A Microsoft legújabb MMORPG csodája az Asheron’s Call 2, mely sokkal fejlettebb szerepjáték rendszert kapott, mint elődje. A játékot a Turbine fejlesztette és a grafikus motor is erre a névre hallgat. Nagy negatívumként már itt megemlítem a havidíjat. Nem jó 14 dollárt fizetni havonta, még ha jó is a játék.
Régen béke és nyugalom honolt a kontinenseken, de feléledt egy gonosz erő és elüldözte a három népet, az embereket, a lugian-okat és a tumerok-okat. Az idő telt, és az emberek egy csoportja elhatározta, hogy visszahódítja az ősi földeket. Ennek az ideje most jött el.
Induláskor a három faj közül választhatunk, melyek képzettségeikben gyökeresen különböznek egymástól. Kasztot nem kell választanunk, mi döntjük el, miket fejlesztünk karakterünknek a rendelkezésre álló pontokból. Három fő irányvonal van, a közelharci, a távolsági fegyveres és a mágikus. Ezek további két alkasztra oszlanak, melyek csak magasabb szinten érhetők el.
A fejlődés tapasztalati pont alapú, melyet a legyőzött ellenfelekért és a végrehajtott küldetésekért kapunk. Szintlépésenként kapunk egy-egy képzettség pontot is, ebből tanulhatjuk meg az új dolgokat, de nem minden kerül egy pontba. A megszerzett TP-kből fejleszthetjük a képzettségeket. Az első pár szintjük elég olcsó, de később logaritmikusan nő a szükséges mennyiség.
A felszerelési tárgyak ugyancsak szinthez kötöttek, bizonyos tárgyakat csak a megfelelő tapasztalati szint elérése után használhatunk. Természetesen a fajok nem tudják a másik felszerelését használni, ez alól csak pár fegyver képez kivételt.
Ami az egyik legjobban megalkotott része a játéknak, az a crafting. Nemcsak a talált tárgyakat használhatjuk, hanem mi is készíthetünk új felszereléseket. Megvan a szükséges nyersanyagigény, melyet a talált felszereléseket felhasználva, vagy bányászott nyersanyagokból finanszírozhatunk. Egy alap emberi páncélhoz elég egy 15-ös minőségű vas, míg a következőhöz már 27-es vas és 27-es kő kell. Meg van szabva az is, hogy hány darabot kell készíteni belőle, hogy elérjük a mester fokot és megkapjuk a következő tárgy receptjét. Egy készített tárgy mindig sokkal erősebb, mint egy ugyanakkora szintre való talált. Egy hibája a craft-olt tárgyaknak, hogy egy bizonyos idő után tönkremennek.
A küldetéseknek három fajtája van. Az első egy feladatsor, melyet már kezdetben megkapunk és kellően sokáig tart. A második fajtát egy ritkább szörny megölésekor kapjuk, általában egy barlangrendszerbe kell mennünk ilyenkor és meg kell ölni a főszörnyet. A harmadik fajtát szintén egy ritkább szörny megölésekor kapjuk, de itt x darab szörny megölése a feladat. Minden küldetésért komolyabb mennyiségű TP jár, természetesen függ a nehézségtől is. A második és harmadik típusú küldetés rövid idő után újra teljesíthető, míg az első fajtát csak sokára kapjuk meg újra.
Különleges épülettípust jelentenek a Vault-ok. Ezekbe csak a megfelelő Glyph használatával mehetünk be, a régióban található erősebb szörnyek vannak benne, és a végére érve TP-t és a történelem egy kis szeletét kapjuk cserébe.
Ugyancsak fontos szerepet kapnak a különböző szövetségek. A legegyszerűbb a Fellowship. Ez egy kis csoport, általában ideiglenesen hozzák létre egy-egy feladat közös teljesítéséhez. A tapasztalat és a szörnyektől elszedhető cuccok megoszlanak és sokkal könnyebb megoldani a problémákat csapatosan. A nagyobb szövetség az Allegiance. Az ide felvett tagok a kilépésükig bent maradnak, aki felvette őket az pedig kap tapasztalati pontot a végrehajtott küldetéseik után. Könnyű segítséget és tanácsot kérni egy összetartó csapat esetén. Csatlakozhatunk egy királysághoz is, ez a legnagyobb és egyben leglazább szövetségi forma. Alapban semlegesek vagyunk, de beállhatunk a Shadow Kingdom, az Order of Dereth vagy a Dominion kötelékébe is. Ha más játékosokat ölünk meg egy rivális királyságból, akkor nő a PvP szintünk, egy bizonyos érték után pedig új képzettségeket kapunk cserébe harcunkért.
A szervereknek van egy olyan fajtája is – sajnos az európai szerverek közt nincs ilyen – hogy Kingdom Conflict. Itt komoly küzdelem folyik a királyságok között a bányákért. Minden lelőhelyet őriz egy szörny, melyet meggyengítve átállíthatunk saját oldalunkra. Ebben az esetben nekünk védi már a bányát. Persze ezt a többi királyság emberei nem nézik majd békében és így folytatódik a közdelem.
A chat rész is jól meg van oldva. Alapban amit írunk, csak a közvetlen környezetünknek látszik, de tudunk írni a Fellowship tagjainak, az Allegiance tagjainak vagy a régióba tartózkodóknak is akár. Természetesen lehetőség van arra is, hogy egy emberrel beszélgessünk, úgy hogy azt más ne olvashassa.
A játék grafikája az alapbeállításokkal se nem szép, se nem ronda. Érdemes ellenben jobb gépek esetén megváltoztatni ezeket jobbra, mert ha már mindent engedélyeztünk egy egész gyönyörű játék lesz a jutalma. A víz habosan fodrozódik a partoknál, hullámzik beljebb, fű és virágok vannak a lábunknál, és madarak repkednek az égen. Sajnos ehhez azért megfelelő gép is kell.
A hangokról már nem nyilatkozhatok ennyire pozitívan. Kellemes háttérzenéi vannak, de egy idő után nagyon monotonak és unalmasak. A hangok pedig néha egyszerűen idegesítők. Főleg a nevetés lett iszonyú. Kellemes színt adnak ellenben a drudge-ok bekiabálásai.
Összességében egy igen kellemes játékot kaptunk az Asheron’s Call 2 személyében. Sajnálatos hogy havidíjas, így sokan nem engedhetik itthon meg maguknak. Most letölthető és egy hétig ingyenesen kipróbálható, így mindenki megtekintheti, milyen egy jó MMORPG. Aki úgy dönt, hogy belevág, az – egyelőre – megtalálhat az angol nyelvű európai szerveren Madrac néven. Szívesen segítek.