Most valószínűleg nagy érdeklődéssel olvasgatod ezt a cikket. Mert ugye észrevetted a WarCraft III nevet, s ettől nagyon izgatott lettél. Csak nem kiegészítőt készítenek a W3-hoz? Csak nem a Blizzard? Ebből a két információból két dolgot lehet leszűrni: rendkívül jó program készül, mellyel talán nyugdíjba vonulásod előtt játszhatsz is.
Majd’ három éves várakozás után tavaly nyáron végre megjelent a WarCraft III, mely - szinte maradéktalanul - osztatlan sikert aratott mind a szakma, mind a játékosok, mind pedig a Blizzard bankszámlái körében. Ebben nincs is semmi meglepő, hisz a Blizzard köztudottan többmilliós eladásokat produkáló programokat gyárt, mióta világ a világ. S ugyanennyire köztudott, hogy a játék megjelenését követő évben általában minden játékukhoz kiegészítő is készül, nem is akármilyen. A jelenleg epedve várt kiegészítő neve The Frozen Throne, mely mesés újításokat fog tartalmazni - legalábbis a mendemondák, no meg persze a marketingesek szerint.
A Blizzard úgy látszik, hogy tartani fogja magát ahhoz az eddigi „hagyományhoz”, hogy RTS-eik kiegészítőiben új faj nem jelenik meg. Ennek lehet örülni, hiszen így több idejük jut az egyéb játékelemekben eszközölt újdonságokra, és lehet nagyon nem örülni, mert jelen esetben adja magát a kérdés: és a démonok? Majd talán a WarCraft 4-ben... Tehát a Frozen Throne-ban a már meglévő 4 nép mellé új nem jön, viszont az eddigiek lehetőségei, egységei kibővülnek. Szigorúan a számoknál maradva mindez fajonként egy új hőst és két új egységet jelent. Az emberek szövetségéhez a vér-elfek csatlakoznak, s ők hozzák magukkal a Vérvarázslót (Bloodmage). Ez az egység bármely más harcosunkat képes főnixé változtatni, mely rendkívül erős, ráadásul halála után mindig újra is fog éledni, mely nem elhanyagolható tulajdonság, ugye.
A „Spellbreaker” egység az ellenség varázslatait tudja ellopni, ami egy nagy össznépi öldöklés esetében igencsak nagy előnyhöz juttathatja az embereket, hiszen összelopkodhatjuk vele ellenfeleink legerősebb varázslatait, majd azokkal vígan meg is szórhatjuk. (Már előre látom, hogy lesz itt káromkodás dögivel...)
Az emberek utolsó egysége a nevében igen érdekes evolúciós kérdéseket feszegető Sárkánysas, mely képes megvakítani a tornyokat, amiket így kicsiny csapatunk (a 99-es populáció-limitet nem fogom egyhamar kiheverni :-) vígan szétverhet.
Kell is az erősítés, hiszen a W3 legerősebb faja, Buffy rémálma, az élőholtak serege is új egységekkel gyarapszik, melyek a hangzatos Fekete Főnix, és Obszidián Szobor nevekre hallgatnak, de róluk még nem lehet túl sokat tudni, csupán annyit, hogy mannalopásra is képesek lesznek. Hősük a Crypt Lord nevet viseli.
Eddigi módszereik alapján az Árnyelfeket szívesen keblére ölelte volna a Greenpeace is, most azonban némiképpen változni fog a helyzet, hiszen egyik új egységük, a hegyi óriás amellett, hogy teljeskörű (!) mágia-ellenállással rendelkezik, az ellen épületeit szívesen veri szét a környéken található fákkal, mely nem éppen környezetvédő magatartás, ámbár felettébb hatékony.
Úgy látszik, hogy a Blizzard-os fiúk nagyon rákattantak a varázslatok manipulálására, hisz a másik új árnyelf egység, a sárkánytündér egyik érdekes képessége, hogy a varázslatokat képes amolyan „vissza a feladóhoz” módszerrel visszatükrözni elsütőjükre.
Az új hősük pedig (Warden) az elesett harcosok lelkeit képes egyesíteni egy extrabrutális démonban, ez is meglehetősen jól hangzik.
Sokunk kedvencei, a brutális, ámde nemes lelkű orkok is igen szép újításokat mondhatnak magukénak. Új hősük (Shadow Hunter) varázslatával képes a körülötte állókat egy ideig sérthetetlenné tenni, ennek előnyeit gondolom nem kell ecsetelgetnem. Érdekes új egység a denevérlovas, mely amellett, hogy robbanó izéket hajigál összevissza, közel-keleti rokonaihoz hasonlóan önmagát is képes felrobbantani, meglehetősen nagy pusztítást végezve.
Nem túlzottan szerény véleményem szerint a W3 története volt a legjobb a 2002-ben megjelent programok közül (a remek történet szintén a Blizzard védjegyének számít), s a Frozen Throne is folytatja ezt a hagyományt, egy új kampány keretében. A folytatás nem sokkal a W3 vége után játszódik. Látszólag mindenütt nyugalom honol: az orkok Thrall vezetésével letelepedtek Kalimor Barrens hegyei között, az árnyelfek Tyrande Whisperwind segedelmével az Ashenvale erdőbe vonultak vissza, Jaine Proudmore Theramore szigetén citadellát épít... Tehát látszólag minden rendben van. Viszont Bobby Dallas-béli halála óta tudjuk, hogy semmi sem az, aminek látszik.
A háttérben újra sötét erők gyülekeznek: Arthas, a halállovas, és Illidian, az árnyelf démonvadász egyaránt Ner’zhul-t, a linch kinget keresi, aki élőholt seregei bukása után a messzi északon, Northrend-ben szövögeti tovább sötét terveit, melyben jelentős szerep jut a Fagyott Trón-nak, mely hatalmas varázserővel bír. Minden adott tehát egy újabb nagy háborúra, melyből egyedül az orkok maradnak ki valamelyest, hiszen az ő hadjáratuk a többiekétől függetlenül zajlik.
Az újítások között lesznek új varázslatok, varázstárgyak, klántámogatás a Batle.net-en, fejlettebb pályaszerkesztő, még kényelmesebb irányítás, új multiplayer pályák, új helyszínek: elsüllyedt ősi romok, jeges részek, stb. Lesznek bárki által felbérelhető „neutrális” hősök, mindenki számára használható épületek, valamint fajonként különböző boltok, egységeink fejlesztésére. Összeségében: húha.
Személy szerint megjelenése óta a W3 bűvkörében vagyok, hetente többször szakítok időt egy jó kis multibeli gyilkolászásra, így érthetően nagyon várom a Frozen Throne-t. Különösebb aggodalmaim sincsenek, hisz’ a Blizzard már oly sok alkalommal örvendeztetett meg minket minőségi programokkal, hogy kötve hiszem, hogy éppen most, a Frozen Throne esetében szúrnának el valamit.