26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Chrome

Egy lengyel fejlesztésű FPS, mely a XXII. századba repíti a játékost.

Írta: Peac 15 hozzászólás

Ha valaki kételkedne benne, meggyőzhetem róla, hogy a jövőben járunk! Egész pontosan a XXII. században, az Univerzum szélén, amikor is még javában tartanak a bolygók kolonizációi. Legújabb FPS-játékunk főhősét Bolt Logan-nek hívják, aki persze profi zsoldosként egyedül próbál rendet tenni az őskáosz modernizált változatában, ahol szó nélkül lőnek mindenkire, de leginkább ránk!

Amivel én már eleve pozitívan álltam a játékhoz nem más, mint hogy magyar nyelven szól hozzánk, méghozzá maga Ganxsta Zolee hangja is „felcsendül” rögtön az első küldetés helyzetjelentésében. Sajnos nagyjából eddig is tartott a felhőtlen jókedv, ami övezte a játékot, hiszen a magyar szinkron néha furcsa ritmusban és tagolásban hallható. Egy kissé talán szokatlan, még egy ismerős hanggal is. Ezután következett a játék. Az eszközök kezelése bőven hagy kívánnivalót maga után, hiszen néha elég éles helyzetben vagyunk kénytelenek behozni a fegyverekkel és különböző tárgyakkal foglalkozó menüpontot, ami bizony gyakran okoz felesleges feszültséget. Az örökös lőszerproblémák, a túlságosan pörgős játék és a grafikai hiányosságok bizony a gyors ráunásra adnak okot. Igazság szerint az egész hangulat és játékmenet valahol a Red Faction 2 és a történelem jótékony homályába veszett korabeli FPS-ek között helyezkedik el, csak épp mai köntösben.

A fegyverpalettára viszont nem lehet panasz, hisz igen bőkezűek voltak a fejlesztők: 14 különböző fegyver közül választhatunk, melyek között ismerős modellek nem szerepelnek túl nagy arányban, viszont némely darab nyomokban emlékeztet egy-egy átlagos csúzlira. Leginkább az uzi, a shotgun és a pisztolyok ismerősek. A monitoros távcső viszont igen gyengére sikeredett, hiszen kiforratlan technikát tükröz. Néha egy-egy pillanatra elmegy a kép, és ez nem javít az ember humorérzékén, ha épp mozgó célpontra szeretne lőni. Na persze azért nem teljesen reménytelen a helyzetünk, hisz sok-sok pozitív oldala is van a programnak. Járműveket vezethetünk, a beültetések funkcióval pedig „tuningolhatjuk” főhősünket, így cserélhetünk szemet, bőrt, vagy növelhetjük izmaink erősségét. – Bárcsak itt tartanánk már a valós életben is! :-) Az mindenesetre dicséretes és valósághű dolog, hogy járműveket és telepített fegyvereket is használhatunk. E nélkül néha bizony komoly problémákkal kellene szembenéznünk, így viszont nem okozhat gondot egy-egy futurisztikus repülőmasina, vagy kisebb hadseregek harcképtelenné tétele.

Érdemes megtanulni ezeknek a használatát a küldetések során, hiszen a hálózati játék már – mint tudjuk – élesben és vérre megy. Egész sereg hálózati játék közül választhatunk, ami a típust illeti. Csapatjáték (Team Death Match), anarchia (Death Match), zászlófoglalás (Capture The Flag), területfoglalás (Team Domination) és küldetés (Assault). (Ha találtam volna szervert, szívesen kipróbáltam volna bármelyiket.)

A grafikai kidolgozottság tükrözi a fejlesztők elszántságát, de valahogy mégsem az igazi. Főleg az épületeken belüli helyszínek sikerültek ötlettelennek és monotonnak. Az embernek a gyomra kavarog néhány helyszínen. Itt ismét a régmúlt idők játékaira utalnék, melyeknél szintén divat volt a furcsa színek és fényjelenségek használata. Persze, a régieknek elnézzük, hogy akkor még nehéz volt lemodellezni a valóságot. Ennél a játéknál a sci-fi irányzat számlájára írandó a hasonló jelenség. A külső helyszínek modellezését viszont nem érheti különösebb kritika, hisz sok esetben csak bámulunk a tájra, persze csak ha már végeztünk ellenségeinkkel, akiket hál’ Istennek jelez a képernyő alján elhelyezkedő radar.

Summázva tehát, nem merném rátenni a nyakamat, hogy bombasiker lesz a programból, de akinek eltökélt célja a még meg sem történt történelmet megváltoztatni nap mint nap, annak ajánlanám a játékot!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

65%
grafika
9
hangok
7
játszhatóság
4
hangulat
6
Pozitívumok
  • Szép grafika
  • Felépített történet
  • Nyelvtani szempontból jól kidolgozott szinkron
Negatívumok
  • Ízléstelen belső helyszínek

Chrome

Platform:

Fejlesztő: Techland

Kiadó: Gathering of Developers

Forgalmazó: Ecobit Rt.

Megjelenés: 2003. november

Minimális rendszerigény: Pentium III 800 MHz, 256 MB RAM, 32 MB-os 3D kártya, 1,7 GB HDD

Ajánlott konfiguráció: Pentium III 1 GHz, 512 MB RAM, 64 MB-os 3D kártya

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

smithpunk
smithpunk [5]
nah ennek a cikknek a szerzője BEKAPHATJA!!! a játék a maga idejében mindent vitt sztem, a grafika qrva jóóó volt, a játékélmény is...nem mondom hogy tökéletes de én 1 8.0át adtam volna rá...
tibi6893
tibi6893 [4981]
gratulálok....
laci 52
laci 52 [3]
jó a játék de kurvára nehéz például a 7. pálya amint bejutok és nyitznám ki a 2. kaput egy katona mindig észrevesz. :-(
Tatus88
Tatus88 [1]
Szeretem a játékot imádni való a játék:love:.Szerintem a grafikával nincs semi baj:-D.Decsak a demó van meg.Megmondaná vallaki,hogy hollehetaz interneten a legolcsoban megrendelni:-):-)
zord01
zord01 [2]
Csősz!

Sztem iszonyat király a játék, főleg Gaxta Zé magyarhangjával.
Én a grafikában sem találtam kivetnivalót. Nemtom feltünt-e, hogy ezek a házak előre gyártott telepes épületek, melyek célja az olcsó előállíthatóság, és gyors összeszerelhetés, így nem csoda, hogy minden egyforma bennük. Azonkívül amikor csövekben mászkálunk nem tudom mit kéne rajtuk "lemodellezni".
Kivül megy sztem még mai szemmel is gyönyörő, pláne, ha figyelembe vesszük, hogy szinte semmi gépigénye nincs.
Persze, hogy a játék nem egy csúcskategória grafikailag, de a sztory sztem nagyon sok fps-t anyonver, még akkor is, ha elcsépelt a dolog. Mondjuk, ha már a nagy nevekkel hasonlítjuk össze, akkor hozzuk fel a RTCW-t, ami iszonyat csalódás lett, stb...
Az irányítást is meg lehet szokni, csak az elején szánni kell rá időt, hogy jól belőjjük, mert a menüben rengeteg funkció nincs beállítva alapból.


Szóval én mindenkinek csak ajánlani tudom, mert nagy királyság. Pláne magyarul.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (15 db)