Ha valaki kételkedne benne, meggyőzhetem róla, hogy a jövőben járunk! Egész pontosan a XXII. században, az Univerzum szélén, amikor is még javában tartanak a bolygók kolonizációi. Legújabb FPS-játékunk főhősét Bolt Logan-nek hívják, aki persze profi zsoldosként egyedül próbál rendet tenni az őskáosz modernizált változatában, ahol szó nélkül lőnek mindenkire, de leginkább ránk!
Amivel én már eleve pozitívan álltam a játékhoz nem más, mint hogy magyar nyelven szól hozzánk, méghozzá maga Ganxsta Zolee hangja is „felcsendül” rögtön az első küldetés helyzetjelentésében. Sajnos nagyjából eddig is tartott a felhőtlen jókedv, ami övezte a játékot, hiszen a magyar szinkron néha furcsa ritmusban és tagolásban hallható. Egy kissé talán szokatlan, még egy ismerős hanggal is. Ezután következett a játék. Az eszközök kezelése bőven hagy kívánnivalót maga után, hiszen néha elég éles helyzetben vagyunk kénytelenek behozni a fegyverekkel és különböző tárgyakkal foglalkozó menüpontot, ami bizony gyakran okoz felesleges feszültséget. Az örökös lőszerproblémák, a túlságosan pörgős játék és a grafikai hiányosságok bizony a gyors ráunásra adnak okot. Igazság szerint az egész hangulat és játékmenet valahol a Red Faction 2 és a történelem jótékony homályába veszett korabeli FPS-ek között helyezkedik el, csak épp mai köntösben.
A fegyverpalettára viszont nem lehet panasz, hisz igen bőkezűek voltak a fejlesztők: 14 különböző fegyver közül választhatunk, melyek között ismerős modellek nem szerepelnek túl nagy arányban, viszont némely darab nyomokban emlékeztet egy-egy átlagos csúzlira. Leginkább az uzi, a shotgun és a pisztolyok ismerősek. A monitoros távcső viszont igen gyengére sikeredett, hiszen kiforratlan technikát tükröz. Néha egy-egy pillanatra elmegy a kép, és ez nem javít az ember humorérzékén, ha épp mozgó célpontra szeretne lőni. Na persze azért nem teljesen reménytelen a helyzetünk, hisz sok-sok pozitív oldala is van a programnak. Járműveket vezethetünk, a beültetések funkcióval pedig „tuningolhatjuk” főhősünket, így cserélhetünk szemet, bőrt, vagy növelhetjük izmaink erősségét. – Bárcsak itt tartanánk már a valós életben is! :-) Az mindenesetre dicséretes és valósághű dolog, hogy járműveket és telepített fegyvereket is használhatunk. E nélkül néha bizony komoly problémákkal kellene szembenéznünk, így viszont nem okozhat gondot egy-egy futurisztikus repülőmasina, vagy kisebb hadseregek harcképtelenné tétele.
Érdemes megtanulni ezeknek a használatát a küldetések során, hiszen a hálózati játék már – mint tudjuk – élesben és vérre megy. Egész sereg hálózati játék közül választhatunk, ami a típust illeti. Csapatjáték (Team Death Match), anarchia (Death Match), zászlófoglalás (Capture The Flag), területfoglalás (Team Domination) és küldetés (Assault). (Ha találtam volna szervert, szívesen kipróbáltam volna bármelyiket.)
A grafikai kidolgozottság tükrözi a fejlesztők elszántságát, de valahogy mégsem az igazi. Főleg az épületeken belüli helyszínek sikerültek ötlettelennek és monotonnak. Az embernek a gyomra kavarog néhány helyszínen. Itt ismét a régmúlt idők játékaira utalnék, melyeknél szintén divat volt a furcsa színek és fényjelenségek használata. Persze, a régieknek elnézzük, hogy akkor még nehéz volt lemodellezni a valóságot. Ennél a játéknál a sci-fi irányzat számlájára írandó a hasonló jelenség. A külső helyszínek modellezését viszont nem érheti különösebb kritika, hisz sok esetben csak bámulunk a tájra, persze csak ha már végeztünk ellenségeinkkel, akiket hál’ Istennek jelez a képernyő alján elhelyezkedő radar.
Summázva tehát, nem merném rátenni a nyakamat, hogy bombasiker lesz a programból, de akinek eltökélt célja a még meg sem történt történelmet megváltoztatni nap mint nap, annak ajánlanám a játékot!