát irányíthatjuk.
Microsoft Baseball 2001
(megjelent)
A baseball szimulátor új verziójában a játék mellett a csapatok menedzselése is a mi feladatunk, az anyagiak előteremtésétől a csapatösszeállításig és a játékosok edzéséig.
Microsoft Golf 2001
(2000. ősz)
Egy olcsóbb kiadású golfjáték lesz ez, egyszerű irányítással. Hét golfterület rengeteg pályáján ütögethetjük a labdákat.
Midtown Madness 2
(Angel Studios, 2000. ősz)
Folytatódik a tavaly év sikeres autóversenye, a Midtown Madness. Két új várossal - San Franciscóval és Londonnal -, kilenc új autóval és egy új játékmóddal bővül a program az előző részhez képest. A Crash Course nevű játékmód küldetéseken alapul, például Hollywoodban kaszkadőrként kell veszélyes feladatokat végrehajtanunk, vagy Londonban taxisofőrként száguldoznunk a Hyde Park környékén.
Motocross Madness 2
(Rainbow Studios, 2000. június)
A motocross játék második részében újabb pályák, motorok és játékmódok várnak majd. Az egyik új játékmód a karrier-mód, melyben kezdőként indulunk, és fokozódó nehézségi szinten kell összegyűjtenünk minél több pénzt. Emellett egy új freestyle játéktípus is került a programba. A pályákat egy profi motorversenyző, Stephane Roncada segítségével tervezték.
StarLancer
(Digital Anvil, megjelent)
A Wing Commander és Privateer sorozatokról ismertté vált Erin és Chris Roberts tervezte ezt az űrhajós játékot, mely a távoli jövőben játszódik. A világ nagyhatalmai stratégiai megállapodásokat kötöttek, és a Föld mellett további bolygók uralmáért harcolnak egymással. A játékos a 45. Önkéntes Század pilótájaként kerül a csatákba, ahol bizonyítania kell rátermettségét. A Wing Commanderhez hasonlóan a küldetések itt is egy történethez kapcsolódnak, melyet rengeteg átvezető jelenettel illusztrálnak.