Kevés olyan fejlesztőcsapat van, akikben, illetve akik játékaiban feltétlen megbízok. Van először is a három B-s csapat – Bioware, Bungie, Blizzard –, akik eddig csak olyan játékokat tettek le az asztalra, melyekkel felhőtlenül tudtam szórakozni. Ezek kívül van még egy csapat, akik eddig mindössze egy játékot készítettek, az viszont olyan jól sikerült, hogy néha még most is felinstallálom. Ez a játék a Giants, a fejlesztők pedig a Planet Moon Studios. A srácok az előbb említett játék óta eltelt évben viszonylag csöndben voltak, aztán egy ideje elkezdtek jönni az információk arról, hogy a LucasArts égisze alatt fejlesztenek PC-re és Xboxra egy új játékot, melyben nem hazudtolják meg a nagy elődöt: az A&D ugyanolyan őrült, poénos shoot'em up lesz, mint amilyen anno a Citizen Kabuto volt.
A játékban Romant, egy szuper bűnözőt, és hasonlóan büntetett előéletű bandáját, a Lionheartsot (Oroszlánszíveket) fogjuk irányítani, feladatuk az lesz, hogy egy háborútól gyötört világban megtalálják az Uralkodás Könyvét, melyben meg van írva, ki lesz, aki megdönti a zsarnok király, Forge hatalmát. Természetesen a tisztelt uralkodó nem fogja ezt jó szemmel nézni, így (anti)hőseink után, illetve elé uszítja szörnyeteg hordáit. Természetesen Romant és bandáját (Q1-11-et, a teamániás angol úriember-és-őrült gyilkos robotot, Jonesyt, a robbantás-őrült vakondot és Rexust, a súlyos fejtraumától szenvedő egyébként hatalmas mágust) nem olyan fából faragták, hogy ilyen apróságok, mint egy több ezres hadsereg az útjukat állja. Fogják kedvenc fegyvereiket, és elindulnak, hogy 21 pályán, 5 különböző világon keresztül próbálják ólommal beszennyezni az ellenfeleket.
Ha már a fegyvereknél tartunk, meg kell említenem, hogy természetesen a készítők nem átallottak minden idők legőrültebb hadieszközeit létrehozni számunkra. Az alap fegyvereken kívül (különböző gépfegyverek, flinták, puskák és pisztolyok) találunk még cápavetőt, illetve azt a bombát, mely a félelmetes Topsy-Turvy nevet kapta. Hogy a neve abszolút nem félelmetes? Dehogynem, legfeljebb nem tudjátok, mit csinál! Ezt a bombát ugyanis hősünk belevágja a földbe, majd gyorsan belekapaszkodik a kiálló részébe, ugyanis a világ szó szerint a feje tetejére áll! Ez pedig azt jelenti, hogy rajtunk kívül mindenki le... akarom mondani felzuhan az égbe, majd miután a világegyetem észrevette ezt a programhibát és gyorsan nyomott egy resetet, hatalmas nyekkenéssel visszaérkeznek a földre. Ugye most már félelmetes?
A készítők rengeteg felvehető, illetve helyhez kötött fegyvert ígérnek, megfelelő számú lőszerrel. És hogy lesz-e kikre elpazarolni őket? Naná! Az A&D a Giants óta továbbfejlesztett „Amityville” motort használja (melynek elmésen az Amityville 2: The Posession nevet adták – érdemes megnézni, hogy az IMDB.com-on mit találunk ezen a címen). Az Amityville már anno a Giants idejében is az egyik legszebb motornak számított, most pedig a lenyűgöző látványon kívül egy új, nagyon fontos tulajdonságot kapott: képes ellenfelek ezreit (!) megjeleníteni egyszerre a képernyőn, mindenféle sebességcsökkenés nélkül! Jó példa erre a játék egyik pályája, melyben egy falut, illetve egy várat kell védelmeznünk. A torony tetején lévő fegyvernél jó messzire ellátunk, így egy idő után egy folyamatosan vastagodó sötét csíkot fogunk észrevenni, melyből közelebb érve az inváziós hadsereg szörnyei bontakoznak ki! Ráadásul semmiféle csalás nincs a dologban, ha ellövünk messzire, akkor látjuk, hogy a sor megbomlik, mikor valakit eltalálunk.
Természetesen a kitűnő látványhoz hasonló hang is dukál, így a Planet Moon újra elővette a játéktörténet néhány legjobb szinkron hangját, hogy hamisítatlan angolos akcentusukkal kápráztassanak el minket! A játék átvezetőiről pedig jó tudni, hogy ugyanaz az úriember írja őket, aki a Giants átvezetőiért is felelős volt. Jó példa ezek hangulatára a már kiadott trailer, melyben Rexust próbálják észhez téríteni a társai. A legjobb megoldást Q1-11 találja ki, mégpedig azt, hogy egy híres film mintájára dugják a szegény „kisembert” egy állat melegebb szervei közé. Minden jól is menne, a tervbe viszont két kis hiba csúszik: 1. az állat hasának felvágása helyett Rexusnak... mondjuk úgy, végbélszerű „élményei” lesznek és 2. a kiszemelt állat nem volt halott, és gondolom érthető, hogy az alábbi kis akció nem nyerte el tetszését. A következményeket gondolom már mindenki sejti...
Az Armed & Dangerous-t 2003 végére ígérik, és bár nem sokat tudunk a fejlesztés menetéről (ráadásul a Planet Moonnál is előszeretettel használják az elhíresült „When it's done!” mondatot), reméljük, nem jön semmi közbe, és már az idén nekiláthatunk ennek a teljesen eszement kalandnak!